Skocz do zawartości

E90 320D Arktis Mettalic


rafiki1153

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie Koledzy i Koleżanki. Nadszedł czas aby w końcu przedstawić swój samochód. Jest to moja pierwsza "beemka", można powiedzieć, że zakochałem się w tej marce i była to miłość od pierwszego wejrzenia tzn. od pierwszej jazdy :)

Nie przedłużając... Samochód z grudnia 2005r. Stan techniczny bdb, auto zakupione od drugiego właściciela.

Poniżej kilka zdjęć samochodu po zakupie:

G6drS0.jpg

 

KMbX9f.jpg

 

FU5tFN.jpg

 

Jak widać, samochód zwykły w dość oryginalnym kolorze, nie rzucający się w oczy, wogóle nie atrakcyjny. Bardziej jednak zależało mi na sprawności technicznej niż na wyglądzie, gdyż w głowie od początku były pewne wizje.

 

Na start: zmiana końcówki wydechu - auto nie posiada DPF.

 

Przed:

v6SDor.jpg

 

Po:

wg6i8R.jpg

D8ryBU.jpg

 

Po jakimś czasie do auta wpadły alufelgi 17" z E60 (w planach 18") oraz sprężyny Pro-Kit:

Jzoval.jpg

 

jF1hwD.jpg

 

omD5Sr.jpg

 

RDcmLd.jpg

 

Na tylnej osi wylądowały dystanse 15mm, na żywo teraz dużo lepiej to wygląda:

WIaYcl.jpg

 

Przed modyfikacjami nastąpiła regeneracja turbiny oraz chiptuning:

qgAnY8.jpg

 

Rv64lC.jpg

 

Teraz auto ma ok. 180KM oraz 400Nm - koni mało, niutonów wystarczająco, aby się w miarę dynamicznie poruszać - w porównaniu do serri prawie 100 więcej więc różnica zauważalna.

 

Drobna modyfikacja nerki:

 

QvsUtZ.jpg

 

Sa16DX.jpg

 

Ostatnie modyfikacje to montaż diodowych tylnych lamp, przednich lamp halogenowych LCI, delikatnej lotki na klapie oraz pomalowanie felg:

 

9C0Y7Q.jpg

 

G5sRWZ.jpg

 

J3gxq7.jpg

 

hbCiZj.jpg

 

yHhgwN.jpg

 

Zapomniałem dodać o wymianie subów z zestawu Audio System (średnie, tweetery oraz wznacniacz montaż w najbliższym czasie)- fabryczne audio naprawdę nie grało najlepiej:

 

Fx4gju.jpg

 

 

Będę starał się na bieżąco opisywać kolejne prace przy samochodzie :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paskudnie wyglądało E90 na stalowych felgach :duh:

Ale teraz gitarka ;) fajnie wyglądają czarne felgi z tym lakierem, u siebie myślałem czy nie pomalować na czarno ale chyba do mojego wzoru by nie pasowało na czarno.

Moje BMW E90 :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=293073


Sprzedam: -Komplet opon zimowych 205/55/16 - 150zł - do negocjacji!

-2 Opony letnie Dunlop Sport Maxx RT 245/40/17 - 400zł - do negocjacji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W planach są ZP.01 w kolorze Gunmetal, na razie zostają te aż całkiem opony zjadę, a ich koniec jest bliski :)

Ostatnio zmieniony olej w automacie i wszystkie filtry. Teraz czekam na luxy, aby inaczej podświetić ringi, bo teraz są słabo widoczne.

Szyby będą przyciemnione, zastanawiam się również nad wymalowaniem dachu na czarno.

Przy najbliższej okazji wpadają także zderzaki M=pakiet, auto powinno jeszcze nabrać charakteru ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Szyby będą przyciemnione, zastanawiam się również nad wymalowaniem dachu na czarno.
Wymalowaniem? Oklej go. Nie będzie się podobać to zerwiesz naklejkę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super zmiany rzeczywiście, pewnie będzie okazja zobaczyć na żywo w Rzeszowie. U mnie też wymieniałem lampy na halogen LCI i jestem bardzo zadowolony, pytanie czy myślisz o wymianie żarówek w ringach? Ja jestem na etapie szukania jakichś markerów LED.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Dawno nie aktualizowałem tematu więc trochę info.

 

W zimie auto miało problem z odpaleniem. Zakup sterownika świec rozwiązał problem.

