Skocz do zawartości

545i - Kręci i nie odpala EWS problem ?


milan00

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, witajcie. Dość niedawno opisywałem problem rozładowywania akumulatora ale po tym co napiszę poniżej stwierdzam, że to był błędny trop bo akumulator chyba nigdy nie był rozładowany a coś mnie zmyliło. Co prawda są różne tematy o problemie z odpalaniem ale mojego nei znalazłem nigdzie opisanego, przynajmniej nie w E60.

 

Sytuacja wygląda tak przy próbie odpalenia są 2 wyjścia :

A ) Odpali tak jak fabryka kazała "od dotknięcia"

B) Po przekręceniu kluczyka na rozruch kompletna cisza. Nie ma żadnego tyknięcia pyknięcia czy jak zwał tak zwał, żadnego odgłosu od rozrusznika i czegokolwiek innego.

 

W momencie jak następuje sytuacja " B", żeby samochód odpalił trzeba pokombinować ale chyba nie ma na to reguły, czasem wyciągnięcie kluczyka kilka razy i na 3,4 razem odpala normalnie, wyłączenie/włączenie zapłonu kilka razy, albo zryglowanie auta i ponowne odpalenie. Mam jakiś błąd od klemy IBS, gdy kupiłem samochód była ona odpięta ( jej zasilanie ) czasem właśnie pomaga albo podpięcie tych kabli, albo odpięcie i odpala normalnie.

 

Akumulator jest nowy oryginalny, nie było nigdy sytuacji, że rozrusznik coś kręci ale nie odpala nic z tych rzeczy, problemem jest ta martwa cisza.

 

Od czego zacząć szukanie przyczyny ? Dysponując INPĄ na błędy jakich modułów zwrócić uwagę ?

 

Pozdrawiam !

Edytowane przez milan00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zacznij od sprawdzania przekazników wlód filtrem kabiniwym.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pod prawym filtrem (po str. Pasażera)

Musisz wybudować filtr i sprawdzić czy kontakty nie są przypalone . Jest to przekaznik od dde

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu masz filmik robota banalnie prosta
ty musisz sie tylko dostac do przekaznikow :wink:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu masz filmik robota banalnie prosta
ty musisz sie tylko dostac do przekaznikow :wink:

 

W tym filmiku jest pokazana wymiana wiatraczka chłodzącego skrzynkę elektryczną, rozumiem, że przekaźniki są gdzieś wyżej a nie jeszcze pod tą skrzynką ?

 

Poczytaj o problemach z modułem zasilania bo objawy pasują a w serwisie kosztuje ok 300 zl z tego co pamiętam.

Jakie jeszcze masz błędy? ?

U mnie wywalało różne głupoty przez ten moduł.

.

 

Wiesz błędów jest w całych samochodzie z 20 różnych, ale konkretnie w jakich modułach posprawdzać te błędy ?

W E60 są całkowicie inne nazwy niż w e46 i jeszcze się ich nie nauczyłem jaki za co odpowiada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skrzynce której mówiłeś wszystko wygląda jak nowe nigdy nie wyciagane wtyczki itp do ciasno wszystko soasowane. Domniewam po dniu wczorajszym że jednak winny jest rozrusznik, będę musiał go sprawdzić, więc tu pojawia się pytanie. Jeśli po przekroczeniu kluczyka na rozruch na wtyczce rozrusznika pojawi się 12v a rozrusznik nie zareaguje to znaczy że jest kaput? Gdzie w 545i szukać rozrusznika może wie ktoś, żeby łatwiej było
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie były takie same objawy.Winowajcą okazał się rozrusznik.

Wyjęcie rozrusznika było związane z demontażem całego układu wydechowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie były takie same objawy.Winowajcą okazał się rozrusznik.

Wyjęcie rozrusznika było związane z demontażem całego układu wydechowego.

 

 

Zapomniałem zapytać, mówić u mnie masz na myśli 530i które masz na profilu dodane ?

Czy miałeś 545i i tam wymieniałeś rozrusznik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To co Ci napisałem o demontażu układu wydechowego to słowa mechanika,do którego oddałem auto.

Rozrusznik jest po lewej stronie.

Piszę na podstawie mojego 530i M54.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zaczynam mieć wątpliwości czy to jest kwestia rozrusznika, żeby odpalić auto po nocy trzeba próbować dobre 100 razy kluczyk przekręcić ale jak już odpali i przyjadę kawałek to później dosłownie za każdym razem odpala przy pierwszej próbie, macie może jakieś rady co zrobić? Dziś gdy w końcu udało mu się odpalić wyskoczyła kontrolka od trakcji i informacja System kontroli napędu niesprawny! To raczej nie powinno być z tym związane?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień moduł.

2 razy regenerwowałem rozrusznik.

Miałem błędy czujnika wału itd wydałem ok 3 tys na czujniki i robote a okazało się że to ten moduł.

Objawy pasują idealne u mnie też wywalał dziwne błędy na wyswietlaczu.

 

 

Jaki moduł masz na myśli ??

 

 

Odpowiedź do kolegi powyżej. Akumulator jest w idealnym stanie kilku letni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę pogrzebałem i znalazłem filmik nagrany przez kogoś co ma taki sam objaw jak ja mam, jednak jest po Angielsku i nie rozumiem dokładnie tego filmiku. Gdyby ktoś był tak dobry i delikatnie przerzucił go na Polski, mogłoby to wiele pomóc.

