Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie:)

 

Jako ze to moj pierwszy post to sie przedstawie grzecznie. Mam na imie Michał i mam 24 lata. Mieszkam w Olsztynie na Mazurach:D i prowadze sobie spokojny zywot nic nie robiacego obecnie kolesia;) mieszkajacego z rodzicami hehe;) Niestety studia wymuszaja na mnie ciagle bycie na uczelni i ciezko mi podjac konkretna prace za normalne pieniadze. Tak pozatym to niczym sie nie roznie od reszty. Jako ze od wrzesnia pewnie juz pojde do pracy bo na 4 roku nie ma za duzo do roboty to....

 

Poczytalem sobie troche forum i postanowilem zakupic sobie WLASNY samochod. Jako ze caly czas jedze samochodem tatusia;) to nie bylo potrzeby miec swojego. Ale wiadomo jak to mowi przyslowie, samochodu i kobiety sie nie pozycza. I ja nie mam zamiaru ciagle jezdzic pozyczonym.

 

Czytam od jakis 2 dni forum. Przczytalem zapewne nie wszystko ale spro napewno. Na poczatku nie bylem przekonany do BMW i moze nadal nie jestem. Dlatego pisze tutaj tego troche przydlugiego posta;) A wiec moze krotko.

 

Samochodem jedze w 90% po miescie pokonujac ok 500 km miesiecznie. Wiec nie tak wiele. Ale i Olsztyn nie jest za duzy. Jak rusze w trase to ok 500 km max cyzli w sumie 1000. Wiec mozna przyjac ze glownie jedze w miescie 500 km miesiecznie.

 

Szukalem samochodu ktory bylby ekonomiczny i dawal jednoczesnie radosc z jazdy i byl calkiem niezle wpozazony za calkiem niewielka kase. Coz, nie ma takiego! Po prostu nie ma. Mam jednak pare typow po przecztaniu forum. Obecnie jezdze Fordem Mondeo 1.8 TD Combi z 99 r.

 

Cena samochodu powinna sie zamknac w 13 K z oplatami! i ew gazem! Wiecej nie uda mi sie zebrac.

 

1. BMW 730i V8 Manual - Problemy z silnikami niestety troche mnie zniechecaja. Spalanie PB w miescie 14-17 tez. Gaz min 5 patykow wiec koszt samochodu ok 15 patykow w srednim stanie razem z gazem. Sam nie wiem.Jestem przeciwnikiem gazowania samochodow. W miare tani w exp mimo wszystko i napewno najekonomiczniejszy z tego co wyczytalem

Brak wersji L;(

 

2. BMW 740iLA V8 - Tutaj podobny problem + automat skrzynia. Jak sie sypnie to mi samochod wrosnie w polbruk przed blokiem;) Ale wersja Long jest CUDNA! po prostu :) Tylko to za nim przemawia. Pozatym spalanie napewno wieksze niz 730 chociaz wiele osob twierdzi ze nie;) Ale 1 L pojemosci wiecej cos z naczy. Koszt taki sam jak wyzej.

 

3. BMW 735i VR6- Tutaj przemiawia niski koszt gazowania, wystarczy zwykly gaz z komputerem za 2.5k . Ale spalanie w miescie 20 litrow gazu, hmmm. No nie wiem czy to dobrze i pozatym gaz to tragedia, nie chce gazu:( Cala reszta wydaje sie byc wporzadku. Koszty tanie silnik bardzo dobry, tanie naprawy i niezbyt awaryjny. No i jest wersja LONG:D ktorej w przypadku nr 1 nie ma:(

 

4. BMW 525 TDS - Tutaj prawie kazdy poleca taka betke na poczatek. Lubie diesle sa naprawde dobre i dynamiczne. Do tego maja potencjal jesli chce sie je troche podrasowac. Koszty napraw niestety wysokie. Jedze Mondeo 1.8 TD juz 6 lat prawie od nowosci wiec wiem co to znaczy miec diesla. Jak sie nie psuje przez 5lat to super a jak sie zacznie to wszystko na raz! Cena teego modelu przekracza magiczne 15 tys jakie bede w stanie zebrac do konca roku jednak. A padliny nie chce.

