Skocz do zawartości

E60 ACC kalibracja


Robokop

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Tempomat będzie Ci się wyłączył.

Dopiero od 25 km/h działa to sprawnie ale możesz spróbować zmienić nettodaten

 

ACC2_E60.Xxx

vsetz_min_2

1E co odpowiada za 30 km/h

 

5 (hex) = 5 km/h (dziesiątkę)

A = 10 kn/h

F = 15 km/h

14 = 20 km/h

19 = 25 km/h

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tempomat będzie Ci się wyłączył.

Dopiero od 25 km/h działa to sprawnie ale możesz spróbować zmienić nettodaten

 

ACC2_E60.Xxx

vsetz_min_2

1E co odpowiada za 30 km/h

 

5 (hex) = 5 km/h (dziesiątkę)

A = 10 kn/h

F = 15 km/h

14 = 20 km/h

19 = 25 km/h

 

Dzięki działa :)

 

A wiesz może jakie parametry trzeba ustawić przy kalibracji na lustrze.

Demontowałem zderzak do malowania i trzeba było zrobić ponowną kalibrację. Ustawiam tak trochę na czuja.

I tak jak dam:

horihorizontial na +5 a drugi na -3 to skrzynia przy dodawaniu gazu trochę długo myśl

horihorizontial na +0 a drugi na -0 to jest za bardzo czuły (zbiera auta na pasach obok)

horihorizontial na +1 a drugi na -1 to nie reaguje na ustawianie odległości

To tylko kilka przykładów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wecej nie znalazlem

 

 

 

Ustawienie czujnika ACC lub dużego czujnika Range (LRR = radar dalekiego zasięgu) jest wymagane, jeśli:

 

- Błąd regulacji jest przechowywany w pamięci usterek

 

- Czujnik został zainstalowany lub

 

- Nowy czujnik został zainstalowany

 

 

Wymagania

Ustawienie czujnika musi być przeprowadzone na specjalnym off road z szyną prowadzącą do podłogi montowane.

 

Ustawienie czujnika musi być przeprowadzone wyłącznie z zatwierdzonych przez BMW specjalnych narzędzi i sprzętu badawczego.

 

Cały sprzęt badawczy musi być w idealnym stanie i nie może ulec uszkodzeniu.

 

Ważne jest, aby upewnić się, że szyna prowadząca i obszar sąsiadujący są wolne od kurzu i innych obiektów.

Otoczenie ostrożności

Funkcja układu ACC jest wysoce zależna od precyzyjnego ustawienia czujnika. W związku z tym ustawienie z największą starannością muszą być przeprowadzane w module badań zgodnie z instrukcją.

Poniższe punkty należy zwrócić uwagę:

 

- Pojazd nie może być uszkodzony w obszarze czujnika ACC / LRR.

 

- Uchwyt do czujnika nie może być zdeformowany.

 

- Czujnik musi być mocno zaangażowany w uchwycie.

 

- Podłączyć ładowarkę Przed rozpoczęciem procedury korekty i głowę diagnostycznego.

 

Sprawdź ciśnienie w oponach iw razie potrzeby skorygować -.

 

- Włączyć hamulec postojowy.

 

- Upewnij się, że pojazd nie jest obciążony nierównomiernie.

 

- Zdjąć kapsle z blokad kół.

 

- Podczas mocowania szybki uchwyt zwalniający, upewnij się, że wszystkie elementy magnetyczne odpoczynku poprawnie na śrubach kół.

 

- Być obsługiwane w żadnym wypadku w pojeździe podczas procedury regulacji.

 

- Nigdy nie należy patrzeć bezpośrednio na źródło światła laserowego wskaźnika!

 

 

regulacja

Ustawienie czujnika ACC / LRR za pomocą dwóch śrub regulacyjnych.

