Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jako, że to mój pierwszy post tutaj witam wszystkich. Jestem posiadaczem "jedyneczki" 116i N46 (122km) - wkrótce postaram się wrzucić zdjęcia. Od niedawna podczas dłuższego postoju, np: po nocy, na zimnym silniku występuje problem z falowaniem obrotów, nierówną pracą silnika, silnik się trzęsie, drgania te przenoszą się na samochód, lewarek zmiany biegów. Czasami po odpaleniu potrafi zgasnąć, ale zdarza się to sporadycznie. Ponadto przez ok. 1-2 km, gdy silnik się nie rozgrzeje brakuje mu mocy, lekko go przydusza. Potem jest wszystko ok, choć na jałowym lewarek zmiany biegów leciutka drga. Przy okazji wymiany oleju, wszystkich filtrów - bez filtra paliwa (podobno jest w zbiorniku???) , zostały wymienione nowe świece zapłonowe. Problemu jednak to nie rozwiązało.

Zapewne temat rzeka... ale może ktoś coś podpowie.

Jestem nowym użytkownikiem forum i proszę o wyrozumiałość :)

Pozdrawiam

Opublikowano
Zajrzyj do cewek, wymiana samych świec nie rozwiązuje problemu. Identyczną sytuację miałem w Meśku C200 Kom. Na zimnym rzucało silnikiem, wejście na obroty zajmowało epokę geologiczną, a jak było wilgotno to czasem i nie chciał zapalić, po rozgrzaniu wszystko ok. Okazało się że jedna cewka miała pęknięcie i miała przebicie, a cały silnik dostawał padaczki.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie

Po podpięciu w serwisie wyszły takie oto błędy:

 

1) 2C87 Czujnik temperatury spalin - Zwarcie do plusa;

2) 2C31 Sonda lambda (rząd 1, czujnik 1) - Mieszanka za uboga;

3) 2C7E Sonda lambda (rząd 1, czujnik 2) - Mieszanka za uboga;

4) 29CF Przerywacz spalania cylinder 3 - Odłączenie dopływu paliwa aktywne;

5) 2C2B Sonda lambda (rząd , czujnik 1) - Mieszanka za bogata

 

Co może być przyczyną...jakieś pomysły. Prosiłbym o pomoc w diagnozie.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pierwszy blad mowi sam za siebie - sprawdz kabelki jesli sa ok to wymien czujnik

Masz dwa bledy ubogiej mieszanki - za malo paliwa.Sprawdz cisnienie paliwa na listwie - ile jest barow i czy nie faluje jak bedzie ok to wtryski

Opublikowano

Witam

W serwisie po odczytaniu błędów zanim jeszcze napisałem na forum powiedzieli, że pierw trzeba zacząć od pomiaru ciśnienia sprężania - kompresji. Pan mówił, że jeżeli zostawię auto będą to robić na zimnym silniku, a czy na ciepłym też, nie wiem... Potem będą szukać przyczyny.

Jakie powinno być ciśnienia sprężania dla tego silnika - jeżeli jest "zdrowy", bo chyba inne wyjdzie na zimnym a inne na ciepłym silniku

Jeżeli okazałoby, że to któryś z wtryskiwaczy to można wymieniać jeden ??? i czy nowy, regenerowany czy używany...trzeba je adaptowac ?

Co do pierwszego błędu 2CF87 - czujnik temperatury silnika - zawarcie do plusa, jeżeli okazałoby się, że "kabelki: są ok, to jest ten czujnik

http://allegro.pl/sonda-czujnik-temperatury-spalin-bmw-1-e81-e87-e82-i6570889004.html ???

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W serwisie po odczytaniu błędów zanim jeszcze napisałem na forum powiedzieli, że pierw trzeba zacząć od pomiaru ciśnienia sprężania - kompresji.

Nie znam toku diagnozowania ludzi ktorzy zajmuja sie twoim autem ale z objawow ktore opisujesz jest to ostatnie badanie ktore bym robil tym bardziej ze komputer podpowiada iz jest zbyt malo paliwa w mieszance.

Moze to powodowac czujnik ktory pracuje w stanie zwarcia dlatego pierwsze trzeba to usunac.

Jeżeli okazałoby, że to któryś z wtryskiwaczy to można wymieniać jeden ???

Tak

czy nowy, regenerowany czy używany

To zalezy od stanu na twoim koncie

trzeba je adaptowac ?

Nie

Co do czujnika to sprawdz z nr Vin

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Zaczynamy od wtrysków. Okazało się, że 1 wtrysk leje. Ma zostać zregenerowany, wyczyszczony - jeśli się da. Jeżeli nie trzeba będzie szukać używki o takim samym numerze

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Nie udało się naprawić tego wtryskiwacza. Zakupiłem 2 wtryskiwacze używane na wszelki wypadek. Na szczęście okazały się bardzo dobre i oba zostały zamontowane. Po wymianie i zakodowaniu problem ustąpił :) Zatem w moim przypadku winowajcą okazał się wtryskiwacz

Pozarwiam

  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.