 

 

Nie do końca rozumiem, co autor filmiku zrobił ze skrzyneczką którą zdemontował, czy w niej się coś wymienia, czy kupił nową. Wydaje mi się, że mówi więcej za co ona odpowiada etc.

 

Spece UK czekam na waszą pomoc ! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy sprawa troszkę ruszyła ... albo i nie może nawet się cofnęła ciężko mi powiedzieć.

Po poszukiwaniach na zagranicznym forum znalazłem problem pewnego człowieka, którego objawy były identyczne jak u mnie, czyli cisza po przekręceniu kluczyka. Kolega wymienił ZINTEGROWANY MODUŁ ZASILANIA który wygląda następująco :

http://i65.tinypic.com/29cv33a.jpg

 

postąpiłem tak jak on, zakupiłem moduł podmieniłem i co dziwne, teraz, za każdym razem jak próbuję uruchomić silnik rozrusznik kręci normalnie ale nie ma reakcji po stronie silnika, jakby odcięty dopływ paliwa lub coś w tym stylu.

Takiej reakcji się nie spodziewałem, jednak podłączyłem kompa i pojawiło się kilka błędów na silniku których nie potrafię zinterpretować. Od EWS się pojawiły błędy po wymianie modułu, możliwe, że tam trzeba VIN podmienić ? I jest to spowodowane (roz)synchronizowaniem czegoś ?

Poniżej pokazuję błędy jakie się pojawiły, ktoś może wie czego one dotyczą ?

http://i64.tinypic.com/2zew3h0.png

http://i64.tinypic.com/2uhr0k6.png

http://i65.tinypic.com/2nswa47.png

http://i63.tinypic.com/30m5ys2.png

http://i67.tinypic.com/352jbcg.png

 

Liczę na waszą pomoc, chciałbym to szybko rozwiązać bo problem jest uciążliwy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na początek spróbuj synchronizacji EWS.

W inpa jest chyba pod silnikiem.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień moduł.

2 razy regenerwowałem rozrusznik.

Miałem błędy czujnika wału itd wydałem ok 3 tys na czujniki i robote a okazało się że to ten moduł.

Objawy pasują idealne u mnie też wywalał dziwne błędy na wyswietlaczu.

 

 

Jaki moduł masz na myśli ??

 

 

Odpowiedź do kolegi powyżej. Akumulator jest w idealnym stanie kilku letni

Właśnie ten moduł pisałem o nim od poczatku.

Ja wymieniłem i nic nie musiałem robić, mam nadzieje że kupiłeś nowy bo one często padają.

Zrób tak jak kolega napisał w inpie jest synchronizacja ews.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze mam INPĘ po niemiecku i nie bardzo wiem która to opcja, żeby czegoś nie schrzanić, mógłby któryś zerknąć która to opcja ?

 

Nie nie kupowałem nowego, kosztuje zapewne około 500zł, a nie mam pewności czy to jest przyczyną, ale po podmianie go tak jak mówiłem kręci za każdym razem rozrusznikiem, a to właśnie było problemem wcześniej, że nie kręcił, więc wydaje mi się, że moduł ten w tym momencie jest sprawny, ale wywaliło te błędy po podmianie niestety,jak później wróciłem na chwilę do starego modułu to problem powrócił na początkowy czyli nie kręci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś bezpieczniki w tym module który kupiłeś?? Czy przełożyłeś tylko?

Po drugie jak przekręcasz zapłon i kręci rozrusznik to słychać pompę paliwa?

Masz jakieś podstawowe pojęcie na temat elektryki??Jeżeli masz i pompy nie słychać to odtwórz schowek pasażera odsłoń bezpieczniki i zobaczysz zielone przekaźniki-pierwszy z lewej jest od pompy. Zmostkuj styk 30 i 87 i powinien odpalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś bezpieczniki w tym module który kupiłeś?? Czy przełożyłeś tylko?

Po drugie jak przekręcasz zapłon i kręci rozrusznik to słychać pompę paliwa?

Masz jakieś podstawowe pojęcie na temat elektryki??Jeżeli masz i pompy nie słychać to odtwórz schowek pasażera odsłoń bezpieczniki i zobaczysz zielone przekaźniki-pierwszy z lewej jest od pompy. Zmostkuj styk 30 i 87 i powinien odpalić.

 

Chyba jest ciężko usłyszeć pompę paliwa jeżeli kręci rozrusznik bo robi się głośno, gdzie ona jest zlokalizowana ?

Jeżeli EWS wykrył manipulację to jest "odpowiedzią" aby nie odpalić pojazdu jest właśnie nie uruchamianie pompy paliwa ?

Synchronizacja EWS INPĄ mi nie wychodzi, pojawia się komunikat o braku odpowiedzi od jednostki sterującej NON RESPONSE FROM CONTROL UNIT.

 

Robię to z doskoku co 2 dni, być może powyższy błąd spowodowany jest tym, że przy ostatniej próbie rozruchu padł mi akumulator i synchro próowałem robić przy napięciu 10.5V akumulatora, dopiero po tym to zauważyłem i teraz muszę podłączyć akumulator do ładowania zanim spróbuję ponownie zrobić tą synchronizację, jednak myślę, że niskie napięcie to nie był powód, że się to nie powiodło.

 

 

Daski : U mnie nie ma opcji synchronizacji CAS, więc domniewam, że u mnie jest EWS ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.