Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, szybkie pytanko cz jest jakiś sposób na odpięcie tego przewodu od odmy? Jest to przewód który idzie do pokrywy zaworów z tego co widze reszta jest tak samo zaczepiona, nie moge sobie z nim poradzić, a chciałbym dzisiaj chociaż kolektor wyjąć

 

Zdjęcie:

 

http://i67.tinypic.com/2ic00mc.jpg

 

Numer weza oem: 11 15 7 522 931

Silnik n52b25

 

EDIT:

 

Udało się odpiąć ten przewód, trzeba ścisnąć go dosyć mocno i wyjąć, ciasno siedzi bo jest na nim uszczelka, generalnie kieruje się tym oto "tutorialem"

1. sciagamy podszybie P+L, oraz obudowe filtra powietrza

2. Odpinamy od kolektora wtyczki takie jak nr 27,24 patrz rys A.

3. odkrecamy dwie srubki u spodu kolektora (mocujace podstawe przewodow) nr 9 rys. A (dwei srubki torx)

4. w tylnej czesci kolektora jest rodzielacz przewodow (przewody od grzalek wezy odmy i samej odmy) nr 14 rys.A

5. odpinamy weza nr 3 rys B najlepiej od pokrywy zaworow i od odmy(troszke gimnastyki

6. odpinamy weza nr 4 od bloku silnika , jesli podejdziesz reka do odmy to tez od odmy

UWAGA weze sa zapewne juz kruche wiec trzeba ostroznie zeby nie zniszczyc

7. Odkrecamy kolektor od glowicy

8 delikatnie odciagmy od glowicy kolektor i od spodu odpinamy przewod nr 25 rys. A

9. Delikatnie wyciagamy kolektor.

Dalej to juz bułka z masłem odpinamy weza nr 2 rys. A odkrecamy odme ktora przymocowana jest do kolektora trzeba srubkami.

GOTOWE:) teraz montaz w odwrotnej kolejnosci.

 

 

Jesli o czyms sobie przypomne napisze

 

 

rys. A

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3756-kolektor-ssacy/vB965240

rys. B

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3738-odpowiet-skrzyni-korbseparator-oleju/vB965240

 

Jestem na etapie 6. odpinamy weza nr 4 od bloku silnika , jesli podejdziesz reka do odmy to tez od odmy

jest to na rysunku B, nie moge zlokalizować dokładnie gdzie idzie ten przewód i gdzie go odpiąć przy tym bloku silnika, może ma ktoś taka wiedzę? Kolektor się rusza cały, myślę że pozostałe przewody wszystkie odpiąłem chociaż nie wiem co znajduje się za kolektorem- nie mam tam dojścia i nie widzę dokładnie, jest mega gąszcz kabli, jeśli ktoś to robił to bardzo bym poprosił o wskazówki

 

 

znalazłem, że

 

Now coming back to oil return line on the oil separator, that is the biggest hurdle. Disconnecting that oil return line from the separator is not easy simple because there is not much room. The connection type is the same as the hose that comes from the valve cover into the oil separator, the one that is visible on the top, you need to squeeze in two sides and pull out. The Bentley manual says to slide your right hand behind the manifold and squeeze the connection and separate the line. But my hands were neither thin nor flexible enough to do that. You may be more lucky in that.

 

Więc nie wiem czy nie odpuszcze tematu :roll:

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Wąż nr 4 wychodzi od separatora i idzie do bloku silnika, a dokładniej miski olejowej przez "przewód powrotny oleju" nr 6 na schemacie: http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3733-misa-olejowa/vB965240

Dlaczego masz odpuszczać temat? ktoś tam napisał, że końcówki na wężu są takie jak na górze przy pokrywie zaworów i że ma problem z odpięciem, bo jest mało miejsca i ciężko ręce wsadzić. No chyba, że masz rozsądną łapę to wtedy może być problem ;)

Opublikowano

Znalazlem ten przewod, jest tutaj:

 

http://i65.tinypic.com/b7155e.jpg

 

Teraz staram sie go jakos wyciagnac,

 

Jak wyciagne ten przewod to cos jeszcze bedzie trzymac kolektor? Nie wiem co z tym z tylu z tym rozdzielaczem, jego trzeba jakos zdemontowac ?

Opublikowano

Ten przewód nr 4 odpinasz od strony odmy, nie od strony miski olejowej. Jeżeli brakuje Ci miejsca, odkręć śruby od kolektora i odsuń go od bloku silnika na tyle na ile się da. Jak odkręcisz węże 3 (od strony silnika) i 4 (od strony odmy) oraz wszelkie przewody elektryczne z kolektora, zwróć uwagę że wąż nr 3 zahacza o przewód paliwowy, trzeba go wymanewrować odpowiednio.

 

Wszystkie węże odczepiasz ściskając spinkę na końcówce w dwóch miejscach, ważne żeby w miarę równo ścisnąć i wtedy starasz się poluzować wąż.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.