 

http://fs1.directupload.net/images/171229/58xnwac3.png

 

Sensor ACC2

 

1: Regulacja w lewym górnym rogu do regulacji w pionie

2: dostosowanie dolny prawy do regulacji poziomej

3: łożysko stałe

 

http://fs1.directupload.net/images/171229/rbu4djfc.png

 

Dalekiego zasięgu czujnika LRR (Long Range Radar)

 

1: dostosowanie do regulacji lewa dolna pozioma

 

2: Regulacja prawym górnym do ustawiania w pionie

 

3: łożysko stałe

 

Kierunek obrotu i kąt obrotu

 

Podczas regulacji czujnika, w kierunku obrotu, a kąt obrotu są określone w module testowym. Wartości te odnoszą się tylko do wąskiego zakresu (zakres liniowy) zbliżonym do prawidłowej wartości ustawień. W przypadku braku szybkiej podejście (około 7 pętle korekcyjne) o wartości nominalnej zgodnie z określonymi wartościami w module testowym było możliwe, czujnik znajduje się poza zakresem liniowym. W takich przypadkach, należy wyjąć czujnik i wykonać szorstką regulację czujnika.

 

Uwaga: Ustawienie do zgrubnej regulacji udokumentuje funkcję obsługi w rozdziale "Używane czujniki radarowe" w Pomocy.

 

Uwagi dotyczące ustawiania urządzenia pomiarowego

http://fs1.directupload.net/images/171229/h78cp85t.jpg

 

Ustawienie szczeliny przepony

 

Membrana szczelinowej i obudowa Wskaźnik laserowy filtry dokładnie pionowy. Dostosuj wysokość szczeliny tak, że światło uderza wskaźnik laserowy dokładnie przez membranę szczelinowej.

 

http://fs1.directupload.net/images/171229/6pwmtk4k.jpg

 

Pionowa regulacja lusterka

 

Skala i koła radełkowana do regulacji pionowej lustra.

 

http://fs1.directupload.net/images/171229/ydqepuef.jpg

 

 

Pozioma regulacja lusterka

 

Skala i śruba ustalająca na poziomej regulacji lusterka.

 

http://fs1.directupload.net/images/171229/dvjkpwkw.jpg

 

 

Urządzenie składane przez lustro

 

Urządzenie składane do przodu i odgiąć lustro. Zdjęcie przedstawia lustro w górnej pozycji "Rear" (lustro złożone z dala od pojazdu).

 

 

Ustawienie Sensoru ACC

 

Uwaga!

 

Sprawdzić swobodny przepływ śrub regulacyjnych przed regulacją!

Losreißmoment śrub regulacyjnych nie może przekraczać 4 Nm!

Aby uniknąć zwilżenie obiektywu do usuwania rdzy, to wszystko!

Śruby regulacyjne z aerozolu do usuwania rdzy, powtórzyć badanie po ekspozycji.

Czy to Losreißmoment większa uwaga 4 Nm, zauważa na wymianę śrub regulacyjnych!

 

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/7_zpsrfd1sv6h.png

Wymontowac klapke zaslepiajaca (1).

dokonać korekty czujnika ACC (2) za pomocą specjalnego narzędzia 36 1 130 na śruby regulacyjnej (3).

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/8_zps256mjdjt.png

 

Wymagane narzędzie specjalne:

Aktywny tempomat ACC urządzenie dostosowując się całkowicie.

Numer zamówienia: 81 10 0 021 292

Składa się z:

lustro w całości

Radlaser

szczelina

Kąt sterowania (dla początkowej instalacji szyny)

kolej

Instrukcja montażu i obsługi (nie pokazano)

Uwaga:

 

Aby pomieścić Radlasers urządzenie gospodarstwa jest to konieczne, co nie jest uwzględnione. Użyć szybkiego uwolnienia od istniejących KDS lub ACC uchwyt koła (36 1 100).

 

 

 

Uwaga:

 

Informacje dla regulacji ACC narzędzia notatki.

 

Uwaga:

 

Aby wyregulować czujnik ACC BMW Połącz systemu diagnostycznego i budować ACC narzędzie regulacji.

wybierz układ ACC w diagnostyce. Zacznij moduł testowy "regulacji ACC" (funkcje serwisowe) i postępować zgodnie z zaleceniami.

Obchodzenie się z ustawiania narzędzi ACC zgodnie z instrukcją montażu i eksploatacji urządzeń zamknięty.