 

BMW 3 - Ta serie sobie odpuszczam jak narazie. Za malutka dla mnie. Jestem przyzwyczajony do mojego Mondeo ktory w srodku ma o wiele wiecej miejsca i jest bardzo wygodny. Ale jak nie bedzie wygboru to juz napewno Coupe tylko i wylacznie. Silnik najlepiej TDS albo 1.8i. Co o tym myslicie?

 

Myslalem tez nad

 

Oplem OmegaB 2.5 V6 - Tylko czemu oni same szare robil;) tragedia! I wnetrze to tez tragedia:( Ale bardzo dobry silnik i bardzo ekonomiczny w porownaiu do BMW. To przemawia za tym zeby go wziac mimo ze wyglada kiepsko.

 

Honda Civic Sedan Coupe - Coz, malo miejscia w srodku. Ale samochod dobry, tani i calkiem niezle wyglada z zewnatrz. Wypozazenie marne niestety. Silniki bardzo bardzo dobre i chwalone. Spalic potrafi duzo ale jak sie cisnie to pewnie przy 8 l i 1.6 silniku mozna sie zmiescic. Komfort jazdy nie wiem jaki ale przyuszczam ze sredni.

 

Ford Scorpio MKII - Mul, pozatym to autko jest calkiem przyjemne. Moze reflektory z zewnatrz wgaldaja srednio. Ale wnatrze lux do tego sredni koszt utzymania i niska cena jak na taki samochod. Komfort jazdy bardzo dobry.

 

Zadnych "Golfuf" ani "Francusuf" nie chce. Dla mnie to nie samochody. Inne Japonce poza Honda odpadaja. Sa po prostu brzydkie w cenie do 13 k nie ma nic ladnego. Audi tez do mnie nie przemawia za sprawa ciasnoty panujacej w srodku i wysokich kosztow utrzymania.

 

Problem w zasadzie rozbija sie o cene samochodu i koszty paliwa. Jak pisalem jedze po miescie. Glos rozsadku podpowiada mi bierz 525 TDS albo 325 TDS. Ludzie mowia pukaja sie w glowe i mowia bierz Diesla. Ja sobie mowie mam Diesla pali mi 7 w miescie. 7 ki z 92 z 3l motorem nie sprzedasz za Chiny pozatym staroc z lat 90 zacznie sie sypac i co zrobisz.

 

Ale diabelek z tylu glowy mowi. Nie badz glupi bierz 7ke. Pelen wypas super silnik, klasa, komfort, prestiz. To co ze pali 16 w miescie. Zalozysz gaz z czasem i bedzie dobrze. Przeciez to twoje marzenie, realizuj je.

 

 

Prosze was o rade. Co ja biedny mam zrobic. Chcialbym 7ke ale boje sie jej a 3 jest taka mala:( w srodku i wogole:( do 5 nie jestem przekonany.

 

Pamietajcie cena 13 k razem z oplatami!

Opublikowano

Najlepiej kup Golfa 3kę w dieslu (jeśli VW to dla Ciebie nie jest samochód to wolę nie myśleć jakie jest Twoje zdanie o Fordzie), BMW na razie odpuść, zwłaszcza te modele, które wymieniłeś - po prostu Cię zjedzą. Mierz siły na zamiary.

Jeśli koniecznie uprzesz się przy BMW to najlepiej kup E30. Za te pieniądze kupisz auto w świetnym stanie, zostanie Ci na opłaty i prawdopodobnie jeszcze na wakacje. :)

Opublikowano

Marco

 

Problem jest tez w tym ze nie mam zamiaru przesiadac sie do samochodu o dwie klasy nizszego od Mondeo ktorym jedze obecnie. TO juz wole dalej jedzic pozyczonym Mondeo.

 

Golfy pozatym sa najbrzydszymi samochodami jakie jedza po ziemi. BMW E30 srednio mi sie podoba. Predzej bym obstawial E34.

O Fordach mam dobre zdanie lepsze napewno niz o Golfach i ogolnie VW poza moze passatami robionymi do 96. Jakby mial kase to byl kupil odrazu Mondeo ST ale ceny powyzej 25 k za dobry egz wiec odpuszczam.

