Skocz do zawartości

320d Spadające obroty na luzie w czasie jazdy.


camell2

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam szanownych forumowiczów,

 

w moim BMW zauwarzyłem, że podczas jazdy na 3 (czasami na innym) biegu, przy próbie jechania stałą prędkością przy 2000obr/min auto zaczyna falować, jakby delikatnie szarpać (nie zawsze)... Spalanie w przedziale 5,3 -5,6L na kompie. Ostatnio wyczyściłem EGR oraz wymieniłem przewód podciśnienia. EGR nieźle zawalone, aktualny przebieg to 201tyś, widocznie nic poza koniecznymi zmianami nie było ruszane. Do tego jak silnik zimny to przez pierwsze 3 sekundy po odpaleniu nie chodzi równo, jakby się ''dławił'', potem już jest ok. Dotychczas wymieniłem olej (BMW 04), wszystkie filtry (MANN) oraz odmę. Za tydzień mam urlop więc przymierzam się do wymiany pozostałych przewodów, wywalę klapki zawrowań przy okazji wyczyszczę kolektor ssący i sprawdzę świece. Liczę, że to poprawi kondycję mojego autka (a mam go dopiero miesiąc:) ), pozatym chodzi jak zegarek i bardzo przyjemnie się prowadzi.

 

Powyższe zabiegi opisywaliście jako podstawowe czynności w takich przypadkach, macie ewentualnie jakieś sugestie co jeszczę by można sprawdzić, mając rozebraną górę silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kacprze problem występuje cały czas, czy tylko "we wstępnych fazach rozgrzewania się silnika do roboczej temperatury"?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzialbym, że silnik już jest rozgrzany, pierwszy raz to zauwarzyłem, jak wyjeżdżałem ze stacji benzynowej i powoli kulałem się do najbliższego ronda. Czasami jak wracam z pracy i jadę w kolumnie aut właśnie utrzymując ok 2000obr/min , ale nie występuje to zawsze. Ostatnio probowałem wywołać te skutki i autko jechało normalnie :?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazówka temperatury w pionie ;) , czy objawy występują :) ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączyłem EGR i na zimnym odpalił podobnie jak z podłączonym... Przejechałem parę kilometrów na odłączonym i miałem wrażenie, że silnik gorzej chodzi. Wracając podłączyłem EGR i później już leciał normalnie, więc przepływomierz raczej odpada. Stawiam na zawalony kolektor ssący oraz sparciałe przewody. Jeśli to nie pomoże to przejdę do elektrozaworów.

 

BTW. podczas czyszczenia owych zaworków można je poskładać z powrotem w całość bez używania jakichkolwiek środków klejących, czy konieczne jest nacinanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ze mnie wał, miałem oczywiście na myśli przepływkę, ale za dużo czytania o EGR i niechcący pomyliłem pojęcia pisząc post :mad2:

 

Oczywiście, że odpiąłem przepływkę, tak jak pisałeś wcześniej. Silnik był zimny, bo chiałem sprawdzić czy ustanie duszenie przy odpalaniu silnika. Samo odpalenie bez zmian, a jazda jednak lepiej z podłączoną przepływką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK :wink: każdemu się może zdarzyć. No to teraz dla odmiany odepnij właśnie EGR :mrgreen: i sprawdź pracę silnika. Tutaj trzeba tak etapowo dochodzić do możliwej usterki. Rozumiem, że wężyki podciśnienia jeszcze nie wymienione?? Tak jak wcześniej napisałem nie otwieraj elektrozaworów tylko przeczyść filterki. Do czyszczenia także zawór EGR oraz czujnik ciśnienia doładowania na końcu kolektora ssącego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kacprze problem występuje cały czas, czy tylko "we wstępnych fazach rozgrzewania się silnika do roboczej temperatury"?

A jesli wystepuje tylko podczas nagrzewania silnika to co to moze byc?

Pytam bo rowniez wyczuwam bardzo delikatne poszarpywanie podczas jazdy ze stala predkoscia na niskich obrotach (okolo 2000obr/min) gdy silnik jest zimny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto przeczytać temat który wrzuciłem na poprzedniej stronie. Co do elektrozaworów, to moim skromnym zdaniem chyba lepiej wymienić na nowe. Zresztą w czyszczenie też się można pobawić, jednak rozkładanie i składanie elektrozaworu może wyjść z różnym skutkiem. Było pełno DIY o czyszczeniu elektrozaworów, więc znajdziesz wszystko.

Na przykład:

http://www.bmwe46.pl/index.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Właśnie jestem po czyszczeniu kolektora i ponownie EGR, przewody podciśnienia wymienione, klapki usunięte i zaślepione. Okazało się, że 1 świeca do wymiany i trzeba poczekać do jutra na nowy komplet świec (jak wymieniać to wszystkie ;) ) . Jutro okaże się, czy to poprawi kondycję silnika. Po złożeniu wszystkiego dam znać jakie efekty :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyżej opisane zmiany spowodowały, że silnik chodzi żwawiej. Po zapaleniu na zimnym nie ma falowania obrotów. Po wywaleniu klapek gaśnie tak samo, chodzi tak samo głośno jak przed zabiegiem. Kilka przewodów podciśnienia były też w kiepskim stanie, wymiana na pewno swoje zrobiła. To były by plusy. Falujące obroty przy 2000obr/min pozostały, teraz jeszcze jak startuję na zimnym z 1 biegu to coś dusi silnik, szarpie całym autem (było to już przed zmianą świec i klepek), na ciepłym jest OK :mad2:

 

Może jednak coś z tym przepływomierzem? Jak to dokładnie sprawdzić? Auto ma być zagrzane i odłączamy kostkę, jak auto chodzi/jeździ tak samo to coś z przepływomierzem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Trochę odswierzę temat, gdyż nadal aktualny :)

 

Próbowął może ktoś Liqui Moly 4066 oczyszczacz przepływomierza ? Była poprawa?

Może przeczyszczenie pomoże zamiast kupować nową przepływkę.

 

BTW. Planuję się wybrać na komputer gdzieś w Opolu albo okolicach zanim zacznę coś wymieniać, polecicie jakiś pewny i nie drogi warsztat?? Ponoć jest jeden koło ul. Wrocławskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nabyłem ww środek. Wczoraj wyciągłem przepływkę, rozmontowałem i porządnie spryskałem. Dodatkowo zrobiłem dziurkę, opisywaną na innym forum BMW.

 

Wynik: auto wyraźnie mniej faluje, jednak falowanie kompletnie nie ustąpiło. Reszta bez zmian, może minimalnie lepiej przyspiesza od dołu, ale to może być już moje urojenie :cool2:

 

W tym wypadku wymiana przepływki na nową naprawi problem? Co byście sugerowali?

 

Komp raczej pokazuje elektronicznie uszkodzoną przepływkę, nie zmęczoną i mało wydajną?

 

Tylko nie za dużo odpowiedzi, bo nie nadążam... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.