Skocz do zawartości

328 spadł pasek przy 160 -buchneło parą+jakiś olej HELP !!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Panowie mam problem dziś jadąc autostada ok 160km/h padł mi pasek napędzający klimę, alternator i wspomaganie - momentalnie pojawiłą sie za mną luna jakby pary - zatrzymałem auto zagladam pod maske popryskało mi tam jakby jakims plynem zmieszanym z jakims olejem (olej b.jasny - osiad mi na tylnej klapie oraz zderzaku)- wody raczej nie zagotowaęłm . Wczoraj wymieniałem olej, zalałem ok 1mm ponad max i tyle jest - olej nowy wiec ciezko stwierdzic ale wody w nim chyba nie ma. W chłodnicy chyba ubyło troszkę wody ale nic nigdzie teraz nie cieknie. Auto normalnie odpala- silnik chodzi jak najbardziej prawidłowo.

Moje pytanie co moglo sie stac i czego sie spodziewac??? W poniedzialek ide do mechanika ale chiałbym juz teraz coś wiedziec - mam nadzieje ze to nic poważnego ..... acha auto to e36 328 97r.

Opublikowano

Z jakiegos powodu pasek musiał spaść. Skoro wylał siś jakiś olej trzeba założyć, że pasek nie pękł ze starości. Alternetor w oleju nie pracuje więc pozostaje spręzarka klimy i pompa wspomagania. Łuna za tobą to na pewno olej który dostał się na rozgrzany układ wydechowy i na nim sie spalił. W podobny sposób Hołowczyc pozbył się Subaru na rajdzie polski. Turbina wypluła olej i zapalił się on od rozgrzanego oleju, Imprezka spłonęła.

Poziom oleju powiększony o 1mm nie zaszkodzi silnikowi.

Srawdź poziom oleju we wspomaganiu jeśli jest prawidłowy stawiam na klimę.

Opublikowano
no wlaśnie klimą sie "bawilem" podczas jazdy - włączałem i wyłączałęm co jakiś czas - mam nadzieją ze to olej z klimy - na taki mi wlaśnie wyglądał - dzieki za odpowiedź - zobaczymy co z tego wyjdzie ....
Opublikowano
Z jakiegos powodu pasek musiał spaść. Skoro wylał siś jakiś olej trzeba założyć, że pasek nie pękł ze starości.

popełniłem literówke napisałem "pasek padł" maiło być "spadł" - no właśnie chodzi oto, że pasek jest cały, w bardzo dobrym stanie - sprawdzałem łożyska w "kółkach" - wszystkie sie kręcą wiec zatarcie któregoś odpada - pozostaje napinacz(-e) tego nie sprawdziłem .... ale myśle że jednak klima coś namieszała bo coś mi w niej niepasiło od początku

A może pasek spadł z powodu wycieku oleju na rolki ??? .... zobaczymy ..

Jest jeszcze inna sparwa - czsami auto gasło mi na skręconych na maxa kołach np przy parkowaniu kiedy nie dodawałem gzu (600-700obr ) taki objaw występuje chyba przy kłopotach ze wspomaganiem - chyba ze się myle ....

 

edit:

wspomaganie odpada - sprawdziłem pozim oleju jest prawie na maxa ....

Opublikowano

Sprezarka klimy jest na osobnym pasku w 2.8l silniku.

Na jednym pasku sa wspomaganie, pompa wodna, alternator i nieszczesny napinacz. Na drugim jest tylko sprezarka AC z kolejnym napinaczem. Sprecyzuj ktory dokladnie ci pasek spadl. Zarowno w kompresorze AC jak i w pompie wspomagania znajduje sie olej ktory mogl rozpylic sie wewnatrz komory silnika. Olej pochodzacy z kompresora AC bedzie mial wlasnie bialo-zolty kolor. Wchodzi on w sklad czynnika chlodzacego R134A

 

Moja diagnoza: skoro bawiles sie wlaczaniem i wylaczaniem AC rozsypal ci sie kompresor AC. Spadl pasek oraz cala zawartosc R134A poleciala w powietrze powodujac nieszczesna smuge niby pary pomieszanej z olejem.

:|

Opublikowano
spadł mi pasek wieloklinowy, ten dlugi z tego co wypatrzylem napedza witrak wewnetrzny, alternator, i jeszcze cos myślemem ze to kompresor klimy. Jest jeszcze drugi padek zwykły klinowy napedza dwie rolki - ten jest na miejscu . Napinacz jest przy jednym i drugim pasku ..... jezeli bedzie to kompresor AC - da sie to jakoś naprawić - ewentualnie co wyminic ??? Pytam o to wszystko bo mieszkam w liverpoolu i zanim pojde do tutejszych speców chiałbym wiedzieć co i jak - tutaj pewnych rzeczy nie opłąca sie naprawiać ... :( , nie che sie też anrazieć an niepotrzenne koszta . Da sie to tak poskłądać zeby założyć tylko pasek na miejsce i jeżdzić bez klimy przez chwile ???
Opublikowano

Czyli ten krotki od AC jest w porzadku. Musisz stwierdzic co bylo przyczyna ze pasek spadl a nie urwal sie.

Czyzby plastikowa rolka napinacza paska? Tylko pytanie skad ta olejowa mgla? Pompa wspomagania? A moze rozpedzony spadajacy pasek przecial ktorys z przewodow gumowych biegnacych w jego sasiedztwie :idea:

Oczywiscie to tylko gdybanie...bez ogledzin sie nie obejdzie.

Pomysl nad lokalizacja i naprawa usterki we wlasnym zakresie. Wszystko mozesz zrobic nawet na ulicy. Jezeli urwal ci sie ten glowny pasek to twoj samochod jest niestety uziemiony.

 

Zdjecie paskow:

http://i19.photobucket.com/albums/b154/IveGotIssues666/Pully%20INstall/acbeltreinstalled.jpg

Opublikowano
klimatyzacja ma zawsze zawor bezpieczenstwa. jest on stosowany dla sytuacji w ktorych prze niewlanczanie sie wentylatorow zostanie wytworzone zbyt duze cisnienie. to wlasnie moglo stac sie przyczyna calego zdarzenia. zbyt duze cisnienie, zadzialal zawor i po wsyztskim.
DIESEL POWER
Opublikowano
a wiec panowie mój sasiad słowak który ma bmw 523 96' (podobny silnik) i ma wieksza wiedze paktyczną stwierdziż ze padła pompa wody (ponoc wymieniemy to we dwóch w ok 20 min), wnntylator który jest na niej zamontowany cały sie rusza .... nie wiem tylko o co chodzi z tym olejem - czyzby para zebrała ze sobą wszystkie śmieci z komory silnika i "wywaliła" je na zewnątrz ??? mam nadzieje ze tak -wymiana pompy wody nie jest ponoc skomplikowana - mam nadzieje ze na tym sie skończy i że przez te pare sekund do zatrzymania samochodu nie popierdzieliło sie coś w silniku -tak czy tak serdecznei dziękuje za odpowiedzi i sugestie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.