 

Chcąc posiadać większe możliwości (Navi, bluetooth itp.) zakupiłem radio w firmie Navipremium.

Działa jak należy, jakość dźwięku bdb (posiadałem już raz podobnego chińczyka i nie dało się go słuchać), jedynie gorsza jakość radia i problem z łapaniem fal, który był już opisywany na tym forum. Poza tym jestem zadowolony z zakupu i polecam to radio - dodam, że posiadam już nowy model z Androidem 6.0 i 2GB RAMu.

4ebe44a989eecedcmed.jpg

cd1e2741abb5ec62med.jpg

 

Zakupiłem również oryginalny adapter OBD Carly i oryginalna aplikacje na androida.

Na szybko zakodowałem elektroniczny prędkościomierz - będę się bawił więcej w wolnej chwili.

32ace6af907a9309med.jpg

 

W wolny weekend zabrałem się też za odświeżenie skóry polecanym przez Was preparatem Colourlock. Różnica ogromna, wymagało to sporo czasu ale opłaciło sie :)

212ef9eec321b08fmed.jpg

c9bc35dadce3832cmed.jpg

0b6bff5cd033b240med.jpg

 

Gdy tylko pogoda pozwoli w planach montaż kamerki cofania.

3f7258ace06379c3med.jpg

 

W chwili obecnej autko wygląda tak:

02dac5ab36e5ee15med.jpg

 

Ostatnio wymienione zostały klocki z przodu na polecane przez Was textary - jestem zadowolony ;)

f9591eed536ea09bmed.jpg

1b00b3becf484b7bmed.jpg

 

Grzebiąc w aucie postanowiłem dobrać się do EGRu, wykręcić go i wyczyścić. Wykorzystałem do tego Valvoline EGR+Turbo cleaner.

84811f58dca205eamed.jpg

e19b00d6e850992fmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Kamerka cofania zamontowana.

 

2a0a844b7133332dmed.png

 

W ostanim czasie samochód zaczął wariować - żółta kontrolka klocków, później czerwona, kontrolka ABSu, kontrolka skrzyni biegów, kontrola trakcji itd, akumulator.

Jadąc stałą prędkością ok 70km/h licznik raz wskazywał 70, raz 0, później znowu 70 i znowu 0km/h.

Postanowiłem zacząć od wymiany hamulców z tyłu gdyż problemy zaczynały się od klocków.

Kupiłem tarcze i klocki Textara. Dziś po rozkręceniu kół okazało się, że faktycznie tarcze i klocki były masakrycznie zjechane delikatnie mówiąc.

 

07001629583418c7med.jpg

23c5d25b7cdc5675med.jpg

 

Czytając nasze forum natchnąłem się na informacje o akumulatorze - podobno napięcie akumulatora na postoju powinno wynosić ok. 12,5-13V.

Wszedłem w ukryte menu i sprawdziłem stan aku - 11,8V na zapłonie i 13,7V na włączonym silniku.

Jutro kupuję więc nowy akumulator.

Dodatkowo przeskanowanie komputera pokazuje błąd zwiazany z IBS. Jestem ślepy czy faktycznie nie posiadam tej "inteligentnej klemy minusowej" (zdj poniżej)?

Ktoś z forum pisał, że nie widział w życiu e90 bez IBS - raczej wiem jak wygląda bo kolega zmieniał w e60 a ja tutaj nie widzę nic podobnego. Być może poprzedni właściciel ją usunął...

 

c825b9e5bce5ea21med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Faktycznie coś z tą klemą minusową było zmieniane. Przy wymianie się rozejrzyj bo wiele tam brakuje w niej. Powinno to wyglądać mniej więcej tak (akurat z 1er): http://www.bimmerpost.com/storyimages/4c59d569-0e21-2e85.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z wariującą elektroniką wymieniłem akumulator na nowy oraz zamontowałem klemę IBS. Faktycznie ją ktoś usunął wcześniej - jedna z wtyczek była ucięta i zaklejona taśmą.

W weekend zrobiłem małą trasę ok. 450km i myślałem już, że nie wrócę do domu.

Kontrolki ABS, klocków, ręcznego oraz skrzyni - bywało, że działał jeden bieg a tryb manualny nie działał. O ile na autrostradzie wyskakiwał tylko ABS to w mieście ok. 20km od domu wszystko zaczęło wariować (poniższy film):

https://drive.google.com/file/d/0B66MtXvtuRePSXFUc0x3cnRZaTg/view?usp=sharing

 

Czytając to forum w wielu tematach spotkałem się z problemem regulatora napięcia i alternatora.

