Skocz do zawartości

(e39) 530d szarpie przy przyspieszaniu


LEON119

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie forumowiczów.

Moj problem polega na tym ze gdy wciskam pedal gazu troszke mocniej czuc po ok 2 sekundach takie szarpniecie a bardziej przymulenie auta po czym przyspiesza normalnie. Auto e39 530d 193 km 2003r skrzynia manualna. Prosze o pomoc i korzystajac z okazji jaknktos ma niech podesle linka na Inpe wraz z instrukcja. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jak nie wrzucisz obrazków jak wyglądają odczyty z INPA to raczej nikt Ci nie pomoże bo to po prostu wróżenie z fusów.

Co do linków to wejdź w odpowiedni dział dotyczący diagnozy i tam masz zakładkę INPA DIS NCS - znajdziesz tam przynajmniej kilka linków skąd można ściągnąć INPĘ lub inne programy.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oto screenshot http://chomikuj.pl/lukaszdorawaLEON119

nie wiedziałem jak wrzucić tu obraz wiec wrzuciłem na chomika. Plik o nazwie SCREEN[/b

Na to wychodzi że to błąd świecy .Czy miało by coś wspólnego z szarpnięciem?

 

proszę niech ktoś na to spojrzy

Edytowane przez LEON119
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrzuciłem zdjęcia i filmiki na chomika z podłączenia auta pod INPE. jak na moje oko to coś z przepływomierzem bo przy dodaniu gazu masa powietrza wzrasta nawet do ponad 1000. Proszę niech ktoś spojrzy na to i podpowie co robic

link do chomika :http://chomikuj.pl/lukaszdorawaLEON119

proszę wejść w folder DOKUMENTY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem gdzie to wrzuciłeś bo jakoś na tym Chomiku wczoraj nie widziałem takowego pliku... (wrzuć to po prostu na Youtube i podaj tu link do filmu).

Co do przepływomierza to testy należy robić podczas jazdy - w maksymalnym momencie sprawny przepływomierz powinien dobić na chwilę do 1200-1250 jednostek (podczas gdy komputer wymaga 900-1000 jednostek. Potem przepływomierz spadnie do około 1000-1100 jednostek.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam zgłębić temat "programów do nagrywania pulpitu" bo jakość tego co wrzuciłeś (kręcone chyba gwoździem) nawet nie chce się komentować. Nie dość, że g****o widać to jeszcze filmiki kończą się zanim parametry osiągną maksymalne wartości.

Jak wrzucisz coś sensowego to może wtedy ktoś Ci coś doradzi.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam serdecznie.

Moja wiedza została wzbogacona o "programy do nagrywania pulpitów" :)

Poniżej wrzucam 2 linki z filmami. Pierwszy przed uruchomieniem zimnego silnika, sprawdzenie błędów, ruszenie spod bloku i jazda do autostrady (ok 3km) i po autostradzie. Drugi Film po zatrzymaniu odpalenie ciepłego silnika start z parkingu do autostrady i autostrada.

Link 1:

Link 2:

 

Dodam iż szarpanie jak narazie występuje tylko na zimnym silniku. Gdy woda osiągnie 90st przestaje. Nie jest to typowe szarpanie tylko po wciśnięciu mocniej gazu zostaje jakby zmulone na 2-4 sekundy i ciągnie dalej. W momencie odpuszczenia gazu i dodani ponownie efekt taki sam. Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz błąd czujnika ciśnienia doładowania. Podczas jazdy ciśnienia żądane i aktualne też się do końca nie zgrywają.

Spróbuj najpierw wyjąć ten czujnik (jest przykręcony na tyle kolektora dolotowego jedną śrubką) przeczyścić go, sprawdzić, czy wtyczka się nie sypie i wyczyścić otwór, w którym ten czujnik się montuje.

Później skasuj błędy i zobacz czy się powtórzy.

