Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano
A mnie sie podobało stwierdzenie w wiadomościach, że irakijczycy są bardzo niezadowoleni, kilka miechów temu to było, bo benzyna skoczyła nie pamiętam dokładnie ale chyba w przeliczeniu za litr z 60gr do 80gr :duh: No i były kolejki przed dystrybutorami przed zapowiadaną podwyżką :cool2:

No wiesz... Biorąc pod uwagę skok procentowy (33%) to nie ma co się dziwić. Gdyby u nas od jutra benzyna miała kosztować 5.70 PLN to też by się porobiły kolejki na wszystkich stacjach...

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano
A mnie sie podobało stwierdzenie w wiadomościach, że irakijczycy są bardzo niezadowoleni, kilka miechów temu to było, bo benzyna skoczyła nie pamiętam dokładnie ale chyba w przeliczeniu za litr z 60gr do 80gr :duh: No i były kolejki przed dystrybutorami przed zapowiadaną podwyżką :cool2:

No wiesz... Biorąc pod uwagę skok procentowy (33%) to nie ma co się dziwić. Gdyby u nas od jutra benzyna miała kosztować 5.70 PLN to też by się porobiły kolejki na wszystkich stacjach...

Pewnie ich tak samo boli podwyzka o 20gr (33%) jak i nas o 20gr 4-4,2 na litrze (5%) :mrgreen: :mad2: u mnie ostatnio cena sie tak zmieniła. Różnica jest tylko taka, że nas to nie rusza bo wiemy, że docelowo i tak będzie 5 zeta w zime :cry2:

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

WITAM

 

I tak wole jak jest benzyna droga- ale jest :!:

Rowniez pamietam czasy jak paliwo bylo na kartki i ojciec mimo tego,ze posiadal samochod do pracy jezdzil autobusem :mad2: Paliwo trzymal w kanistrach w piwnicy zeby bylo na wyjazd do rodzinki czy na wczasy...

Co do cen,wole nie komentowac bo jeszcze dostane bana :evil:

 

POZDRAWIAM

2FST4U
Opublikowano

Polecam tą stronkę jeżeli chodzi o silniki okrętowe.

 

http://www.manbw.com/

 

Sulzer obok man b&w to najwięksi producenci silników okrętowych wolnoobrotowych i średnioobrotowych.

 

Te maleństwa osiągają 90.000KW przy obrotach wału rzędu 100 obr/min.

Średnice tłoków dochodzą do 1m, a liczba cylindrów do 16.

 

Są to najbardziej sprawne silniki na świecie, sprawność nawet do 55%.

Cała siłownia okrętowa zaprojektowana z głową charakteryzuję się sprawnością na poziomie 95%.

Opublikowano

Witam

 

Dyfer jesli pytasz o te malenstwa okretowe to odpala sie je sprezonym powietrzem na paliwie lekkim(diesel) ,pozniej jest cala procedura przechodzenia na paliwo ciezkie(mazut).Proces ten jest sterowany przez komputer.

Jesli chodzi o czestotliwosc odpalania takiego silnika to oczywiscie w kazdym porcie i np. przed Kanalem Panamskim zadaja zeby kopnac taki silnik siedem razy do przodu i tyle samo razy do tylu.

Musi zapalac bez zadnego kaszlniecia, mowie oczywiscie o silnikach nawrotnych tzn takich ,ktore sa na stale polaczone ze sruba napedowa.

Kazdy manewr statku czyli przod czy tyl wiaze sie z stopowaniem silnika i przestawianiem rozrzadu zeby chodzil raz do przodu ,raz do tylu...

Gasimy oczywiscie odcinajac paliwo :wink:

 

POZDRAWIAM

2FST4U
Opublikowano

Te cofanie nazywa się rewersowaniem. Chyba nic gorszego nie może spotkać silnik jak rewers. Ogólnie się unika takich manewrów, bo bardzo dobijają silnik. Czasami lepiej wynająć holowniki.

Bezpiczeństwo wymaga dla śruby nienawrotnej wykonanie 12 rozruchów jeden po drugim, a dla śruby nawrotnej jedynie 6.

Ćiśnienie podawania powietrza, to 3MPa i maleję z kazdym rozruchem.

Rewersowanie służy do wyhamowywania, to taki hamulec ręczny na statku :twisted2: , tzw. cała wstecz.

Opublikowano

Witam

Kolego MAJOWY ,z calym szacunkiem ale wiesz ze gdzies dzwonia ale nie za bardzo gdzie...

Silniki nawrotne pracuja tak samo do przodu jak i do tylu,nie ma zadnej roznicy,po prostu przestawia sie rozrzad i po krzyku :!:

Jezeli chodzi o cisnienie powietrza startowego to jest ono rozne dla roznych silnikow...I to cisnienie nie moze spadac ,musi go tylko wystarczyc w butlach na te 12 rozruchow.

A... i jeszcze jedno;te sruby nie nazywaja sie nawrotne tylko nastawne (maja wyhylane lopatki)tzw CPP ( CONTROL PITH PROPELER).

 

POZDRAWIAM

2FST4U
Opublikowano

Zgadza się. Przejęzyczyłem się i zamiast nastawne, wyszło mi nawrotne.

Z całym szacunkiem ale rewersowanie silnika to nie jest wcale taka prosta sprawa. Rozrząd niestanowi problemu. Silniki wolnoobrotowe mają rozrząd hydrauliczny.

Problemem jest sprężone powietrze, które z 3MPa rozpręża się w cylindrze bardzo go schładzając. Gradient temperatur dochodzi nawet do 400*C. Temperatura ścianki głowicy ok. 350*C, a dostarczane powietrze podczas rozprężania schładza się do ok. -40*C. Niedość, że stanowi to szok termiczny dla materiałów silnika, to w dodatku powoduję zestalenie się oleju smarującego w komorze spalania. Doprowadza to do przedwczesnych zatarć i skraca poważnie żywotność silnika.

Co do śrub nastawnych to jedynym ich minusem w stosunku do śrub nienastawnych jest ich nieco mniejsza sprawność spowodowana szerszym korpusem śruby oraz ich wyższa cena.

Ciśnienie w zbiorniku zasilającym w sprężone powietrze musi spadać skoro wypuszczamy z niego to powietrze. Odstępstwem jest ciągłe doprężanie powietrza, ale to znowu skraca żywotność sprężarki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.