 

 

Goście mają to rozebrać i sprawdzić co jest grane. Mam nadzieję, że po wymianie/naprawie tego problemy związane z elektryką ustąpią :?

 

Oczywiście wcześniej po montażu IBS i nowego aku sprawdziłem stan napięcia i nie był taki jak być powinno, a komputer dodatkowo pokazywał błędy np. "strzałow" 18V związanych ze skrzynią.

Domyśliłem się, że będzie to kwestia regulatora napięcia jednak pilnie auto potrzebowałem na weekend i cudem udało się objechać :)

 

Edit:

Panowie i Panie.. potwierdzam, ze powodem wariujacej elektryki byl wlasnie regulator napiecia :) . Zostal wymieniony lacznie z modyfikacja alternatora i auto nie czuje juz zadnego oporu - przyspiesza normalnie majac wlaczona klime, swiatla czy radio. Kolejny raz forum bylo pomocne. Dzieki :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mała aktualizacja: Styling 167, 18"

Poprzednie 17" miały ET20, obecne mają ET35 - w planach więc dystanse.

 

7b2771a0519876a4med.jpg

 

860122039c0968b3med.jpg

 

60d4d89aeaa39f04med.jpg

 

Po naprawie alternatora i regulatora pasek piszczy przy odpalaniu i wyłączaniu silnika.

Dziś dostałem sie do paska i coś jest chyba nie tak:

 

a25eb6950728d940med.jpg

 

Po poluzowaniu napinacza i naciągnięciu paska wystarczy na 3 sekundy włączyć silnik aby pasek z powrotem dalej minimalnie sie zsunął.

Czy te piski mogą być spowodowane napinaczem?

Czytałem na forum, że powodem pisków może być wadliwy pasek (wymienili na nowy) - spróbuję kupić oryginalny i zobaczę czy sytuacja będzie się powtarzać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszczy tylko przy odpalaniu i gaszeniu. Wcześniej tego nie było. Zaczęło się po regeneracji alternatora i regulatora napięcia. Być może goście coś źle złożyli. Spróbuje wymienić pasek i sprawdzę napinacz - albo mi się wydaje, albo nie jest on krzywo założony i powoduje to zjeżdżanie paska.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to jest u ciebie z tym piszczeniem ale najczęsciej gdy piszczy przy odpalaniu i gaszeniu to jest wina koła pasowego, jesli juz jest mocno wyeksploatowane to nawet potrafi budą trzepać przy gaszeniu. Ale jesli mówisz ze to sie zaczeło po tej naprawie to moze nie być toakurat. U mnie akuratnie koło pasowe zaczeło popiskiwać gdy wymieniłem pasek na nowy i jak klime załaczyłem to dostał obciążenie i piszczało
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Uporałem się z piskiem - okazało się, że przy wymianie alternatora goście skrzywili napinacz. Nie wiem jakim cudem, gdyż to kawałek twardego metalu.

Po wymianie na nowy pisk ustąpił. Zdarzy się raz na 20 odpaleń silnika.

 

Miesiąc temu wymieniłem listwy dachowe, stare były już w kiepskim stanie oraz wymieniłem żarówki w ringach na LED LUX, które przyjechały rok temu z USA, ale nie miałem czasu założyć :)

Wiem, że zdjęcia ringów powinny być robione w dzień, ale nie posiadam takich zdjęć.

Dodam tylko, że w porównaniu z oryginalnymi żarówkami te świecą dość mocno - nie są to ringi z "eFki" ale świecą bardzo dobrze.

 

041a6591226fc28am.jpg 2ebe0bf738c131cfm.jpg b7408421a3f5b8bam.jpg

 

3cea97ffffffffdfm.jpg

8df5193d896f8b2dm.jpg

a1ebda0d9b9448b6m.jpg

 

Dodatkowo samochód w ubiegłym tygodniu przeszedł kilka modyfikacji:

- wymiana koła pasowego na nowe Corteco

- regeneracja turbiny i sprawdzenie sterownika

- wymiana oleju i filtrów

- sprawdzenie lambda, pompy wody i usunięcie błędów z nimi związanymi.

 

 

W samochód włożyłem wiele serca i pieniędzy jednak na horyzoncie pojawił się zakup nowego modelu i samochód jest na sprzedaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.