A przy przyspieszaniu przypadkiem nie świszczy Ci nigdzie spod maski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na tempomacie szarpie gdy jade powoli i wcisne przycisk do powrotu na zadana wczesniej predkosc. Dodam, ze szarpie tylko na zimnym i przy wcisnieciu mocniej pedalu przyspieszenia, dy przyspieszam delikatnie wtedy nie szarpie. Na cieplym brak tego efektu przyspiesza normalnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Witam mam podobny problem samochód przy dodaniu pełnego gazu do końca szarpnie raz, miałem takie błedy jak 4704 Pre-supply pressure monitorin i 565 boost pressure sensor. Wymieniłem czujnik w kolektorze, czujnik doładowania turbiny, wężyk ogranicznik ciśnienia, i pompe progową Ti automative. Samochód nadal szarpie a jedynym błedem jaki jest to 565 boost pressure sensor.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co rozumiesz przez czujnik doładowania turbiny? Chodzi o przetwornik ciśnienia sterujący turbiną? Jeżeli tak to jaki kupiłeś? Jak z alledrogo za 120,- to proponuję go zamienić z tym od egr. Masz ten błąd odczytany w inpa? Sprawdzałeś live data? Turbina przeładowuje?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nagraj live data na ciśnieniu doładowania wtedy gdy szarpie.

Trzeba było najpierw przeczyścić filterek w przetworniku przy turbinie. Zamienniki nie są najlepszej jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok postaram sie nagrać musze poprosić znajomego żeby wgrał mi inpe bo po awarii komputera straciłem wszystkie dane, a te dane ciśnienia doładowania są w ( Analog Values 2 ?) i tylko to mam nakręcić czy coś jeszcze ? Mam jeden filmik ale na tym filmie skupiałem sie raczej na pompie progowej ta pompa została już wymieniona Analog Values 2 jest od 3;25 do 3;45 minuty


https://www.youtube.com/watch?v=SEb1dUU7Tt8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak, analog 2. Widać tam przez chwilkę, że turbo za słabo podaje, ale trzeba by to jeszcze raz dokładnie nagrać pod obciążeniem 3 bieg i sandał do podłogi gdzieś od 1800 obr/min do 4000 obr/min, ewentualnie bieg 2 jeśli nie znajdziesz miejsca. Soll-charge (oczekiwane) jest 2400, natomiast act-charge (bieżące) 1600. Dlatego pewnie pokazuje błąd ciśnienia doładowania. Szczelny masz cały dolot ? Auto dobrze ciągnie ? Nie słychać jakiegoś gwizdu lub syku ? Nie dymi pod obciążeniem ?


Masa powietrza też jest trochę mniejsza niż oczekiwana, no ale to może być błąd odczytów, bo INPA wolno reaguje. Potrzebny dłuższy czas pomiarów.


To ciśnienie progowej jest już po wymianie ? Trochę mało. Na postoju powinno być koło 4 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słychać świst ale to raczej normalne jeśli chodzi o turbinę, dziury raczej żadnej w dolocie nie mam raczej bym to usłyszał, co do przyspieszenia samochodu nie mam jak porównać nie ma z kim, ale zdaje mi sie że jest trochę przymulony, Gdy przyspieszam i szarpnie to wolno sie zbiera czasami wystarczy dodać do połowy gaz i jest szarpnięcie. Co do kopcenia no to nie ma tragedii przynajmniej dla mnie ale czuć spaliny. Mówisz że masa powietrza jest za mała to oznacza uszkodzenie przepływomierza ?. Postaram sie nagrać film w przyszłym tygodniu i wrzucę. Pozdrawiam Edytowane przez potuśś89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
...słychać świst ale to raczej normalne jeśli chodzi o turbinę...

No nie wiem. Mi tam nie świszcze. Jak słyszysz karetkę (i-jo-i-jo) to na pewno turbina zalicza zgon. Jak mi świstało, ale trochę inaczej, bo nie robiło ijo-ijo, to miałem nieszczelny dolot.


 

...zdaje mi sie że jest trochę przymulony...

Jak nie dostaje tlenu to będzie przymulony i będzie dymić.


 

...Mówisz że masa powietrza jest za mała to oznacza uszkodzenie przepływomierza ?. ...

Niekoniecznie. Jak go poganiasz batem to komputer podaje więcej paliwa. Jak podlewa paliwem to turbina kręci się szybciej, żeby zapewnić więcej tlenu do spalania. Jeśli turbina dmucha w otoczenie, a nie do kolektora, bo jest dziura w dolocie, to ciśnienie aktualne jest mniejsze niż oczekiwane, ale masa powietrza oczekiwana jest taka jak bieżąca, bo przepływka rejestruje to co zasysa turbina. Natomiast jeśli turbina nie pracuje jak trzeba to nie daje zadanego ciśnienia oraz przez przepływkę nie idzie tyle powietrza co wymaga komputer.

Jak przepływka jest walnięta też będzie zmulony, ale po jej odpięciu jest zauważalna poprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.