Skocz do zawartości

[E46] Wyciszenie E46 a Volvo S60


funny.cigarette

Rekomendowane odpowiedzi

Podobno tak BMW serii 3 jak i Volvo S60 są w tym samym segmencie jeżeli chodzi o oficjalny podział na klasy. Czy ktoś z was miał okazję jechać S60 z dowolnym silnikiem i może coś powiedzieć o komforcie jazdy w stosunku do E46? Głównie chodzi mi o porównanie wyciszenia, tłumienie nierówności i szum przy prędkościach 140km/h lub więcej, czy dźwięk silnika był głośny/uciążliwy, czy plastiki w środku trzeszczą? Mam E46 i miałem okazję się przejechać lub być przewiezionym kilkoma innymi E46 z wszystkimi możliwymi silnikami, więc tutaj temat znam, ale z S60 nie miałem do czynienia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, jeżeli chodzi o komfort jazdy, mam tu na myśli typowe i wygodne przemieszczanie się z punktu A do punktu B, jest bez porównania. Pominę fakt odnośnie usterek, gdzie według mojej prywatnej opinii w E46 występuje więcej. S60 lepiej tłumi drgania na drodze dziurawej, jest znacznie ciszej przy prędkościach autostradowych, jak i miejskich. Jeżeli chodzi o jakość wnętrza e46 wypada lepiej, są to odczucia wizualne. Co do materiałów użytych w s60 nie ma się do czego przyczepić, czasami coś zatrzeszczy, jak w każdym aucie ale bez przesady. Zależy na czym najbardziej Ci zależy. S60 to typowy rodzinny, i ułożony samochód bez wodotryskow, ale dający porównując te dwa auta dużo lepszy komfort jazdy, jak i finansowy.

 

 

Volvo s60 d5 - Na tym egzemplarzu bazuje swoje porównanie, jak i doświadczenie w użytkowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem tak, mam oba interesujące cię samochody. Volvo od 2011 z silnikiem2.4d z 2005 roku. Zacznijmy od komfortu. Volvo jest miększe, bardziej sie buja na zakrętach, przechyla ale jest to bezpieczne. Dstc nie ma co robić, auto jest pewne i przewidywalne. Układ kierowniczy działa lżej ale jest dość precyzyjny. Tłumienie nierówności na dobrym poziomie, głucho i gumowo. Jednak Volvo meczy sie w mieście, jest szerokie i promień skrętu jest bardzo duży. Tam gdzie inne auta skręcają na raz, volvo na trzy. S60 to auto na autostradę, drogę szybkiego ruchu czy wakacje gdzie trzeba zabrać cała rodzine w komfortowych warunkach. Szerokość robi swoje i w środku jest dużo miejsca na wysokości ramion. 160 tempomat i autostrada- do tego jest stworzone. Fotele to największy plus wnętrza- wyglądają dobrze a siedzi sie w nich jeszcze lepiej. 1000 km bez zmęczenia, do tego regulowane lędźwie itd. Pozycja jedynie za kierownica wyższa niz w BMW- jak miałem tylko volvo to było ok ale teraz jak pojeżdżę pare dni e46 to jest dziwnie wysoko. W środku jest cicho ale bez szału, silnik słychać ale to r5 wiec jest przyjemnie. Jedyna rzecz która mi trzeszczy to podłokietnik jak sie o niego oprę;-) Na pewno jest głośniej niz w BMW. Porównuje do e46 cabrio 2003 które tez posiadam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za opinie, choć już widać różnicę w zdaniu, SilverRanger twierdzi, że ciszej przy prędkościach autostradowych. rothe46, że głośniej niż e46... jedynym wyjściem będzie chyba przejechanie się takim autem ;) Interesuje mnie tylko wersja "R" w manualu także nie aż takie ułożone Volvo ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie znalazłem na forum Volvo obszerny temat, w którym użytkownicy opisują jak rozebrać pół S60tki, żeby ją wyciszyć... widać nie ma nic za darmo, można mieć podobne osiągi i lepsze materiały oraz wyciszenie w 540i lub S6/S8, ale tam jest prawie 2x droższe utrzymanie ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo chcą osiągnąć poziom Lexusa... Naprawdę w Vovlo jest cicho, przy tych 160-170 można rozmawiać nie podniesionym głosem. Ale jak ktoś jeździł autem cichszym jak lex czy cos topowego to bedzie czuc roznice.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie można porównywać e46 do s60 bo to różne klasy

volvo s40 = bmw serii 3

volvo s60 = bmw serii 5

volvo s80 = bmw serii 7

 

*wyciszenie w e46 vs s40/v50 to volvo bije na głowę bmw także w jakości audio

*prowadzenie tu wygrywa bez konkurencji bmw przez jakość i pewność prowadzenia, volvo mimo FWD także jest nadsterowne i dobrze trzyma się drogi

*komfort i nierówności hmmm raczej podobnie, e46 = s40 i e60 = s60 będą się podobnie zachowywać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Volvo S40 to klasa kompaktowa, segment C tak jak seria 1.

E46 jest wewnątrz po prostu małe, współczesne kompakty sprawiają wrażenie większych, co nie zmienienia faktu, że seria 3 zaliczana jest do segmentu D tak jak Volvo S60.

Porównanie serii 3 do S60 jest jak najbardziej na miejscu, chociaż S60 sprawia wrażenie zdecydowanie większego i obszerniejszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie sądząc po ilości miejsca na tylnej kanapie, to w S60 jest tak samo jak w E46, czyli jako tako, przypuszczam, że główna różnica, to więcej miejsca w szerz auta. A jako ciekawostka - nowsze S80 są robione na płycie podłogowej Mondeo, więc raczej trudno to porównywać do serii 7 ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.