Skocz do zawartości

BMW E93 330D - Sprawy mechaniczne zamknięte! Zaczynamy zimę


alibizi

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Na prośbę wrzucam zdjęcia setupu letniego. Auto cały czas sprawuje się bez zarzutu, niedawno przeszło kompleksowy przegląd: wymiana oleju, filtrów, świec żarowych, sterownika świec oraz pozostałych płynów. Matuoczęści jak zawsze się spisało choć terminy odstraszają... Obecnie zapisują na wrzesień.

 

Kabriolet do miasta i na krótkie wyjazdy podmiejskie sprawuje się idealnie.

Samochód niedługo będzie na sprzedaż, najpóźniej na wiosnę. Czas zrealizować swoje marzenie jakim jest M3 E92. Gdyby ktoś był zainteresowany zakupem samochodu wcześniej to zapraszam do kontaktu - termin wiosenny to z rozsądku bo jak zwykle dopieszczam auto i je sprzedaję...

 

Miałem okazję ostatnio przetestować też nowe M4 i M2.

M4 Competition - samochód świetny, szybki, głośny i bardzo dobrze wykonany w środku ale pomimo to nie zachwyciło mnie specjalnie.

M2 - w środku surowy, ale poza tym to świetny wóz, dużo bardziej mi się spodobał niż M4.

 

c930715c978c.jpg

ac3ebf8ed5ef.jpg

089117da4a50.jpg

20eb20eeb8d0.jpg

a1cb29969902.jpg

fa506cff80ce.jpg

e0a7ecea0ae6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 155
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Stało się - po długim okresie całkowicie bezawaryjnej jazdy wczoraj przy prędkości około 60 km/h i gazi wciśniętym do połowy zgasł silnik. Po zatrzymaniu spod auta wyciekł płyn chłodniczy.

Pierwsza diagnoza na słuch w Hypertech Warszawa - zerwany rozrząd. Czekam na ostateczną diagnozę ale prawdopodobnie będzie potrzebny drugi silnik....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masakra :( jaki miałeś przebieg i ile auto jeździło z programem...?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

193 tysiące - prawdziwe. Auto zadbane i było porządnie serwisowane przeze mnie jak i przez mojego poprzednika znanego tu na forum. Serwis powiedział, że generalnie w tych silnikach zdarza się - czysta loteria. Na programie już trochę jeździ, chyba około 70tys. ale nie sądzę że miało to wpływ.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

193 tysiące - prawdziwe. Auto zadbane i było porządnie serwisowane przeze mnie jak i przez mojego poprzednika znanego tu na forum. Serwis powiedział, że generalnie w tych silnikach zdarza się - czysta loteria. Na programie już trochę jeździ, chyba około 70tys. ale nie sądzę że miało to wpływ.

Mam teorię, autko pokazało charakter, bo napisałeś całkiem niedawno, że ją sprzedasz to pokazała Ci kto rządzi :twisted:

Edytowane przez wazi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

193 tysiące - prawdziwe. Auto zadbane i było porządnie serwisowane przeze mnie jak i przez mojego poprzednika znanego tu na forum. Serwis powiedział, że generalnie w tych silnikach zdarza się - czysta loteria. Na programie już trochę jeździ, chyba około 70tys. ale nie sądzę że miało to wpływ.

Mam teorię, autko pokazało charakter, bo napisałeś całkiem niedawno, że ją sprzedasz to pokazało Ci kto rządzi :twisted:

 

Dokładnie to samo pomyślałem. Jak to kobieta... chcesz ją wymienić to pokazuje charakter :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie 193 prawdziwe tyś km to strasznie kiepski wynik niestety, bmw już nie robi takich silników jak kiedyś.. :duh: strach pomyśleć co się będzie działo w seri F

Nie będę czekać czas na wymianę rozrzadu...

 

Ps. co ile zmieniales olej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie 193 prawdziwe tyś km to strasznie kiepski wynik niestety, bmw już nie robi takich silników jak kiedyś.. :duh: strach pomyśleć co się będzie działo w seri F

Nie będę czekać czas na wymianę rozrzadu...

 

Ps. co ile zmieniales olej....

 

 

I ja i poprzednik co 15 tys max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniałem olej max co 10 tys plus dodatki ,na koksie przejechałem ponad 30 tys (albo i więcej).rozrząd ,kolektor i wiele innych elementów wymieniałem z automatu żeby zapobiec ewentualnej awarii .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak jest coś na rzeczy, wszystko co jest dlubniete to jednak generuje większa moc a co za tym idzie większe przeciążenia i zmęczenie materiału które ma wpływ na żywotność

Nie mówię że to przyczyna ale jakiś tam wpływ na trwałość na pewno ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu chodzi o rozna rozszerzalnosc temperaturowa.... problemy z rozrzadami sa w kazdym M57 z alu blokiem... czyli 231KM w gore.... wczesniej nic takiego nie ma miejsca... o kolo 150kkm wypada ten rozrzad wymienic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usłyszałem w kilku miejscach ze chip jak najbardziej przyspiesza wyciaganie sie łańcucha.

A panowie, starzy wyjadacze forum i wielkie zdziwienie ze w 3.0d lancuch strzelił? Hmmm, to zadna loteria, niestety trzeba wymieniac i koniec...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm no ja tylko slyszalem o 2l... a tu prosze. Czy to jednak przypadłość wszystkich diesli? czy tylko jakiegos konkretnego modelu bo zastanawiam sie czy moj M57D30T2 jest na liscie zagrożonych gatunków :D

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najłatwiej sprawdzić magnesem :p jak masz wersje na alu bloku to tak '.'
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm no ja tylko slyszalem o 2l... a tu prosze. Czy to jednak przypadłość wszystkich diesli? czy tylko jakiegos konkretnego modelu bo zastanawiam sie czy moj M57D30T2 jest na liscie zagrożonych gatunków :D

 

Trudno uznacjeden przypadek jako regule. zawsze masz lepsze lub gorsze partie produkcyjne, nie wlaczajac w to chipowi innych zmian ktore mogly byc dokonane. Moze akurat zbieg kilku okolicznosci sprawilze sie zerwal.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na osobny wątek dotyczący właśnie M57 D306 to chyba nie jest to odosobniony przypadek.

Różne opinie krążą, ciężko wyciągnąć jakieś wnioski. Gdybym poczytał wcześniej trochę o łańcuchu w tym silniku to pewnie wymieniłbym profilaktycznie.

 

Teraz mleko się rozlało - w nowym silniku od razu wymienię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.