Skocz do zawartości

rafiki1153

Zarejestrowani
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O rafiki1153

  • Urodziny 06.06.1987

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 320d+
  • Lokalizacja
    RZ

Osiągnięcia rafiki1153

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Koledzy... pozwolę sobie odkopać temat, żeby nie zakładać identycznego. Od jakiegoś czasu walczę w swoim e90 z kontrolkami airbagu oraz pasów. Błąd który mam to 93b2 - Safety battery terminal. Kroki które podjąłem w tym temacie: - wymiana klemy pirotechnicznej na nową - sprawdzenie żółtych kostek pod siedzeniami Ostatnio zakupiłem emulator maty - po podłączeniu błąd dalej wyskakuje i nie da się go wykasować. Rozumiem więc, że mata jest sprawna i to nie w niej tkwi problem. W takim razie gdzie szukać dalej? Czy podpięcie pod jakiś specjalny komputer wskaże np. błąd kurtyny? Podobny problem miał jeden z naszych kolegów, że winna była kurtyna. Nie chcę wymieniać pół auta, bo być może to jakaś drobnostka. Gdzie szukalibyście dalej? :)
  2. Auto kupilem prawie rowne 2 lata temu z przebiegiem 180tys. Teraz ma 238tys. :) po zakupie wygladala jak nowa ale z czasem sie bardzo wytarla i musialem to naprawic :)
  3. Ostatnio nastąpiły małe zmiany we wnętrzu - wpadło oświetlenie LED oraz została zmieniona kierownica (stara już miała spore wytarcia, które podczas jazdy denerwowały). Ostatnio auto traci moc na zakrętach przy skręconych kołach, włącza się kontrola trakcji. Po wyłączeniu DTC wszystko ok. Prawdopodobnie czujnik ABS - muszę tylko podpiąć samochód pod komputer żeby sprawdzić przy którym kole szwantuje. Większość z Was miała podobny problem z przednim prawym kołem wiec od tego zacznę :)
  4. Kupiłem LUX v3. Zapłąciłem 165$ z przesyłką :) https://www.luxangeleyes.com/products/lux-e90-lci-halogen-v3
  5. Uporałem się z piskiem - okazało się, że przy wymianie alternatora goście skrzywili napinacz. Nie wiem jakim cudem, gdyż to kawałek twardego metalu. Po wymianie na nowy pisk ustąpił. Zdarzy się raz na 20 odpaleń silnika. Miesiąc temu wymieniłem listwy dachowe, stare były już w kiepskim stanie oraz wymieniłem żarówki w ringach na LED LUX, które przyjechały rok temu z USA, ale nie miałem czasu założyć :) Wiem, że zdjęcia ringów powinny być robione w dzień, ale nie posiadam takich zdjęć. Dodam tylko, że w porównaniu z oryginalnymi żarówkami te świecą dość mocno - nie są to ringi z "eFki" ale świecą bardzo dobrze. Dodatkowo samochód w ubiegłym tygodniu przeszedł kilka modyfikacji: - wymiana koła pasowego na nowe Corteco - regeneracja turbiny i sprawdzenie sterownika - wymiana oleju i filtrów - sprawdzenie lambda, pompy wody i usunięcie błędów z nimi związanymi. W samochód włożyłem wiele serca i pieniędzy jednak na horyzoncie pojawił się zakup nowego modelu i samochód jest na sprzedaż.
  6. Piszczy tylko przy odpalaniu i gaszeniu. Wcześniej tego nie było. Zaczęło się po regeneracji alternatora i regulatora napięcia. Być może goście coś źle złożyli. Spróbuje wymienić pasek i sprawdzę napinacz - albo mi się wydaje, albo nie jest on krzywo założony i powoduje to zjeżdżanie paska.