 

Uwaga:

 

Dalsze informacje na temat urządzenia ACC regulacji m.in. BMW Werkstatteinrichtungs- oraz dokumentów planistycznych.

 

 

 

Wartosci zaoczne sa podane niestety tylko do ACC2

 

Ważne!

W nowym czujnikiem radarowym (ACC2 lub czujnik dystansu LRR dalekiego zasięgu radaru od 03/2007) nie gruba korekta nie jest konieczna! Te śruby regulacyjne z nowym czujnikiem są ustawione fabrycznie i nie mogą być zmienione!

 

Sprawdzić przed instalacją czy posiadacz jest uszkodzony czujnika lub zagięty. Uszkodzone wsporniki należy wymienić.

 

Używane czujniki radarowe

Następnie, wymiary bazowe dla wszystkich 3 śrub (śruby regulacyjne i łożysko stałe) są wskazane na czujniku. Frekwencji używane czujnika rzeczywiste wymiary wysoce pożądanych wymiarach od może zdarzyć się, że nie ma precyzyjnej regulacji czujnika jest możliwe. Ustaw W tym przypadku wszystkie 3 śruby na czujniku do określonego wymiaru (wymiar 1).

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/9_zps9fijzhfy.png

 

Wymiar 1: 43 mm +/- 0,5 mm

 

Po surowe regulacje muszą być wykonane w każdym przypadku grzywny postawy!

 

 

 

Montaz ACC

 

 

Instalacja:

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/10_zpseahcp4xu.png

 

Pomoc do regulacji (1) nie może być uszkodzone

Jeśli jest to konieczne, Pomoc do regulacji (1) płyty oporowej (2). Są odblokowania połowy (3) i regulującą pomoc (1) w kierunku wskazanym przez strzałkę z zachowaniem płytkę (2) off.

 

 

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/11_zpsaozwm9lk.png

Z wymianą:

Sprawdzić zgrubnego ustawienia czujnika ACC (1).

Jeśli jest to konieczne, dokonać korekty surowca na śruby regulacyjnej (2).

Rozmiar A [mm]: 22,5 do 25,0

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wecej nie znalazlem

 

 

 

Ustawienie czujnika ACC lub dużego czujnika Range (LRR = radar dalekiego zasięgu) jest wymagane, jeśli:

 

- Błąd regulacji jest przechowywany w pamięci usterek

 

- Czujnik został zainstalowany lub

 

- Nowy czujnik został zainstalowany

 

 

Wymagania

Ustawienie czujnika musi być przeprowadzone na specjalnym off road z szyną prowadzącą do podłogi montowane.

 

Ustawienie czujnika musi być przeprowadzone wyłącznie z zatwierdzonych przez BMW specjalnych narzędzi i sprzętu badawczego.

 

Cały sprzęt badawczy musi być w idealnym stanie i nie może ulec uszkodzeniu.

 

Ważne jest, aby upewnić się, że szyna prowadząca i obszar sąsiadujący są wolne od kurzu i innych obiektów.

Otoczenie ostrożności

Funkcja układu ACC jest wysoce zależna od precyzyjnego ustawienia czujnika. W związku z tym ustawienie z największą starannością muszą być przeprowadzane w module badań zgodnie z instrukcją.

Poniższe punkty należy zwrócić uwagę:

 

- Pojazd nie może być uszkodzony w obszarze czujnika ACC / LRR.

 

- Uchwyt do czujnika nie może być zdeformowany.

 

- Czujnik musi być mocno zaangażowany w uchwycie.

 

- Podłączyć ładowarkę Przed rozpoczęciem procedury korekty i głowę diagnostycznego.

 

Sprawdź ciśnienie w oponach iw razie potrzeby skorygować -.

 

- Włączyć hamulec postojowy.

 

- Upewnij się, że pojazd nie jest obciążony nierównomiernie.

 

- Zdjąć kapsle z blokad kół.

 

- Podczas mocowania szybki uchwyt zwalniający, upewnij się, że wszystkie elementy magnetyczne odpoczynku poprawnie na śrubach kół.

 

- Być obsługiwane w żadnym wypadku w pojeździe podczas procedury regulacji.

