Skocz do zawartości

E61 530xi 2005 klema plus wystrzeliła na stacji paliw


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

koledzy proszę o pomoc w temacie klemy .

wczoraj po podjechaniu pod dystrybutor i zgaszeniu auta usłyszałem głosny trzask .

 

zatankowałem auto , zapłaciłęm za paliwo i ......koniec .

auto nie odpaliło .

zostawiełm auto na stacji , rano podjechałęm z naładowanym aku bo myslałem ze to jego wina(jest jeszcze oryginalny).

i zobacyłem ze jest luzna klema , rozpiłąłem plastik wcisnąłem stozek auto odpaliło .

oczywiscie z błędem poduszek .

 

czy to normalne ze tak poporstu klemę wywaliło ?

autem jezdze prawie rok bez zadnych problemów tego typu .

 

wg historii serwisowej mam coś takiego

 

26.06.2012 – 146172 km – kabel/spinka plusowa akumulatora (akcja techniczna)

 

tuz przed tym wydarzeniem w ciagu 2 dni ze 2 razy wywaliło błąd pasów poduszek itp na wyswietlaczu .

po ponownym uruchowmieniu zgasło .

potem ta akcja na stacji paliw .

 

 

 

dzieki z góry za pomoc .

 

michal

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Teoretycznie jak wywala błędy poduszki to też nie powinny same z siebie zniknąć.

Sprawdź jakie masz ładowanie i napięcie na baterii po zgaszeniu samochodu w ukrytym menu.

Jedź na komputer zczytać błędy czy nie ma zapisów względem napięcia lub jakiegoś spięcia.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Mozna ta kleme jakos wymienic? Generalnir jak chcesz isc na laatwizne podovno jakis rezystor mozna wpiac w te dwa male kabelki przy tej kostce. I bledow nie bedzie na desce

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

prawdopodobnym winowajcą jest regulator napiecia .

dziś na komputerze i mierniku pokazało wahania napiecia na pracującym silniku ok 8,5 do 15V.

 

prawdopodobnie skok napiecia był tak duzy ze wywalił klemę - tak sobie dedukuję .

obecnie jestem na etapie wyciągania alternatora bo w mojej wersji nie sie regulatora inaczej wyjąc .

 

dam znać co i jak

Opublikowano

regulator napiecia wymieniony .

nowy Valeo 205 zł

przy okazji demontazu alternatora okazało sie sie puszcza uszczelka podstawy filtra oleju (112 zł tylko aso- plus wymieniona na wszelki wypadek uszczelka wymiennika olej woda 112zł aso) i cały przód silnika był zawalony olejem .

uszczelka dosłownie wprasowała sie w rowki .

 

jutro wpinam opornik w kleme i jade na kompa na skasowanie .

Opublikowano

Kolego jaki opornik? Tez mi wystrzeliła... Chyba zaraziles mnie tym tematem. Jak sprawdziles regulator napiecia?

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Była i cały czas jest akcja serwisowa na wymianę klem plusowych. Wystarczy napisać poprzez kontakt na stronie BMW, podać VIN i zapytać czy dotyczy naszego auta. Ja już pisałem, szybko odpowiedzieli, że mam się umówić z dowolnym serwisem ASO i jechać na wymianę. Może skorzystajcie..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Kolego noe wiem kto Ci doinformowal o tej klemie...ale dzwonilem przed chwila do aso i powiedzieli ze akcja jest na wymiane plastiku bialego na czarny przy laczeniu klemy plusowej...a jezeli chodzi o sama kleme to jest zestaw naprawczy za 869zl. Czyli kawalem tego kabla pirotechnicznego gdzies sie tam laczy i mozna to wymienic. Koszta w aso calej operacji 1300zl. Jezeli chodzi o aso w Bydgoszczy. Nie wiem jak w innych miastach...

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiesz co, jest sporo tematów, nawet na naszym forum. Nikt nie jest w stanie określić co tam wymieniają, jedni piszą jak Ty, że tylko jakąś osłonę, inni, że spory kawałek kabla. Koledzy piszą też o pożarach e60 z tego powodu. W tym temacie jest o wystrzale klemy, więc może to jest z tym wszystkim powiązane, tak pomyślałem i podsunąłem info wszystkim. Skorzysta kto chce.

Tu masz jeden z przykładowych tematów:

 

viewtopic.php?f=73&t=210818

 

Takich tematów jest duuużo więcej. Sam się na coś takiego wybieram, tylko jak zwykle z czasem ciężko..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Akcja serwisowa jest tylko na wspomniany wyżej plastik mocujący klemę plusową do podłogi bagażnika, był w USA przypadek pożaru tego plastiku i chcą się chronić przed procesami. Sam zgłosiłem się na taką akcję, wymienili plastik, pokasowali błędy, umyli samochód i posprawdzali płyn chłodniczy oraz hamulcowy. Klemę pirotechniczną zostawiają starą
Opublikowano

nowy regulator oryginalny załozony , pod klemę wpiety opornik wszystkie błedy udało sie skasować i tu zonk ....

 

pokazuje sie bład alternatora - ładowanie na ukrytym menu 14,1-14,4 , u szwagra identyczne auto z 2006 roku 14,6-14,8 .

 

dziś podczas trasy z Gniezna do Lublina przestał działać nawiew -tzn wentylator daje jak głupi ale wszystkie nawiewy zatkane .

 

ledwo udało mi sie dojechac bo szyby zaparowały .

 

odpiąłem ibs ale nic nie dało , odpiąłem akumulator na ok 10 min i nawiew wrócił - na ok 30 km potem znowu sie zatkało .

 

zaczyna mnie wqurwiać ten samochód .. a przez rok nic sie nie działo .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź kabele przy alternatorze czy nie mają korozji i izolacja cała. Masę przy karoserii też sprawdź

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.