Skocz do zawartości

Swap bmw e46


yamaha

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,posiadam nie bite e46 w dobrym stanie silnik m43tub19. Chce zmienić na coś mocniejszego ale większość 330i 328i to po kitowane i skatowane gruzy o ładnym wyglądzie.Tu moje pytanie.Czy warto zrobić swap w moim e46 licząc że auto zostanie u mnie na długo?Kto z was robił swap w e46? Co naj lepiej kupic silnik z osprzetem ,czy szukać anglika ? Jaki silnik polecacie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już to chyba lepiej anglika, nie wiem co chcesz swapować (m54b30 czy m52b28tub) ale jeśli 330i to anglika bo trzysta trzydiestka ma wszystko inne niż Twoje 318: (skrzynia, wał, dyfer, półosie, wiadomo hamulce i cały osprzęt) więc łatwiej będzie mając dawcę pod ręką

tylko teraz zadaj sobie pytanie: skoro wszystkie 330 czy 328 to trupy to swap silnik czy anglik będzie perełką? Jak ma być cacy to wypadałoby remoncik zapewne zrobić...

Szukaj zdrowego auta ze zdrowym silnikiem, wiadomo nie będzie kosztować 10 tys tylko minimum dwa razy tyle ale coś znajdziesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

3,0 największa moc ale pije oliwę i nie trzyma mocy za zwyczaj

2,8 najtrwalszy , praktycznie bez wad ,ale dostać silnik z przebiegiem poniżej 200tk ciężka sprawa

2,5 bym odpuścił bo tak samo jak 3,0 a mocy dużo mniej , więc szkoda kasy .

Wybór należy do Ciebie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie warto pchać się w 2.8

wywalisz tyle samo kasy co na 3.0 a na starcie masz 40KM, mam 3.0, jeżdziłem 2.8 i różnica w osiągach jest duża

awaryjność praktyczie taka sam, M54 będzie tylko pobierało trochę oleju

wstawiałem już kilka M54, zawsze kupowałem na allegro i nigdy nie było problemu, każdy silnik ma gwarancję rozruchową, wkładasz, odpalasz, mierzysz kompresję i wszystko wiesz

teraz sporo sprzedających daje możliwość odpalenia silnika przed sprzedażą

 

Jeśli chodzi o osprzęt i resztę, to mając silnik wyjęty i tak trzeba powymieniać uszczelki i uszczelniacze, a resztę sprawdzić, nie kosztuje to dużo, na pewno mniej niż zrobienie tego później

 

zależy czy robisz sam czy oddajesz komuś, ale myślę że z 3.0 spokojnie zmieścisz się w 6tysiach, ewentualnie na hamulce będzie trzeba dołożyć (swoją drogą w te z 3.0 są słabe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

litr na 1000 to przesadzasz, litr na 5tysiecy jest ok

ps:

328i 0-100: 7s

330i 0-100: 6,5s :dance:

 

spalanie M54 około litra mniej, o elastyczności już nie wspominając

do tego M54 to nowszy silnik, więc łatwiej trafić w dobrym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że 3.0 jest lepszym wyborem,samochód raczej oddał bym do kogoś żeby zrobić swap bo samemu tego nie ogarnę.Znacie firmę ze śląska która się zajmuje swapami i ma normalne ceny? W rozliczeniu na pewno bym zostawił wszystkie części co mi zostaną po swapie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja bym nie patrzył się na pojemność tylko by to zdrowy silnik był - co Ci da 3.0 do remontu po kilku tys przejechanych? skup się na jakości, każda r6 bmw jest godna polecenia - ja tak zrobiłem i może mam parę kucy mniej, ale mam zdrowe m54 które nie bierze oleju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.