 

- Nigdy nie należy patrzeć bezpośrednio na źródło światła laserowego wskaźnika!

 

 

regulacja

Ustawienie czujnika ACC / LRR za pomocą dwóch śrub regulacyjnych.

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/ACC/1_zps73gby5g3.png

 

Sensor ACC2

 

1: Regulacja w lewym górnym rogu do regulacji w pionie

2: dostosowanie dolny prawy do regulacji poziomej

3: łożysko stałe

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/ACC/2_zpserdy1ntr.png

 

Dalekiego zasięgu czujnika LRR (Long Range Radar)

 

1: dostosowanie do regulacji lewa dolna pozioma

 

2: Regulacja prawym górnym do ustawiania w pionie

 

3: łożysko stałe

 

Kierunek obrotu i kąt obrotu

 

Podczas regulacji czujnika, w kierunku obrotu, a kąt obrotu są określone w module testowym. Wartości te odnoszą się tylko do wąskiego zakresu (zakres liniowy) zbliżonym do prawidłowej wartości ustawień. W przypadku braku szybkiej podejście (około 7 pętle korekcyjne) o wartości nominalnej zgodnie z określonymi wartościami w module testowym było możliwe, czujnik znajduje się poza zakresem liniowym. W takich przypadkach, należy wyjąć czujnik i wykonać szorstką regulację czujnika.

 

Uwaga: Ustawienie do zgrubnej regulacji udokumentuje funkcję obsługi w rozdziale "Używane czujniki radarowe" w Pomocy.

 

Uwagi dotyczące ustawiania urządzenia pomiarowego

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/ACC/3_zpsdtvrvjhi.png

 

Ustawienie szczeliny przepony

 

Membrana szczelinowej i obudowa Wskaźnik laserowy filtry dokładnie pionowy. Dostosuj wysokość szczeliny tak, że światło uderza wskaźnik laserowy dokładnie przez membranę szczelinowej.

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/ACC/4_zpsjufh3brt.png

 

Pionowa regulacja lusterka

 

Skala i koła radełkowana do regulacji pionowej lustra.

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/ACC/5_zpsc7njaxz8.png

 

 

Pozioma regulacja lusterka

 

Skala i śruba ustalająca na poziomej regulacji lusterka.

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/ACC/6_zpsz7xtiucj.png

 

 

Urządzenie składane przez lustro

 

Urządzenie składane do przodu i odgiąć lustro. Zdjęcie przedstawia lustro w górnej pozycji "Rear" (lustro złożone z dala od pojazdu).

 

 

Ustawienie Sensoru ACC

 

Uwaga!

 

Sprawdzić swobodny przepływ śrub regulacyjnych przed regulacją!

Losreißmoment śrub regulacyjnych nie może przekraczać 4 Nm!

Aby uniknąć zwilżenie obiektywu do usuwania rdzy, to wszystko!

Śruby regulacyjne z aerozolu do usuwania rdzy, powtórzyć badanie po ekspozycji.

Czy to Losreißmoment większa uwaga 4 Nm, zauważa na wymianę śrub regulacyjnych!

 

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/7_zpsrfd1sv6h.png

Wymontowac klapke zaslepiajaca (1).

dokonać korekty czujnika ACC (2) za pomocą specjalnego narzędzia 36 1 130 na śruby regulacyjnej (3).

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/8_zps256mjdjt.png

 

Wymagane narzędzie specjalne:

Aktywny tempomat ACC urządzenie dostosowując się całkowicie.

Numer zamówienia: 81 10 0 021 292

Składa się z:

lustro w całości

Radlaser

szczelina

Kąt sterowania (dla początkowej instalacji szyny)

kolej

Instrukcja montażu i obsługi (nie pokazano)

Uwaga:

 

Aby pomieścić Radlasers urządzenie gospodarstwa jest to konieczne, co nie jest uwzględnione. Użyć szybkiego uwolnienia od istniejących KDS lub ACC uchwyt koła (36 1 100).

 

 

 

Uwaga:

 

Informacje dla regulacji ACC narzędzia notatki.

