Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Poprzednie 3 auta to były diesle... kwestia przyzwyczajenia obawiam się. Tak samo jak walka ze sprzęgłem i ruszanie... początki są trudne.

Spróbuję jutro i dam znać :)

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To ewidentnie, albo stacyjka sie psuje albo kluczyk jest już po wycierany i się blokuje.

Kup na allegro nowy kluczyk, nie wycięty bez elektroniki, zanieś do specjalisty nich ci wytnie grot i zamień elektronikę.

Tylko dobrze sprawdź czy to wina kluczyka, jeździj z tym drugim dobrym i zobacz czy też się nie zacina, często problemem w e46 jest moduł komfortu,

ale to raczej domena otwierania drzwi z pilota niż stacyjki.

Instrukcje jak podmienić i rozciąć kluczyk znajdziesz na forum, po przełożeniu trzeba skleić (ten po 99/09 romb, wcześniej jest rozbieralny z baterią )

Na allegro cena nie przekracza 20zł lub zamów nowy w ASO do swojego auta.

http://allegro.pl/kluczyk-pilot-obudowa-bmw-3-e46-5-e39-7-e38-x5-e53-i5111577407.html

Opublikowano

Dzwoniłem do ASO - obudów z grotem nie ma. Można cytuję: zamówić usługę wtedy pod numer nadwozia jest kodowany w Monachium kluczyk i taka przyjemność kosztuje ok 700 PLN. Trochę sporo.

Dzisiaj odpalił z felernego kluczyka z pierwszego kopa bez czekania na lampki, ale że czasem zapalał to poobserwuję go jeszcze.

W między czasie jednak zamówię obudowę z grotem i spróbuję przełożyć.

Jakiś dobry od kluczy fachman da sobie radę z docięciem grotu?

 

@Din76 - czy możliwe, że stacyjka świruje jeśli jeden z kluczy działa bez problemu cały czas?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakiś dobry od kluczy fachman da sobie radę z docięciem grotu?

 

@Din76 - czy możliwe, że stacyjka świruje jeśli jeden z kluczy działa bez problemu cały czas?

 

Dlatego mówiłem Ci Abyś obserwował i używał dobrego kluczyka, jak stacyjka to z dobrym kluczykiem też to samo się zrobi w jakimś momencie,

A ślusarza to poszukaj dobrego, tego grota to nie każdy dotnie i od razu sprawdź, nie zapalisz bez elektroniki, ale kluczyk się w stacyjce przekręci .

Opublikowano

No więc wymieniłem obudowę, grot docięty... wsiadam, przekręcam... DZIAŁA. Pojechałem do domu super. 2 dni wóz stał wsiadam i to samo. Kluczyk mogę przekręcić do 1szej pozycji, potem jeszcze trochę, ale już nie zapala. Próbowałem kilka razy - nic. Drugi kluczyk normalnie działa... Masakra jakaś.

EDYTUJ: Chyba przyjdzie zamówić oryginalny...

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

 

słuchajcie, mam taki problem. Od paru tygodni mam problem z odpalaniem swojej bumki.

Odpala albo za pierwszym razem, albo za 5-10.

Na początku myślałem, że to aku, jednak został sprawdzony przez mechanika, wszystko jest ok.

Rozrusznik chodzi idealnie, kręci bez żadnego zacięcia.

Idąc dalej - kostka stacyjki - rozebrałem obudowę, wyjąłem kostkę i sprawdziłem miedziane styki.

Jeden ze styków był jakby lekko zabrudzony - czarny delikatny osad - wyczyściłem go, każdy wyglądał dobrze,

żaden nie był powyginany, więc założyłem z powrotem - problem ten sam.

Zostaje opcja z wkładem stacyjki - wkładając kluczyk - wchodzi strasznie luźno, ale nic się nie zacina, przekręcam

normalnie, to może być to?

 

Przeglądałem na szybko ten filmik:

 

Ale nie wiem czy brać się za wyjmowanie i potem co? Kupno nowego czy czyszczenie? Jakieś pomysły?

 

Z góry dziękuje za pomoc.

Opublikowano

Te styki w kostce to należy lekko dogiąć bo z czasem się lekko odginają co na oko prawie nie widać, chyba że widzisz że na pewno dobrze stykają z zapasem sprężystości.

Inna sprawa jak Ci się stacyjka rozlatuje ...

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Wydaję mi się, że doginanie ich jest zbędne, ponieważ wyglądały mega zdrowo i każdy z Nich odpowiednio stykał.

Stawiałbym na bębenek, czyli wkładkę stacyjki. Poświeciłem dość mocnym światłem, w środku było sporo brudu, ale nie paprochów,

bo te akurat łatwo bym wyjął ale taki jakby czarny, smolisty osad.

 

 

1. Wyjąć bębenek i spróbować go oczyścić? Jeśli tak to macie jakiś pomysł?

2. Wkładając kluczyk do stacyjki - leży w nim bardzo luźno - czy to oznacza, że jest już do wymiany?

3. A może jakiś inny pomysł gdzie leży problem?

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam, mam dziwny problem. Otóż posiadam bmw e46 2001r sedan 118i. Problem wygląda następująco bardzo często tak mam, że przy starcie jak wkładam kluczyk w stacyjkę przekręcam kluczykiem w stronę zapłonu to dosłownie auto nawet nie próbuje kręcić żeby zapalić, włacza się komputer daję maksymalnie w prawo kluczyk i nie mam możliwości żeby odpalić auto, muszę wyciągać kilka razy czasami jeden raz i dopiero wtedy auto zachowuje się normalnie, że przekręcając kluczyk w prawo odpala się komputer itp a na końcowym rozruch. Da się jakoś to naprawić? Pozdrawiam serdecznie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.