Skocz do zawartości

[E46] 318i N42B20 Rosnące obroty.


sebrum

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem nowy na forum. Od roku posiadam bmw e46 318ci 2002, silnik 2.0 N42.

Jakis tydzien temu pojawil sie problem z wolnymi obrotami. Otoz na rozgrzanym silniku obroty sa w granicach 900, po czym auto samo dodaje gazu do 1500 i wraca na 900.

Przy wlaczonej klimatyzcji obroty sa stale w granicach 850 i nie podnosza sie.

Dodam ze auto nie posiada instalacji gazowej, swiece wymienione a cewki sprawdzone, poza tym jest ( i bylo) regularnie serwisowane.

Czy ktos mial podobny problem?

Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam wszystkich forumowiczow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Szukaj lewego powietrza, bo to może być przyczyną. Ta plastikowa rura pomiędzy przepływką, a przepustnicą nie ma opinii trwałej.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Tak to wygląda jak na tym filmiku?

 

 

Dobre na początek jest zawsze sprawdzenie błędów w DME. Gdybyś był z Wrocławia, to mógłbym Ci auto podłączyć i skasować adaptację przepustnicy.

Zacznij od przeczyszczenia przepustnicy sprayem do gaźników lub wd40 na szmatce. Zrób też test przepływomierzowi. Po prostu odłącz go i odpal auto z odłączonym przepływomierzem. Jeśli przestanie mieć objawy, to masz odpowiedź.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Jest dokladnie tak jak na tym filmiku.

Jutro podjade do kolegi i sprawdzimy to wszystko o czym napisales. Postaram sie tez zdiagnozowac bledy na kompie.

Dzieki bardzo za pomoc. Dam znac czy problem rozwiazany.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ściągnijcie też pokrywę na kolektorze dolotowym, pod nią jest rurka, a dwie następne z tyłu silnika. Szukajcie szukajcie i daj znać, co wyszło.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

Troche sie nie odzywalem, bo musialem pilnie wyjechac i nie mialem czasu na szukanie przyczyny problemu w moim bmw.

Wczoraj ponownie zajrzalem pod maske i zaczalem przegladac wszystko od nowa. Zaczalem od przeplywomierza i okazalo sie, ze po odlaczeniu przewodu obroty nie podnosza sie ( nie wiem jak to mozliwe bo bylo juz to sprawdzane wczesniej), silnik pracuje normalnie, ale lekko przerywa podczas jazdy. Juz mialem kupic nowy przeplywomierz, ale w celu 100% pewnosci podlaczylem przeplywomierz z samochodu kolegi ( ten sam model silnika). Okazalo sie, ze obroty znow sie podnosza, a jego przeplywomierz dzialal bez problemu w jego aucie. Malo tego moj przeplywomierz takze dziala bez problemu w jego buni. Co w takim razie jest nie tak? Sprawdzilem napiecie w kabelkach ( jest ich 5), w jedym bylo 14V, w dwoch innych cos okolo 5V, a dwa pozostale to chyba masa?

Z gory dziekuje za podpowiedzi i pozdrawiam wszystich forumowiczow !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

To znaczy, że przepływkę masz dobrą, a problemem będzie raczej właśnie lewe powietrze. Ściągnąłeś osłonę z kolektora dolotowego. Leci po niej wspomniana przeze mnie wcześniej rurka od odmy, może on jest dziurawa i masz stąd lewe powietrze...

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dzieki za odpowiedz. Ta rurka o ktorej piszesz jest wymieniona na nowa, wszystkie inne mozliwe do sprawdzenia tez sa OK.

Jesli ciagnie lewe powietrze to czemu jest dobrze jak przeplywka jest odlaczona? Jesli jest wlaczona klima albo ogrzewanie tylnej szyby( czyli wiekszy pobor pradu), to wtedy obroty sa OK, nawet jak przeplywka jest podlaczona. Moze jest cos nie tak z napieciem, ktore idzie do przeplywomierza?