 

Uwaga:

 

Aby wyregulować czujnik ACC BMW Połącz systemu diagnostycznego i budować ACC narzędzie regulacji.

wybierz układ ACC w diagnostyce. Zacznij moduł testowy "regulacji ACC" (funkcje serwisowe) i postępować zgodnie z zaleceniami.

Obchodzenie się z ustawiania narzędzi ACC zgodnie z instrukcją montażu i eksploatacji urządzeń zamknięty.

 

Uwaga:

 

Dalsze informacje na temat urządzenia ACC regulacji m.in. BMW Werkstatteinrichtungs- oraz dokumentów planistycznych.

 

 

 

Wartosci zaoczne sa podane niestety tylko do ACC2

 

Ważne!

W nowym czujnikiem radarowym (ACC2 lub czujnik dystansu LRR dalekiego zasięgu radaru od 03/2007) nie gruba korekta nie jest konieczna! Te śruby regulacyjne z nowym czujnikiem są ustawione fabrycznie i nie mogą być zmienione!

 

Sprawdzić przed instalacją czy posiadacz jest uszkodzony czujnika lub zagięty. Uszkodzone wsporniki należy wymienić.

 

Używane czujniki radarowe

Następnie, wymiary bazowe dla wszystkich 3 śrub (śruby regulacyjne i łożysko stałe) są wskazane na czujniku. Frekwencji używane czujnika rzeczywiste wymiary wysoce pożądanych wymiarach od może zdarzyć się, że nie ma precyzyjnej regulacji czujnika jest możliwe. Ustaw W tym przypadku wszystkie 3 śruby na czujniku do określonego wymiaru (wymiar 1).

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/9_zps9fijzhfy.png

 

Wymiar 1: 43 mm +/- 0,5 mm

 

Po surowe regulacje muszą być wykonane w każdym przypadku grzywny postawy!

 

 

 

Montaz ACC

 

 

Instalacja:

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/10_zpseahcp4xu.png

 

Pomoc do regulacji (1) nie może być uszkodzone

Jeśli jest to konieczne, Pomoc do regulacji (1) płyty oporowej (2). Są odblokowania połowy (3) i regulującą pomoc (1) w kierunku wskazanym przez strzałkę z zachowaniem płytkę (2) off.

 

 

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/11_zpsaozwm9lk.png

Z wymianą:

Sprawdzić zgrubnego ustawienia czujnika ACC (1).

Jeśli jest to konieczne, dokonać korekty surowca na śruby regulacyjnej (2).

Rozmiar A [mm]: 22,5 do 25,0

 

Dzięki kolego Speed1211 za pomocne materiały.

 

Więc zrobiłem to tak.

Ustawiłem lustro (żona nie była zadowolona jak jej znikło z salonu :) ) takie typowe w odległości 120 centymetrów od sensora.

Odpaliłem INPE i w sekcji ACC wybieramy F6 i jeszcze raz F6. Postępujemy tak jak nam program podpowiada. Do ustawień mamy tylko dwa parametry na plus ustawiłem na 3,7 na minus 2,1.

Na razie działa brak błędów.

 

Wiadomo że cały system lustra w serwisie jak i oprogramowanie to jest inna bajka ale jeśli działa i możemy oszczędzić około 800 złotych :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Obrazki z posta wyżej nie ładują mi się. Panowie może ktoś wie jakie wymiary powinno mieć lustro i co się wprowadza po kolei robiąc kalibrację w inpie? Dwa razy robiłem i mi po kilkuset kilometrach łapie błąd złego skalibrowania. Jest ktoś kto robił to i może pomóc? http://s5.ifotos.pl/mini/accjpg_qhrxrps.jpg
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

E60 E60 E63 E64 E65 and F & G series, calibration of the ACC with STOP&GO, LRR (long radar ...), etc.

