Skocz do zawartości

525D Paski i ich wymiana


tjancik

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem jak w dizlu, ale w benzynie to robota na pół godziny. Zdjęcie wisko (bez zdejmowania chyba też się da) klucz32, poluzowanie napinaczy chyba klucz 17. Najpierw schodzi pasek klimy, dopiero potem główny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest na jakimś innym forum instrukcja, co prawda do 530d, ale to jest to samo.

 

Robota dość łatwa. Zdejmujesz obudowę chłodnicy (trzeba też zdjąć dolną osłonę silnika), odkręcasz wisko albo sam wiatrak (polecam, kilka lekko schodzących małych śrubek, zamiast wielkiej śruby z kontrą) i masz paski na wierzchu. Odciągasz napinacz, zdejmujesz pasek, zakładasz nowy. Warto zrobić zdjęcie albo znaleźć w necie schemat, żeby założyć na pewno poprawnie.

 

Pasek klimy to samo, z tym że u mnie napinacz był tak zapieczony, że nie dało się go w żaden sposób ruszyć i tu się robi problem.

 

Podejrzewam, że jak zdejmiesz główny pasek i zakręcisz rolkami, to będą do wymiany, tzn. będą mniej lub bardziej hałasować. Jak masz budżet, to od razu kup te rolki, to warto nawet profilaktycznie wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.