Skocz do zawartości

Przestawiony rozrząd n42- wadliwy napinacz?


owik24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem tu nowym użytkownikiem serdecznie pozdrawiam wszystkich klubowiczów i użytkowników BMW ;)

Szukałem po forach jakiegoś dobrego mechanika od ustawienie rozrządu w mojej BMW e46 318Ci silnik N42 valvetronic czytałem dużo postów nawet próbowałem sam coś działać ale bez oczekiwanego skutku ;/ mam problem prawdopodobnie (moim zdaniem) nie tak będzie coś z rozrządem wyskakuje błąd czujnika wałka rozrządu ( wymieniłem ale bez fektu) po tym wymieniłem napinacz rozrządu ( również bez efektu) wiec podejrzewam ze rozrząd będzie do wymiany lub ustawienie dlatego moje pytanie o jakiegos dobrego mechanika z okolicy wadowic lub krakowa proszę o odp dzieki pozdrawiam Mateusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lekceważyłbym problemu, miałem błąd czujnika wałka rozrządu, nic się nie działo złego, silnik chodził zupełnie normalnie więc jeździłem tak, pewnego razu w trasie poczułem zapach spalenizny, silnik zgasł, po otwarciu maski pełno dymu... zobaczylem, że kolektor wydechowy jest rozgrzany do czerwoności, groziło to pożarem auta...

Okazalo się,że przez źle działający czujnik przestawił się zapłon, zaczął wypalać paliwo w kolektorze wydechowym, sytuacja bardzo ekstremalna...

 

Odnośnie Twojego problemu to po wymianie czujnika błąd dalej wyskakiwał, okazało się, że to wina nieszczelnego oringu owegu czujnika , widać nawet było nawet że się pocił. Po wymianie czujnika i oringu spokoj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ten raczej koniecznie na blokadach. Mi ustawili na blokadach i brak jakichkolwiek błędów. Kolega drugiego takiego ustawiał sam na oko w szopie i tyle ze szlak trafil vanos.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie błędów to wyskakuje P0365 lub P0366 i do tego P0015. Dodam ze wcześniej padła mi cewka na 3 cylindrze a od jakiegoś czasu samochód miał ciężko zapalić na zimnym siniku i dławił się podczas jazdy na PB a na LPG sytuacja z dławieniem znikała. Wiem o blokadach dlatego szukam kogoś sprawdzonego godnego polecenia nie jak pisaliście machera z szopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie rozrząd zrobiony :d BMW pali jeździ jak wcześniej :D zakupiłem blokadę ustawiłem wszystko jak w instrukcji i okazała się że koło które daje odczyt na czujnik wydechowy wałka rozrządu był dość sporo przestawiony około 2 - 2,5 cm niż nial być pierwotnie ;/ po popuszczeniu i ustawienie na blokadzie dokręceniu ( kluczem dynamometrycznym i według instrukcji) złożeniu wszystkiego w całość auto odpaliło i jeździ beż żadnego problemu. Oczywiście jeśli macie jakieś pytania a będę w stanie na nie odpowiedzieć to chętnie służę pomocą pozdrawiam Panowie i Panie i życzę szerokości :D :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz ustawialaes rozrząd? Ciężki temat? Bo mam do wymiany uszczelniacze zaworowe i muszę ściągnąć cały valvetronic...

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam Panowie.

Po krotce i od początku.

Przez parę dni jeździłem z dziurawą puszką rezonansową za filtrem powietrza. Wiadomo jak to z nieszczelnym dolotem, szarpał, nie miał mocy ale jakoś jechać.

Po uszczelnieniu dolotu, zrobiło się jeszcze gorzej. Jak dojechałem do pracy i silnik ostygł, już nie chciał odpalić.

I teraz co mówi INPA :

 

E R R O R M E M O R Y

---------------------------------------

 

Date: 27.06.2015 20:41:28

ECU: ME9K_NG4

JobStatus: OKAY

Variant: ME9K_NG4

-------------------------------------------------------------

 

RESULT: 1 error in error memory !

-------------------------------------------------------------

 

2782 CDKPH2 - Camshaft sensor outlet

 

Error counter: 3

Logistic counter: 102

 

1. Umweltsatz

Mileage 192400 km

Engine speed (nmot) 3160.00 /min

Engine temperature (tmot) 81.75 degrees C

Ambient temperature (tumg) -26.25 Grd C

Supply voltage (ub) 17.52 V

 

2. Umweltsatz

Mileage 218850 km

Engine speed (nmot) 3160.00 /min

Engine temperature (tmot) 81.75 degrees C

Ambient temperature (tumg) -36.75 Grd C

Supply voltage (ub) 17.52 V

 

3. Umweltsatz

Mileage 218950 km

Engine speed (nmot) 3160.00 /min

Engine temperature (tmot) 102.75 degrees C

Ambient temperature (tumg) -45.00 Grd C

Supply voltage (ub) 12.34 V

 

Lage der Phasenflanken oder Einbaulage ausserhalb Toleranz

Test conditions fulfilled

Error present now and already stored

Error would not cause a warning lamp to light up

 

Error code: 04 27 82 64 01 03 66 4B 28 4F AD 1D BA 55 7D 4F

AD 0F BA 55 87 4F C9 04

 

Wychodzi na to że po prostu czujnik wałka rozrządu na wydechu.

Podmieniłem czujniki z wałkiem rozrządu na ssaniu (są takie same) i po skasowaniu błędów i zakręceniu silnikiem nadal jest ten sam błąd.

Gdyby uszkodzony był czujnik to tym razem błąd powinien być na czujniku wałka ssącego ? Dobrze myślę ?

 

Czy powinienem iść w tą stronę że coś nie tak z fazami rozrządu na wydechu i rozebrać silnik w celu weryfikacji faz rozrządu.

Gdzie szukać znaków ?

Wiem że do ustawiania w tym silniku to bez blokad ani rusz. Szukałem w necie, proszę o instrukcję wymiany i ustawienia rozrządu w N42 318 Ci (2003 rok).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wiadomo, pęknięty ślizg i prawdopodobnie przestawiony rozrząd. Pociesza to że czytałem gdzieś na forum że silnik jest bezkolizyjny.

Gdzie są znaki na kole pasowym korbowodu ?

Słyszałem że w autodacie jest instrukcja że trzeba blokować na kole zamachowym, ale podejrzewam że jest inny sposób sprawdzenia faz rozrządu. Pomoże ktoś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wał blokuje się mniej więcej pod rozrusznikiem, otwór trzeba "wymacać" bo z reguły jest zawalony mieszanką oleju i piachu, blokuje się własnie tym trzpieniem - bolcem z dospawaną rączką

Tu masz zrzut z autodaty

 

http://obrazki.elektroda.pl/7650776200_1366807134.jpg

 

i TIS

 

http://obrazki.elektroda.pl/9230209400_1297877230.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.