[ SOLVED ]


Chciałbym opisać kalibrację swojego radaru

Jest to wersja najbardziej zaawansowana

radar długiego zasięgu z funkcją stop and go


postanowiłem kalibrować go starą dobrą "INPĄ"

choć wiem, że ludzie też robią to "ISTĄ"


Miałem błędy

0063D0 czyli LRR sensor not entry

oraz

005D14 Sensor mal-adjusted


Tak jak tu już w wątku wspomniano INPĄ lecimy, wybór auta, potem wybór modułu, tam chyba trzeci od lewej następnie po prawej Active Cruise Control jest jako pierwszy i jesteśmy w trybie kalibracji ACC

gdzie mamy odczyt błędów, kasowanie, co niestety nie działa przy wyżej wspomnianych błędach oraz stricte kalibracja jest pod F6


Mamy potem F1 i F2 ustawianie luster - gdzie prosi jak te lustra ustawić - znajdziecie to w internecie ale nie jest to ważne bo chodzi mi o reset błędów gdy z radarem nic nie było robione i nie był przesunięty

więc chyba musicie przejść przez F2 - potem kilkanaście razy tam - cały czas naciskając F1 a w pole wpisując zawsze 0

kilkanaście razy wszystko akceptując przez F1 i wybierając 0 w polach do wpisania

natomiast później właściwa kalibracja jest pod F3 jak pamiętam

troszkę sobie tłumaczcie z niemieckiego

W tej kalibracji w końcu F1, F1, F1... no to tutaj już nam się pojawi czy horyzontalnie i wertykalnie jesteśmy w zakresie


opisuje moją sytuację


mianowicie zdejmowałem zderzak

wstawiałem go z powrotem żeby go dobrze usadzić trochę pięścią bokiem dobiłem żeby dobrze wskoczył i prawdopodobnie to był moment gdy radar stwierdził że dostał uderzenie i jest rozkalibrowany

mimo że przecież on jest na wewnętrznym zderzaku więc nic go nie ruszałem

jeszcze specjalnie sprawdziłem ręką że trzyma się mocno

w żadną stronę nie rusza więc to taki z koziej dupy komunikat który nie można skasować


ludzie też piszą że mieli stłuczkę parkingową czy coś takiego i też im wyskoczył ten błąd


Ja miałem błędy

0063D0 czyli LRR sensor not entry

oraz

005D14 Sensor mal-adjusted


Upewniając się, że radar siedzi mocno i w żadną stronę się nie rusza mówię no coś mu odbiło więc tutaj nie potrzebne mi te lustra na 120 cm przed autem - oczywiście musielibyście mieć najpierw idealnie płaską podłogę w kafelkach jak u dealera plus do tego stojak żeby lustro ustawić pionowo 120 cm od radaru

horror :duh:

jednak radar wiadomo działa na blachę więc ja wykorzystałem kawałek blachy metr na metr zamiast lustra

ustawiłem blachę sobie około metr przed radarem i idziemy w tą kalibrację

czyli F6, F2 proces luster do końca, potem kalibracja F3 przechodzimy - i robimy kalibrację

więc u mnie akurat pionowa była idealnie

a pozioma narysował suwak w czerwonym, że poza zakresem

wtedy daje nam możliwość F4 popraw śrubką nawet jest na tyle miły, że pisze po niemiecku, którą śrubkę o ile stopni obrócić

wtedy właśnie ważne jest te 120 cm od lustra, a ja chciałem tylko skasować błąd więc te 120 cm nieważne bo nic nie będę kręcił śrubkami, po prostu blacha około metra żeby fale radarowe odbijało


jak już mi narysował horyzontalnie w czerwonym zakresie to następnie jest taki miły, iż daje F4 powtórz i znowu F1 czytaj odbicie z blachy


Błąd był z koziej dupy a radar był nieruszony więc powiedziałem osobie, która trzymała tą blachę opartą o krzesełko obróć mi z jednej strony np. od strony pasażera - jedną krawędź tak o pół centymetra oddal i zobaczymy co się stanie

