Skocz do zawartości

120i N46B20 150 KM Wysoka temperatura płynu chłodzącego.


DSQuared2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.

Po zarażeniu mnie przez kolegę zenka koksownika do bmw, stałem się posiadaczem E87 120i, 150km 2004r.

Samochód kupiony w całkiem przyzwoitym stanie, sprawdzony komputerem, miernikami i "organoleptycznie" :) Wczoraj z pomocą zenka zrobiliśmy pakiecik startowy, wymienione filtry, zrobiona płukanka (nie wiedzieliśmy jaki olej siedział w niej wcześniej) i zalaliśmy ją full syntetykiem (Motul 5w30 x-clean). Ogólnie nie mam się do czego przyczepić, jedyne co wzbudza moje zaniepokojenie to temperatura cieczy. Przy krótkich dystansach (10km) potrafi nagrzać się do 110stopni i nie spada.

Nie licząc temp. którą sprawdziłem sam, samochód nie daje żadnych sygnałów że coś jest nie tak, olej nie ucieka, płyn chłodniczy również, podłączona do komputera nie wywala żadnych błędów. Dziwi mnie że przy tak wysokiej temperaturze wentylator się nie włącza. Nie jestem pewny czy to powiązane ale objawem tak wysokiej temp. jest fakt że klima na postoju bardziej grzeje niż chłodzi, przy jeździe problem znika, klima chłodzi tak jak powinna. Z tego co wyczytałem to 110 stopni to dużo za dużo, nie chcę dorobić się większej awarii na początku przygody z moją jedynką więc proszę o pomoc. Gdzie zacząć szukać problemu ?

Z góry dzięki za pomoc !

Pozdrawiam, Mateusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pierwsze to sprawdz termostat-dotknij chlodnicy na gorze i na dole jesli polowa bedzie zimna a polowa goraca to jest uwalony

Wentylator mozna podobno sprawdzic za pomoca komputera albo podajac obce napiecie na modul

To czy nie zafundowales sobie wiekszej awarii lub czy to nie jest jej poczatek wyjdzie po czasie-110stopni to jest bogate gotowanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, dziś wracając z pracy cały czas śledziłem temp silnika, powoli nabierał temperatury aż dobił do ok 108stopni i potem temp. wahała się między 107-109. Po zgaszeniu silnika sprawdziłem chłodnice, górna cześć gorąca, dolna zimna. Rozumiem że termostat do wymiany ? Przy próbie dostania się do chłodnicy bez rozkręcania osłony nad nerkami, na osłonie silnika zauważyłem minimalny wyciek spod prawej (od strony pasażera) strony chłodnicy. Nie wiem czy to pozostałości po wczorajszym obfitym deszczu czy gdzieś ucieka płyn. Dziwi mnie przy tym wszystkim że komputer nie wywalił mi żadnego błędu przy gotującym się płynie chłodniczym.. Druga sprawa, na innym forum wyczytałem że przy włączeniu klimatyzacji na rozgrzanym silniku wentylator powinien wystartować sam z siebie, testowałem kilkukrotnie i stał w miejscu. Dodam również że na tym forum wyczytałem że temperatura ok 105 stopni przy silniku N46B20 to norma i że niektórym wentylator włącza się dopiero po przekroczeniu 110stopni.

 

Przejechałem właśnie dłuższą trasę, 50/50 miasto/trasa. Miasto bez korków ale głównie 1/2/3 bieg. Na trasie lekki but i jakieś 15km 140km/h. Podjechałem pod dom, otwieram maskę i wentylator śmiga. Strasznie cicho i może to mnie zmyliło. Załączył się przy 115 stopniach, zbił temp do 108 i wyłączył się. Nie mam zielonego pojęcia o co może chodzić i dlaczego silnik domyślnie trzyma tak wysokie temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dokladnie masz termostat do wymiany...

Kolego temperatura graniczna dla kazdego silnika to 98st.

Jesli komus sie zalacza puzniej to walniety czujnik wentylatora

U Ciebie jest termostat uszkodzony i plyn krazy w krutkim obiegu a masz jeszcze duzy obieg

Jesli masz nalot koloru plynu na chlodnicy to wyciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi panowie, a już rozglądałem się za nowym termostatem. Skoro takie temp. są normalne to jestem już spokojny o samochód :). Mimo wszystko dla pewności że nic się nie zagotuję wymienię płyn chłodniczy na ori albo prestone i przy okazji zrobię układowi małe spa środkiem liqui moly. Wentylator śmiga ale jest cichy do tego stopnia że ciężko usłyszeć go w samochodzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ty sie nie rozgladaj tylko go wymien jak najszybciej...

Nie zostales uspokojony tylko oswojony z niesprawnym ukladem chlodzenia.

Nikt jeszcze nie wymyslil chlodzenia na takie temperatury...

Powiedzialem Ci jak go sprawdzic

Sprawdziles

Potwierdzilem Ci jeszcze ze jest uszkodzony a teraz bedziesz spokojnie jezdzil???

Jak go wymienisz to zobaczysz czy 110st to normalna temperatura...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.