  7. Mała aktualizacja: Styling 167, 18" Poprzednie 17" miały ET20, obecne mają ET35 - w planach więc dystanse. Po naprawie alternatora i regulatora pasek piszczy przy odpalaniu i wyłączaniu silnika. Dziś dostałem sie do paska i coś jest chyba nie tak: Po poluzowaniu napinacza i naciągnięciu paska wystarczy na 3 sekundy włączyć silnik aby pasek z powrotem dalej minimalnie sie zsunął. Czy te piski mogą być spowodowane napinaczem? Czytałem na forum, że powodem pisków może być wadliwy pasek (wymienili na nowy) - spróbuję kupić oryginalny i zobaczę czy sytuacja będzie się powtarzać :)
  8. W związku z wariującą elektroniką wymieniłem akumulator na nowy oraz zamontowałem klemę IBS. Faktycznie ją ktoś usunął wcześniej - jedna z wtyczek była ucięta i zaklejona taśmą. W weekend zrobiłem małą trasę ok. 450km i myślałem już, że nie wrócę do domu. Kontrolki ABS, klocków, ręcznego oraz skrzyni - bywało, że działał jeden bieg a tryb manualny nie działał. O ile na autrostradzie wyskakiwał tylko ABS to w mieście ok. 20km od domu wszystko zaczęło wariować (poniższy film): https://drive.google.com/file/d/0B66MtXvtuRePSXFUc0x3cnRZaTg/view?usp=sharing Czytając to forum w wielu tematach spotkałem się z problemem regulatora napięcia i alternatora. Goście mają to rozebrać i sprawdzić co jest grane. Mam nadzieję, że po wymianie/naprawie tego problemy związane z elektryką ustąpią :? Oczywiście wcześniej po montażu IBS i nowego aku sprawdziłem stan napięcia i nie był taki jak być powinno, a komputer dodatkowo pokazywał błędy np. "strzałow" 18V związanych ze skrzynią. Domyśliłem się, że będzie to kwestia regulatora napięcia jednak pilnie auto potrzebowałem na weekend i cudem udało się objechać :) Edit: Panowie i Panie.. potwierdzam, ze powodem wariujacej elektryki byl wlasnie regulator napiecia :) . Zostal wymieniony lacznie z modyfikacja alternatora i auto nie czuje juz zadnego oporu - przyspiesza normalnie majac wlaczona klime, swiatla czy radio. Kolejny raz forum bylo pomocne. Dzieki :8)
  9. Kamerka cofania zamontowana. W ostanim czasie samochód zaczął wariować - żółta kontrolka klocków, później czerwona, kontrolka ABSu, kontrolka skrzyni biegów, kontrola trakcji itd, akumulator. Jadąc stałą prędkością ok 70km/h licznik raz wskazywał 70, raz 0, później znowu 70 i znowu 0km/h. Postanowiłem zacząć od wymiany hamulców z tyłu gdyż problemy zaczynały się od klocków. Kupiłem tarcze i klocki Textara. Dziś po rozkręceniu kół okazało się, że faktycznie tarcze i klocki były masakrycznie zjechane delikatnie mówiąc. Czytając nasze forum natchnąłem się na informacje o akumulatorze - podobno napięcie akumulatora na postoju powinno wynosić ok. 12,5-13V. Wszedłem w ukryte menu i sprawdziłem stan aku - 11,8V na zapłonie i 13,7V na włączonym silniku. Jutro kupuję więc nowy akumulator. Dodatkowo przeskanowanie komputera pokazuje błąd zwiazany z IBS. Jestem ślepy czy faktycznie nie posiadam tej "inteligentnej klemy minusowej" (zdj poniżej)? Ktoś z forum pisał, że nie widział w życiu e90 bez IBS - raczej wiem jak wygląda bo kolega zmieniał w e60 a ja tutaj nie widzę nic podobnego. Być może poprzedni właściciel ją usunął...