F4, F1 powtórzenie pomiaru - no pokazuje mi, że jeszcze bardziej oddaliłem się od zielonego więc idziemy w drugą stronę o kilka milimetrów za każdym razem przesuwamy tą blachę we właściwym kierunku aż w końcu trafiliśmy na zielone



pełny sukces


w tym momencie pyta nas czy przy okazji skasować błędy oczywiście skasować no i wydawało się, że wszystko jest w porządku


jeszcze taka uwaga na marginesie - zauważyłem, że moja wersja polska czy angielska INPA nie miała tej opcji obsługi radaru


dopiero wziąłem nową niemiecką i tam było po wybraniu tam E60 czy E65 czy F10 w tym okienko wybieramy chyba trzecia pozycja po lewej i po prawej u samej góry jest Active Cruise Control


i ta moja sytuacja bez sensu - stąd zrobiłem kalibrację w drugą stronę to znaczy ustawiając blachę żeby miał odbicie prawidłowe i się odwalił i skasował mi błąd


faktycznie zniknął 005D14 Sensor mal-adjusted ale dalej został błąd 0063D0 czyli LRR sensor not entry

a on jest też nie kasowalny :mad2:

więc metodą prób i błędów okazało się, że z tym laptopem należy wsiąść do samochodu, odpalić

przejechać się kawałek nawet nie trzeba osiągać 30 km na godzinę tylko ruszyć autem włączyć aktywny tempomat i dopiero w tym momencie działa mi kasowanie tego 0063D0 czyli LRR sensor not entry tzn. kasowanie błędów znaczy od początku tam E65 potem F4 jest chyba obsługa błędów i F1 czytanie F2 kasowanie F3 F4 F5 tam kasowanie historycznych wpisów

dopiero w tym momencie skasowało mi ten

0063D0 czyli LRR sensor not entry

tak, że po czytaniu błędów czyli F4 feler working i F1 lesen tj. czytaj

dopiero wtedy zniknął na dobre ten 0063D0 czyli LRR sensor not entry


Tym sposobem pozbyłem się dwóch błędów

Jak pisałem u mnie radar trzymał się mocno nawet jeśli można go odchylić o milimetr to te blaszki od razu sprężynują we właściwym kierunku w pierwotnym położeniu więc od początku podejrzewałem, że to ściema ale pojechałem na próbę


wyjechałem na 3-pasmową drogę i tak, że ustawiam tempomat na jakąś wysoką wartość żeby jechał szybciej niż wszystkie auta i jedziemy środkowym pasem

Dojeżdżamy do auta - pięknie nam hamuje czyli działa

Jadą auta z lewej na trzecim pasie szybciej, więc migacz i wbijamy na trzeci pas

Lecimy trzecim pasem (nie reaguje już na auto na drugim pasie) tylko przyspiesza jak auta na trzecim

jest okej

Więc jeszcze na drugi z powrotem, następnie na pierwszy

Znowu zauważa wolno jadące auto na pierwszym pasie i trzyma się auta na pierwszym pasie


Czyli nic nie jest rozkalibrowane


powrót


jeszcze raz wybór auta, F4 praca z błędami, F1 czytaj błędy - zero błędów


natomiast gdyby był rozkalibrowany pionowo no to pewnie za późno by reagował co byśmy też zauważyli, że coś spieprzone - nie mój przypadek ale wtedy pozostaje nam serwis gdzie ponoć życzą sobie za tą usługę z lustrami ponad 1000 zł czy 200 Euro


U mnie zero błędów i jest ok, jedzie ok

Edytowane przez mikael12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Świetny opis.

Zobaczymy jak długo potrzyma. Daj znać jak by błąd wrócił bo u kumpla na początku też było dobrze.

Co do błędu zapewne przez zmianę odstępu do radarów pod zderzakiem się wygenerował

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 lata później...

Witam!

Mam problem ze swoim ACC , otóż sam przeprowadzałem kilka razy kalibrację ISTĄ. za każdym razem kiedy musiałem to robić powodem było rozkalibrowanie radaru w zderzaku i błędy jak kolega wyżej. Ostatnio tez miałem taką sytuacje ale poradziłem sobie jednak kilka dni temu jadąc pustą autostradą na tempomacie wyskoczył błąd ze czujnik niesprawny itp czyli to co zawsze przy rozkalibrowanym tempomacie. Już mnie to denerwuje trochę przyznam dlatego czy ktoś wie dlaczego tak się dzieje nawet w trakcie jazdy z włączonym tempomatem i pustą droga? 

Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.