Skocz do zawartości

Delikatne drgania, mrowienie na podłodze E39 530i


januszHants

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zacznę od tego co do tej pory już wymienione:

-poduszki silnik skrzynia

-wahacze przód komplet (bicie na boki przy hamowaniu)

-drążki, końcówki (profilaktycznie przed zbieżnością)

-nowe opony przód

-tarcze (szarpanie tył przód przy hamowaniu)

 

Każda naprawa przyniosła efekty jednak nadal nie mogę się pozbyć lekkich drgań, mrowienia, rezonansu który czuję najbardziej na nodzę przez podłogę(denerwujące dość wysoka częstotliwość tak że nawet po tym jak wysiąde z auta nadal czuje jakby łydka była lekko zdrętwiała)

 

Dodam że kiedy dotykam ręką podłogi podczas jazdy nie jest to mocno odczuwalne, ale na nodze opartej na pięcie bardzo to czuć na łydce.

Najbardziej przy większych prędkościach ale przy mniejszych też to czuję. Na postoju nawet kiedy podnoszę obroty do 4 czy 5 tysiecy nie ma drgań.

 

Z moich poszukiwań na forach krajowych i zagranicznych mam dwa podejrzenia:

- łożyska kół (przy wymianie przednich tarczy kreciłem piastą i nic niepokojącego nie zauważyłem)

- łożysko podpory wału

 

Proszę o poradę i pomoc w tym jak to zdiagnozować nie chcę wymieniać w ciemno szczególnie że już dość dużo na autko wydałem a jeszcze przydałoby się amortyzatory zmienić.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Z tego co się orientowałem to przednie łatwiej wymienić niż tylne także zacznę od tego.

Szkoda że nie wymieniłem razem z tarczami... Z drugiej strony jak wymienia się dużo części naraz człowiek nie wie co pomogło.

Dam znać czy pomogło.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytałem to problemy z wałem (podpora itp.) zazwyczaj wiążą się ze stukami a u mnie nic nie ma. Przy zmianie biegów też nie czuje nic niepokojącego.

 

Wydaje mi się że na te wibracje delikatnie ma wpływ skręcanie (może to tylko wrażenie) natomiast gwałtowne przyspieszanie raczej nie powoduje zmian.

 

Jak wymieniałem poduszki pod skrzynią (automat) oglądałem ten gumowy łącznik i nie widziałem żadnych pęknięć.

Poduszki też w sumie wyglądały OK. Zajrzę tam jeszcze zanim zacznę wymieniać łożyska.

 

Co mogę zrobic aby ocenić stan poszczególnych części wału ?? Na co zwrócić uwagę??

 

Mieszkam w Anglii auta raczej zaniedbane mechanicy nie maja dobrej opinii a każą sobie płacić £70+ za godzinę. (Okolice Londynu).

 

Zostaje robic samemu jak coś zepsuje to przynajmniej pretensje tylko do siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wał nie będzie stukał jeżeli jest już zmęczony i ma padniętą podporę wału (o ile nie ma luzu na krzyżakach i wieloklinie.). Jak jest z nim problem to czuć właśnie wibracje na podłodze, fotelach i często czuć to zadkiem. Jak by łożyska to by było słychać huczenie przede wszystkim z kół. Ewentualnie do sprawdzenia tylny zawias. Jednak na początek wymieniłbym podporę wału + jego wyważenie na nowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wał napędowy jak straci wyważenie, to pojawia się takie mrowienie, drżenie podłogi. Kiedyś źle wymieniłem lożysko podporowe w ciężarówce ( łożysko było przesunięte tylko gdzieś o 3-4 mm) to nie dało się jeździć, tak drżała cała rama. Gdy poprawiłem położenie łożyska, to wszystko wróciło do normy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie.

 

Postanowiłem zacząć od rzeczy najprostszych i pojechałem wyważyć koła.

Okazało się że i przód wymagał ponownego wyważenia... przy wymianie przedniech opon oczywiscie koła zostały wyważone i pomimo tego na jednym kole odchyłka była 70g.

 

Tylne koła po 50g (kupione wyważone gotowe do jazdy) przy okazji wymieniłem tylne opony ponieważ jak się okazało w miejscu gdzie kupiłem koła (po malowaniu itp.) okazało się że na jednym z kół miałem opone oznaczoną 408 czyli według tego co już teraz wiem 40sty tydzień 98 roku drugie koło dużo młodsze ale też stare po zdjęciu kół zauważyłem że cała opona jest popękana w każdym możliwym miejscu. (jak kupowałem opony wyglądały jak nowe prawdopodobnie więc gościu pozbierał jakieś opony z bagażników i sprzedał mi jako "nowe") No nic teraz jestem mądrzejszy i wracając do tematu wibracja nadal jest.

 

Wyważenie kół spowodowało że jest trochę inaczej ale to denerwujące mrowienie nadal jest.

 

Biorąc pod uwagę że przez jakiś czas jeżdziłem nieświadomie na niewyważonych kołach wymieniłem przednie łożyska i niestety bez zmian. Może trochę ciszej jak wymieniłem jedno to wydawało mi się że po stronie starego było słychać jak troche szumi wymieniłem drugie i teraz juz nic nie słychać ale łożyska pewnie jeszcze nie były całkiem zajechane.

 

Zaczynam podejrzewać że coś z wałem ale żeby się do niego dostać trzeba wymontować wydech i utknałem na zardzewiałych śrubach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.