Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ale przy wymianie silnika trzeba przeglad zrobic sprawdzaja czy wytrzyma buda z nowym /mocniejszym/ silnikem
Opublikowano
ale przy wymianie silnika trzeba przeglad zrobic sprawdzaja czy wytrzyma buda z nowym /mocniejszym/ silnikem

 

a w jaki sposob stwierdzą że buda wytrzyma wiekszą moc?

Opublikowano

Witam

ale przy wymianie silnika trzeba przeglad zrobic sprawdzaja czy wytrzyma buda z nowym /mocniejszym/ silnikem

 

A jak mowisz ze przeglad trzeba zrobic to dodam ze jakikolwiek przeglad wiaze sie z koniecznoscia posiadania numerow silnika w Polsce. Kaza Ci wniosek odpowiedni zlozyc w urzedzie i nabic numery takie jakie nada urzad.

Pozdrawiam
Opublikowano

Alez wodzu, co wodz...

Nie trzeba robic zadnego przegladu. Po prostu zmieniasz silnik jak kazda inna czesc zamienna, i tyle. Dopiero przy najblizszym przegladzie technicznym diagnosta sprawdzi, czy samochod spelnia normy spalin i halasu, ale zupelnie niezaleznie od tego, ze silnik zostal wymieniony.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

A co ze zmianą nacisku na osie?

Przecież jest taka adnotacja w dowodzie.

Następna sprawa to moc.

Jeśli ktoś chce mieć porządek w papierach, to trzeba mieć jakiś dowód zakupu na silnik i go zalegalizować.

Koloru auta też nie ma w dowodzie ale jest zapisany w urzędzie komunikacyjnym i bazie danych.

Kiedyś, parę lat temu, jak zmieniałem silnik i chciałem to zrobić zgodnie z prawem, to musiałem iść do urzędu z umową kupna silnika, tam wystawiali skierowanie na przegląd i z tym dopiero udawałem się do stacji diagnostycznej. Tam niby sprawdzali czy wszystko jest dobrze zamontowane, sprawdzali naciski na osie itp. brali pieniądze i wystawiali stosowne zaświadczenie.

Chodzi głównie o to, że auto jest homologowane z danym silnikiem i jesli się go zmienia, to auto traci homologację. I nie chodzi już tu o numery silnika. Jeśli na zachodzie ktoś zmienia coś w aucie na własną rękę, to musi mieć na to papier. W niemieckim briefie nawet zmiana felg na inny rozmiar jest odnotowana.

Wiadomo, że u nas jak ktoś się uprze, to będzie jeździł autem nawet znacznie bardziej odbiegającym od przepisów.

Opublikowano
Witam
ale przy wymianie silnika trzeba przeglad zrobic sprawdzaja czy wytrzyma buda z nowym /mocniejszym/ silnikem

 

A jak mowisz ze przeglad trzeba zrobic to dodam ze jakikolwiek przeglad wiaze sie z koniecznoscia posiadania numerow silnika w Polsce. Kaza Ci wniosek odpowiedni zlozyc w urzedzie i nabic numery takie jakie nada urzad.

 

nieprawda, bylem na przegladzie miesiac temu w duzej stacji okregowej i diagnosta powiedzial, bo zapytalem czemu numeru nie sprawdza na silniku

bo rok temu sprawdzal i mial problem z odczytaniem :)

 

ze numery silnika diagnostow juz nie interesuja, bo to czesc zamienna

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
Kumpel ma 1.4 zmieniony na 1.8 albo 2.0 i nawet stawka ubezpieczenia mu się nie zmieniła...

 

Przy zmianie na 1.8 pewnie mu się nie zmieniła, ale na 2.0 jest już wyższa.

Opublikowano
Przy zmanię z 1.4 na 1.8 stawka ubezpieczeniowa też się zmienia. Dla tych małych pojemności to nowe przedziały są co około 0.2ccm, ewentualnie co 0.3ccm. C tym naciskiem na osie to chyba nie ma co za bardzo przesadzać. W BMW wystarczy wyrzucić akumulator do bagażnika i wszystko wraca do normy. Znowu mamy prawie 50/50. :mrgreen:
Opublikowano

Przedziały pojemności wg. Allianz:

 

   0-900
901-1250
1251-1800
1801-2200
2201-...

 

 

Może w innych TU to inaczej wygląda. Swoją drogą powinni jeszcze brać pod uwagę stopień kompresji, przełożenia dyfra, ilość popielniczek i rodzaj płynu do wspomagania... :mad2:

Opublikowano

Tu mam parę przykładow:

 

http://www.ubezpieczenieoc.pl/lg2.html

http://www.ubezpiecz.lodz.pl/stawkioc.html

http://kalkulator.prometeusz.com.pl/

 

Najsmutniejsze jest to, że na BMW prawie wszędzie stosują wyższe stawki. :( Za co nas tak karzą :?: Faktycznie jeszcze trochę to ilość lampek we wnętrzu samochodu będzie decydować o stawce OC. Słyszałem, że Link4 jest taki wścibski. :?:

 

Ja też ubezpieczyłem w Allianz. Najlepszą ofertę mi przedstawili. :cool2:

Opublikowano
Jeśli ktoś chce mieć porządek w papierach, to trzeba mieć jakiś dowód zakupu na silnik i go zalegalizować.

Koloru auta też nie ma w dowodzie ale jest zapisany w urzędzie komunikacyjnym i bazie danych.

 

ja np odkad wymienilem dowod (skonczylo sie miejsce na przeglady) jakis rok temu, nie mam koloru nadwozia ale nr silnika mam, takze pojemnosc i moc...

 

jesli chodzi o ubezpieczenie do wiecie, wszystko jedno czy mam 2.8 czy 8.3 bo juz zakres i tak jest najwyzszy

 

dowod zakupu silnika mam (odrecznie wypisany rachunek zakupu), i nie wiem czy mam z nim isc do urzedu czy jak? nie chcialbym problemow przy kontroli ze nry silnika sie nie zgadzaja, jakies sprawy o kradzieze czy costam itd...

 

przeglad czy sprawy wagi, dopasowania i nne bzdety nie maja prawa stanowic problemu napewno, bo jest to silnik jaki byl w tych samochodach montowany seryjnie, nie jest to v12 wrzucone do golfa :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.