Skocz do zawartości

BMW e92 Coupe hałas i wibracje koła


noname1337

Rekomendowane odpowiedzi

Witam was drodzy forumowicze.

 

Piszę do was z uprzejmą prośbą - może ktoś będzie miał pojęcie co może być nie tak z tym autem.

Otóż posiadam BMW E92 320D (coupe) z 2010r. Auto jest wyposażone w fabryczny m pakiet zawnętrzny, wewnętrzny oraz ma fabryczne zawieszenie M.

 

Problem jest następujący - przy jeździe wprost i nawet minimalnym dociążeniu prawego przedniego koła (czyli przy skręcaniu w lewo) słychać z tego prawego koła jakby buczenie połączone z wibracjami auta. Czuć to w ostrych zakrętach i przy jeździe wprost nawet wtedy, kiedy minimalnie skręcimy kierownicę w lewo, powodując że prawe koło jest lekko dociążone.

 

Pierwsza moja myśl to łożysko, ale po podniesieniu auta na podnośniku i rozbujaniu koła nic nie słychać (wiadomo, nie jest wtedy dociążone). Dziwne jest to że ten dźwięk jest taki jakby pulsacyjny (bu bu bu bu bu, a nie buuuuuuuuuuuuuuu :D) i powoduje on wibracje w aucie. Poza tym siedząc na miejscu pasażera pod nogami są wyczuwalne mocne wibracje przy właśnie dociążaniu tego prawego koła. Wibracje i buczenie następuje od prędkości około 50km/h i im szybciej się jedzie tym jest gorzej. Jazda prędkością 150km/h jest praktycznie niemożliwa bo buczenie i wibracje są już nie do wytrzymania. Poza tym auto trzyma się dobrze zakrętów, nic nie rzuca i nie puka w zawieszeniu, jedzie prosto, nie telepie, nie wężykuje, jest stabilne. Felgi 18 cali.

 

Fakty: auto jest po ustawieniu geometrii, maglownica jest w 100% sprawna, felgi są proste i wyważone, koło o nic nie obciera opony kupywałem nowe ze sklepu jakiś miesiąc temu. Auto tak kupiłem i chciałbym to zrobić.

 

Macie pomysły co to może być? Ostatnio wymieniałem w narzeczonej Audi A4 1,9TDI (Małyszówka) właśnie przednie łożysko koła, ale to był inny dźwięk, ono jakby huczało, a tutaj buczy i powoduje wibracje. Co to do jasnej ciasnej może być? Miał ktoś podobny przypadek? Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od zamiany koła przedniego z tylnym - wykluczysz oponę. Potem , gdy to nic nie zmieni, wymień łożysko.

 

W pakiecie M sa szersze kola z tylu wiec zamiana odpada.

 

 

U mnie podobne objawy byly przy starych czyt. (wyzabkowanych) oponach oraz krzywej przedniej feldze tez 18-tce. Ale ty mowisz ze masz nowe opony i po wywazeniu :roll:

N57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobne objawy byly przy starych czyt. (wyzabkowanych) oponach oraz krzywej przedniej feldze tez 18-tce. Ale ty mowisz ze masz nowe opony i po wywazeniu :roll:

U mnie też kiedyś były nowe opony po wyważeniu i trzepało przy 130 km/h. Dopiero test drogowy załatwił sprawę. Okazało się, że trafiłem na lekko jajowate egzemplarze opon i w połączeniu z lekko krzywymi felgami był taki efekt. Oponiarz słusznie powiedział, że "wyważyć to można nawet kwadrat".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.