  10. Dawno nie aktualizowałem tematu więc trochę info. W zimie auto miało problem z odpaleniem. Zakup sterownika świec rozwiązał problem. Chcąc posiadać większe możliwości (Navi, bluetooth itp.) zakupiłem radio w firmie Navipremium. Działa jak należy, jakość dźwięku bdb (posiadałem już raz podobnego chińczyka i nie dało się go słuchać), jedynie gorsza jakość radia i problem z łapaniem fal, który był już opisywany na tym forum. Poza tym jestem zadowolony z zakupu i polecam to radio - dodam, że posiadam już nowy model z Androidem 6.0 i 2GB RAMu. Zakupiłem również oryginalny adapter OBD Carly i oryginalna aplikacje na androida. Na szybko zakodowałem elektroniczny prędkościomierz - będę się bawił więcej w wolnej chwili. W wolny weekend zabrałem się też za odświeżenie skóry polecanym przez Was preparatem Colourlock. Różnica ogromna, wymagało to sporo czasu ale opłaciło sie :) Gdy tylko pogoda pozwoli w planach montaż kamerki cofania. W chwili obecnej autko wygląda tak: Ostatnio wymienione zostały klocki z przodu na polecane przez Was textary - jestem zadowolony ;) Grzebiąc w aucie postanowiłem dobrać się do EGRu, wykręcić go i wyczyścić. Wykorzystałem do tego Valvoline EGR+Turbo cleaner.
  11. Dzięki. Sprawdzałem ładowanie akumulatora w menu ukrytym i wszystko jest ok. Chyba zacznę od wymiany tej klemy, poźniej ewentualnie akumulator :)
  12. Witajcie, od jakiegoś czasu zauważyłem dziwne zachowanie elektroniki. Jadąc autostradą ok. 150km/h zegary zaczęły wariować, zaświeciła kontrolka ABS, akumulatora i spalonej żarówki. Auto nie straciło mocy i jechało cały czas normalnie. Po zatrzymaniu i ponownym uruchomieniu brak błędów. Po miesiącu na autostradzie taka sama sytuacja. Dziś rano również tylko zaświeciła kontrolka spalonej żarówki, akumulatora oraz żółte koło zębate (podobno serwis skrzyni). Po zatrzymaniu i ponownym uruchomieniu również bez błędów. Kolega w e60 wymieniał inteligentną klemę minusową i po tym ustąpiły podobne problemy. Czy u mnie również to padło? Dzięki za informacje.
  13. Koledzy... ubiegła zima przebiegła bez problemu pod względem odpalania samochodu. Kontrolka świec świeciła, samochód sam bez problemu odpalał. Wczoraj wsiadam do samochodu kontrolka świec świeci sekunde, "przeskakuje" jakiś przekaźnik i samochód nie odpala. Było -12. Dzień wcześniej przy -25 stopniach miał ciężko, ale za 3 razem odpalił. Domyślam się, że jest to wina sterownika świec - dokładnie takie same objawy ma kolega w e60. W chwili obecnej samochód jest uziemiony. Czy istnieje szansa odpalenia go gdy temperatura podskoczy bliżej 0 stopni? Nie mam teraz możliwości nawet podjechać do znajomego na kanał, aby wymienić ten sterownik. Z drugiej strony czytałem na forum, ze niektórzy odpalali samochody z odpiętym sterownikiem. Jakie widzicie rozwiązanie? :)
  14. Koledzy ktoś mi powie czy jest możliwa pewna przeróbka? Jeśli nie od razu dałbym sobie spokój. Po zakupie samochodu miałem zwykłe lampy. Z pomocą kolegi zakodowaliśmy światła do jazdy dziennej - długie na 30% mocy. Później zmieniłem lampy na zwykłe LCI posiadające ringi. Teraz światła do jazdy dziennej to nadal długie na 30% mocy a same ringi świecą jako postojówki. Czy mogę przeprogramować światła tak, aby ringi świeciły jako dzienne? Przeczytałem już dużo na ten temat, jednak światła PreLCI, LCI, halogenowe, ksenonowe są tak wymieszane, że nie wiem czy jest szansa wykorzystać u siebie ringi jak DRL :)
  15. Piękna :) Może uda się spotkać kiedyś na naszym zakorkowanym mieście :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.