 

Na wakacje tez nie musze oszczedzac;) samochod kupie po albo i pozniej;)

 

Kurde sam juz nie wiem:(

Opublikowano
Hmm... Za 15 tysięcy powinienes dostac e34 z silnikiem 2.0 lub e36 z silnikiem 1.6 ktory nie jest zbyt paliwozerny. A klasa na pewno wyzsza od forda. Oto moje skromne zdanie.
Opublikowano
15kzl na E34 520i m50 jest nawet z gorka, wystarczy spokojnie na zakup, oplaty i wymiane zuzytych elementow zawieszenia. :)
były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
Opublikowano
Hmm... Za 15 tysięcy powinienes dostac e34 z silnikiem 2.0 lub e36 z silnikiem 1.6 ktory nie jest zbyt paliwozerny. A klasa na pewno wyzsza od forda. Oto moje skromne zdanie.

 

Tak, tylko kupno samochodu to nie wszystko. Trzeba go zarejestrować, ubezpieczyć, zrobić przegląd. A jak coś się zepsuje to będzie płacz. Teraz MichalNO jeździ autem, które nie on utrzymuje i fantazjuje na temat wielkich loch z silnikami V8 ;). A jak przyjdzie naprawić np. skrzynię albo coś w tym stylu to auto będzie stało. A jak szanowni rodzice zobaczą rachunek z warsztatu za naprawę siódemy to zemgleją. W 518tce sama wymiana sprzęgła to 200-300pln, nie licząc oczywiście ceny samego sprzęgła - ponad 400pln.

Opublikowano

E36 na początek to i tak o niebo lepiej niż mondeo - poczciwina ale całkiem bez wyrazu jak dla mnie. Nawet jeśli jest nieco mniejsza to i tak wozi się mnóstwo powietrza. Jak się dobrze poszuka, to w tych pieniądzach trafisz jakąś zdrową R6 (320, 325) - to jest esencja BMW jak dla mnie. W budach coupe jest tego masa, tylko przebierać, jednak ładny sedan będzie na pewno nieco tańszy. Jak raz "wyjedziesz" na 5000 rpm, to zapomnisz o spokojnych rozmiarach auta, a napewno na jakiś czas o radiu ;) . W mieście lubią wypić nawet i 13 litrów jak są korki i klima hula na okrągło, ale w trasie nie przekroczyłem jeszcze swoją bariery 8 litrów.

Te wielkie raczej sobie odpuść - zjedzą z kopytami na kosztach eksploatacji, a w tym budżecie będą wymagały poważnych początkowych nakładów raczej.

Pozdr

To jest wszystko prosto z głowy, prosto z głowy do wieczności, płynie strumień kolorowy, niesprawdzonych wiadomości....
Opublikowano

Marco

 

Dlatego zanim kupie to sie pytam. Rodzicom rachunkow tez nie bede podkladal. Nie chca placic skubance;) za nic hehe.

 

Swoja droga to tanie te sprzeglo, do tego mojego mondeo 800 zl to min Wymiana tez ok 200.

 

Samochodem jedze juz dlugo i wiem jakie sa koszty i co sie mozna stac i ze samochod tez moze stac. Dlatego zapewne nie kupie 7ki tylko 5 albo 3. Nie przerazaja mnie koszty. Jak sie chce miec fure to trzeba placic. Do tego Forda tez sie czasem dokladam, ja jedze nim przez wiekszosc czasu. A czesci do niego sa cholernie drogie.

 

Zapewne jak kupie BMW to zrezygnuje ze swojej audiofilskiej pasji. Obecniem mam dosc drogi i dobry sprzet audiofilski ktorego powoli sie pozbywam. Bo kto to slyszal zeby za metr kabla placic 250 zl ;)

Opublikowano

Ok

 

To w takim razie zostanmy na ziemi i przy e34 i e36. Piszecie ze najlepiej silniki 2.0 albo 2.5 ok. A co z Dieslem? A ktore roczniki tych ww modeli byly najlepsze jesli chodzi o bezwaryjnosc ukl mechanicznych, silnika itp? Sporo tego jest i musze jakos zawezic krag poczukiwan. Powiedzmu ze na zamochod mam 11 tys zl ( reszta na oplaty i wymiane paru rzeczy po kupnie )

Opublikowano

Było takie VR6 - w golfie, bodaj III, takie V6 tylko trochę mniej :) bo kąt rozwarcia cylidrów był coś około 15 - 20 stopni, i miało być fajniej przez to .....

