Skocz do zawartości

[E90 320d N47D20C] wibracje, drżenie przy przyspieszaniu


marek_z

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jakiś czas temu zauważyłem dziwne wibracje przy łagodnym przyspieszaniu z zakresu prędkości 70-100 km/h. Uczucie jest podobne do jazdy z nie wyważonym kołem, lub do najechania jedną stroną na pasy oznaczające skraj jezdni. Mam automat i nie zwróciłem uwagi na którym biegu wtedy jadę, ale wydaje mi się ze jest w okolicach 5-6 przełożenia i około 1700rpm. Podczas dynamicznego przyspieszania wszystko jest ok. Zjawisko nie występuje za każdym razem. Wydaje mi się, że pojawiło się po zrobieniu chipa...

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Odgrzeję i podłączę się pod temat, ponieważ mam podobny problem.

Mianowicie ... wibrację pojawiają się od około 90km/h i do prędkości max wibruje fajera. Jak zciągnę nogę z gazu to wibracje znikają. Do 90 km/h cisza. Jeżeli chodzi o auto to e90 LCI 320d xdrive.

Tarcze i klocki z przodu i z tyłu zmienione na ATE, ułożone zgodnie ze sztuką, zawieszenie w nienagannym stanie, brak luzów, amorki wskazują 80-83%. Opony Goodyear Ultragrip 205/55/16 RunFlat DOTXX15. Na letnich było to samo, Bridgestone Turanza ten sam rozmiar i rocznik, również RunFlat.

Nie mam już pomysłu co może być problemem - manual, 210 przelotu.

Czy to może być dwumas ? Czy macie jeszcze jakieś inne sugestie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

marek.z, mam ten sam problem, również po programie, całe przeniesienie napędu sprawdzone i niestety nic nie wykazuje oznak zużycia, wymienione łączniki wału (tylko na jednym guma nosiła jakiekolwiek oznaki zużycia) ale to nic nie zmieniło

 

wibracje pojawiają się najczęściej przy prędkości 80km/h jak zaczynam mocno przyspieszać bez redukcji - najlepiej to widać pod górę

 

konwerter to nie jest bo wibracje ewidentnie dochodzą z tyłu auta a brak jest innych oznak które wskazywałyby na konwerter

 

Podejrzenie jest na któryś wtrysk, może daje za dużą ilość paliwa przy max obciażeniu i całe wibracje przenoszą się na tył auta, na razie tego nie robiłem bo trzeba by było wrzucić wszystkie wtryski na stół i je sprawdzić a u mnie dzieje się to dość rzadko

 

Korekty wtryskiwaczy sprawdzałem na jałowym i max 0,7

 

Na razie obserwuje czy to się będzie nasilać, u mnie mam delikatny program 200/400 z DPF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marek.z,

Panowie miałem dokładnie te same objawy. Wymieniłem po kolei łączniki wału z mostem i skrzynia, wał, podporę wału, dyfer, nawet łożyska w kołach. Wibracje dochodziły dokładnie z okolic tylniej osi. Okazało się że problemem tkwił w......... konwerterze. Przy obciążeniu drgania z niespinającego się już konwertera przenoszone były na ostatni element czyli tylni most. Im wyższy bieg tym amplituda i okres drgań były większe.

Oprócz konwertera warto sprawdzić mechatronikę, za małe ciśnienie= źle spinany konwerter i stad te objawy.

Oczywiście wszystko zaczęło się od programu 216hp/416nm (później niutony obcięte elektronicznie do 399,8)

skrzynia 6hp19z z fabrycznym konwerterem to padlina jeśli chodzi o diesle, niestety....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.