Skocz do zawartości

Nierówna praca zimnego silnika


Darkspot

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jako, że to mój pierwszy post tutaj witam wszystkich. Jestem posiadaczem "jedyneczki" 116i N46 (122km) - wkrótce postaram się wrzucić zdjęcia. Od niedawna podczas dłuższego postoju, np: po nocy, na zimnym silniku występuje problem z falowaniem obrotów, nierówną pracą silnika, silnik się trzęsie, drgania te przenoszą się na samochód, lewarek zmiany biegów. Czasami po odpaleniu potrafi zgasnąć, ale zdarza się to sporadycznie. Ponadto przez ok. 1-2 km, gdy silnik się nie rozgrzeje brakuje mu mocy, lekko go przydusza. Potem jest wszystko ok, choć na jałowym lewarek zmiany biegów leciutka drga. Przy okazji wymiany oleju, wszystkich filtrów - bez filtra paliwa (podobno jest w zbiorniku???) , zostały wymienione nowe świece zapłonowe. Problemu jednak to nie rozwiązało.

Zapewne temat rzeka... ale może ktoś coś podpowie.

Jestem nowym użytkownikiem forum i proszę o wyrozumiałość :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj do cewek, wymiana samych świec nie rozwiązuje problemu. Identyczną sytuację miałem w Meśku C200 Kom. Na zimnym rzucało silnikiem, wejście na obroty zajmowało epokę geologiczną, a jak było wilgotno to czasem i nie chciał zapalić, po rozgrzaniu wszystko ok. Okazało się że jedna cewka miała pęknięcie i miała przebicie, a cały silnik dostawał padaczki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie

Po podpięciu w serwisie wyszły takie oto błędy:

 

1) 2C87 Czujnik temperatury spalin - Zwarcie do plusa;

2) 2C31 Sonda lambda (rząd 1, czujnik 1) - Mieszanka za uboga;

3) 2C7E Sonda lambda (rząd 1, czujnik 2) - Mieszanka za uboga;

4) 29CF Przerywacz spalania cylinder 3 - Odłączenie dopływu paliwa aktywne;

5) 2C2B Sonda lambda (rząd , czujnik 1) - Mieszanka za bogata

 

Co może być przyczyną...jakieś pomysły. Prosiłbym o pomoc w diagnozie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pierwszy blad mowi sam za siebie - sprawdz kabelki jesli sa ok to wymien czujnik

Masz dwa bledy ubogiej mieszanki - za malo paliwa.Sprawdz cisnienie paliwa na listwie - ile jest barow i czy nie faluje jak bedzie ok to wtryski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W serwisie po odczytaniu błędów zanim jeszcze napisałem na forum powiedzieli, że pierw trzeba zacząć od pomiaru ciśnienia sprężania - kompresji. Pan mówił, że jeżeli zostawię auto będą to robić na zimnym silniku, a czy na ciepłym też, nie wiem... Potem będą szukać przyczyny.

Jakie powinno być ciśnienia sprężania dla tego silnika - jeżeli jest "zdrowy", bo chyba inne wyjdzie na zimnym a inne na ciepłym silniku

Jeżeli okazałoby, że to któryś z wtryskiwaczy to można wymieniać jeden ??? i czy nowy, regenerowany czy używany...trzeba je adaptowac ?

Co do pierwszego błędu 2CF87 - czujnik temperatury silnika - zawarcie do plusa, jeżeli okazałoby się, że "kabelki: są ok, to jest ten czujnik

http://allegro.pl/sonda-czujnik-temperatury-spalin-bmw-1-e81-e87-e82-i6570889004.html ???

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W serwisie po odczytaniu błędów zanim jeszcze napisałem na forum powiedzieli, że pierw trzeba zacząć od pomiaru ciśnienia sprężania - kompresji.

Nie znam toku diagnozowania ludzi ktorzy zajmuja sie twoim autem ale z objawow ktore opisujesz jest to ostatnie badanie ktore bym robil tym bardziej ze komputer podpowiada iz jest zbyt malo paliwa w mieszance.

Moze to powodowac czujnik ktory pracuje w stanie zwarcia dlatego pierwsze trzeba to usunac.

Jeżeli okazałoby, że to któryś z wtryskiwaczy to można wymieniać jeden ???

Tak

czy nowy, regenerowany czy używany

To zalezy od stanu na twoim koncie

trzeba je adaptowac ?

Nie

Co do czujnika to sprawdz z nr Vin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam

Nie udało się naprawić tego wtryskiwacza. Zakupiłem 2 wtryskiwacze używane na wszelki wypadek. Na szczęście okazały się bardzo dobre i oba zostały zamontowane. Po wymianie i zakodowaniu problem ustąpił :) Zatem w moim przypadku winowajcą okazał się wtryskiwacz

Pozarwiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.