Ale 735i to faktycznie chyba raczej R6

To jest wszystko prosto z głowy, prosto z głowy do wieczności, płynie strumień kolorowy, niesprawdzonych wiadomości....
Opublikowano
Hmm... Za 15 tysięcy powinienes dostac e34 z silnikiem 2.0 lub e36 z silnikiem 1.6 ktory nie jest zbyt paliwozerny. A klasa na pewno wyzsza od forda. Oto moje skromne zdanie.

 

Tak, tylko kupno samochodu to nie wszystko. Trzeba go zarejestrować, ubezpieczyć, zrobić przegląd. A jak coś się zepsuje to będzie płacz. Teraz MichalNO jeździ autem, które nie on utrzymuje i fantazjuje na temat wielkich loch z silnikami V8 ;). A jak przyjdzie naprawić np. skrzynię albo coś w tym stylu to auto będzie stało. A jak szanowni rodzice zobaczą rachunek z warsztatu za naprawę siódemy to zemgleją. W 518tce sama wymiana sprzęgła to 200-300pln, nie licząc oczywiście ceny samego sprzęgła - ponad 400pln.

 

Oczywiście o tym tez pomyslałem. :mrgreen:

Opublikowano

Maly blad vr6 r6;) co za roznica;) hehe VR6 matowali do Golfow. Calkiem fajny silnik. Corrado chyba tez taki mial.

 

Ale co z tym BMW 3 czy 5? i jaki silnik i ktory rok najlepiej za 11 k.

Opublikowano
Ja bym polecił 316i E36. Oszczędne, a i sypnać potrafi (Jechałem 200km/h na A4) Wygodne niemałe auto, co prawda to nie 7. Najlepiej sedan. Koszty ubezpieczenia tez są mniejsze, a i czesci sie duzo znajdzie. Pozdrawiam i zycze dobrego wyboru.
Opublikowano
Nie wydaje mi sie... napewno było około 200km/h Ale do ilu był wyskalowany licznik tego nie potrafie sprecyzować (sytuacja miała miejsce ok. 5 lat temu)
Opublikowano

Ale co z tym BMW 3 czy 5? i jaki silnik i ktory rok najlepiej za 11 k.

To są kompletnie inne samochody, nie da się prosto porównać jeśli wogóle, ja widzę to tak:

5 to typowe "limo", ciężka, spokojna, komfortowa i wielka (tak tak - wystarczy stanąć obok czegokolwiek ;) ) i momentami trudna w prowadzeniu (przynajmniej ja mam takie doświadczenie)- potrafi zaskoczyć. Jak ma mocny silnik to jeździ jak burza, ale ona nie jest do tego żeby palić gumki i grać w szachy uliczne. To jest moc dla komfortu, bez efekciarstwa. I solidność, nie całkiem oczywista w przypadku 3.

3 to takie trochę baby-bmw, choć przy dużym silniku robi się wymagająca, to sporo wybacza i w miarę łatwo ją okiełznać. Na autostradzie oaza spokoju, niezależnie od prędkości, no i "konturowa" reakcja na każdy rozkaz.

Silniki to jak dla mnie r6, to z czego słynie marka - do 3 2,5l do 5 3,5l.

Za 11k będzie DUŻO młodsza 3, choć to akutrat o niczym nie musi świadczyć.

To jest wszystko prosto z głowy, prosto z głowy do wieczności, płynie strumień kolorowy, niesprawdzonych wiadomości....
Opublikowano

Ja nie mam problemu z wyborem marki - już na 100% kupuję E36 - ale co do silnika, to nie mogę się totalnie zdecydować.