Tak tylko zgaduje i staram sie opisac problem dokladnie bo jest to denerwujace.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik pracuje normalnie, ale lekko przerywa podczas jazdy.

Może wypadają zapłony - zerknij w INPA na błędy cewek i wypadanie zapłonu, jeżeli błędów brak to może czujnik obrotów wału korbowego.

Zerknij na pracę sond lambda na jakiej mieszance jeździsz. Może czujnik temperatury przekłamuje i podaje za niską temperaturę silnika.

A może korek od wlewu oleju przepuszcza albo bagnet źle wsadzony? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jeśli jest tak jak piszesz, z tym obciążeniem prądem, to sprawdź jeszcze jakie ma ładowanie. Może przeładowuje i dlatego takie dziwne objawy masz...

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Od 2 dni w moje BMW zaczęło strzelać fochy. Obroty silnika na biegu jałowym (bądź włączonym sprzęgle) nie wracają do prawidłowych 600-700 obrotów, a schodzą do 1000 po czym, jakby po samoistnym dodaniu gazu dochodzą do 1700. Najlepiej całą sytuację widać na poniższym filmie:

 

 

Co ciekawe:

- Sytuacja zachodzi tylko podczas pierwszego uruchomienia samochodu danego dnia (bądź po kilku godzinach od poprzedniej jazdy).

- Sytuacja powtarza się przez całą jazdę (zarówno przy zimnym jak i ciepłym silniku)

- Kolejna jazda danego dnia jest już normalna (np. po odpaleniu ciepłego silnika)

 

ALE:

- Zgaszenie silnika po kilku chwilach od pierwszego uruchomienia i ponowne uruchomienie (zimnego silnika) eliminuje błąd i wszystko działa OK.

 

Jakieś porady? Ktoś miał już taki problem? Co to może być?

 

Pzdr,

G.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnimi czasy zapala mi się kontrolka płynu w chłodnicy. Płynu jest idealna ilość, niedawno miałem odpowietrzany układ - czy może mieć to coś wspólnego z obrotami?

 

Zauważyłem, iż sytuacja pojawia się tylko po odpaleniu zimnego silnika.

 

Pzdr,

G.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jest to jeden z ciekawszych problemów nękających N42... Był już temat o tym na forum, ale chyba właściciel nie doszedł do rozwiązania... Ja bym zaczął od resetu adaptacji przepustnicy i wyczyszczenia jej.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

 

Co przez to rozumiesz - elektrozawór Vanosa dolotowego?

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 lata później...

Witam wszystkich niedawno kupiłem E46 318i w automacie. Wymieniłem w nim uszczelniacze zaworowe i uszczelniona została pompa vacum przestało lać olejem i wszystko grało i buczało jak trzeba.

Wczoraj wymieniłem olej + wszystkie filtry (Olej Motul 5w30 8100 x-clean+) I nie było żadnych problemów z autem poł dnia jeździłem :) Wieczorem wróciłem do domu i klascznie dałem auto na P w garażu i akurat sms-a musiałem napisać i coś dziwnego się zrobiło a dokładniej same z siebie obroty poszły do góry do 2 tysięcy ... :cry2: Wyłączyłem silnik odpaliłem jeszcze raz odpalił elegancko bez problemów i to samo tylko powoli zaczeły rosnąć i tak sobie rosły dałem gazu i jak obroty spadły tak już trzymały cały czas poziom zgasiłem silnik i teraz zastanawiam sięw czym może być problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

up

 

Dodam że dolegliwości ustały puki co nic się nie dzieję ale normalne jest to że jak odpalam silnik (zimny) to obroty są około 2tysięcy bardzo powoli spadają a jak dam gazu to spadają do około 700-900 i autko sobie normalnie pracuje na wolnych obrotach i czasami tak jak by się telepie (jest to automat).Na rozgrzanym silniku wszystko jest ok .

 

Ps mógł by mi ktoś podesłać linka z prawidłową pracą silnika N42b20 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.