 

Jeżdżę mało - nawet bardzo mało - ale nie chcę mieć czegoś co pije za dużo - myślałem o 320i jako pogodzenie spalania i mocy. W grę wchodzą też 318i i 318is - i już mniej chętnie 323, albo dieselki.

 

Przeglądam to forum i czytam sporo na innych stronach i wychodzi że 323i pali trochę więcej od 320, która pali mniej od 318is, niewiele więcej od 318i, która znowu pali minimalnie więcej od 316i.

 

Myślałem o 318i, ale dobczytałem, że trochę jej mocy brakuje.

 

Czy 320i to dobre wyjście?

Opublikowano

jak jeździsz mało to co za różnica ile spalisz? na 100 te pare litrów w tą czy w tą? jakbyś jeździł dużo to dopiero zaczyna mieć znaczenie

 

czytając to forum łatwo dojśc do wniosku że nie warto brać bety z czterema garnkami czyli 320 bierz jak już

 

ja sie po miesiącu dalej nie zdecydowałem na żadne autko :) choć najbardziej mi podchodzi 328i

Opublikowano

 

Czy 320i to dobre wyjście?

 

najlepsze. poza tym jesteś audiofilem. a co brzmi lepiej (przy umiarkowanych kosztach oczywiście) niż R6?

w porównaniu do dźwięku diesla starej generacji Forda - BMW 320

będzie jak filharmonia.

poza tym będzie lepsze pod kazdym względem od Forda.

BMW Sauber F1 Team; only Pb
Opublikowano
318is pali więcej od 320 :duh: pierwsze słysze. 2 celinderki mniej to i mniej pije...Aczkolwiek jak mało jeżdzisz to też polecam jakieś r6(ach ten gang silnika :mrgreen: )
Pozdrawiam Grzesiek
Opublikowano

Za 11-12 tys PLN staralbym sie znalezc E34 w idealnym stanie, rocznik jakies 1992-1993. Silnik koniecznie R6, czyli 520i lub 525i.

Niestety, jezeli bedziesz chcial go zagazowywac, to jedyna polecana instalacja gazowa to wtrysk sekwencyjny, czyli IV gen.

 

Natomiast jezeli zalezy Ci na jak najmniejszych kosztach, to kup sobie E36 Coupe 318 IS, roczniki 1992-1994. To rozsadny kompromis miedzy moca i w miare znosnymi kosztami utrzymania.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

Varrol, bierz 320, ja tez niedlugo taka kupuje, mialem ostatnio okazazje brykac 318 i 316 i to nie to co tygryski lubia najbardziej czyli dzwiek R6,

 

pozdrowienia od Giusepe z PurePC ;]

Opublikowano

Dziekuje wszyskim za pomoc:D

 

Napewno bede bral E34. Zdecydowalem ze poszukam modelu z lat 1992-1993. Musi byc czarny :P srebrne odpaja jako ze jezdze srebrnym Fordem juz ponad 5 lat i z....c mi sie che juz ;) Moze sliwka ew, zobaczymy. Trzeba cos zmienic. Silnik 2.5 bo ma dobre osiagi no i w manualu oczywscie. Diesel jest za drogi w naprawie, wiem to po swoim. Czesci o 1/3 albo i wiecej drozsze niz do benzyny.

 

Teraz czas zaczac zbierac kase:) oby to dlugo nie potrwalo :)

 

Inne samochody raczej odpadaja. Po prostu za cene 13 tys roznej maci Golfy itp to padliny niestety. Mialem okazje pare razy jechac. Szkoda pieniedzy. Pozatym jak ja bym wygladal w Golfie;) jak dres jakis hehe. A ja smigam w gajerku czesto wiec taka 5tka bedzie w sam raz:D

 

Tym humorystycznym akcentem narazie koncze:) Ale piszcie, bede obserwowal i sie odzywal oczywscie.

 

ps. Tak na marginesie to mam troche sprzetu grajacego do sprzedania, Struss,AudioAlchemy,Totem, Somer Cable, Luxman,Jakies ckoly granitowe,Supra Dac itp:) Na priva wiecej powiem bo to nie gielda.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.