Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Podobno tak BMW serii 3 jak i Volvo S60 są w tym samym segmencie jeżeli chodzi o oficjalny podział na klasy. Czy ktoś z was miał okazję jechać S60 z dowolnym silnikiem i może coś powiedzieć o komforcie jazdy w stosunku do E46? Głównie chodzi mi o porównanie wyciszenia, tłumienie nierówności i szum przy prędkościach 140km/h lub więcej, czy dźwięk silnika był głośny/uciążliwy, czy plastiki w środku trzeszczą? Mam E46 i miałem okazję się przejechać lub być przewiezionym kilkoma innymi E46 z wszystkimi możliwymi silnikami, więc tutaj temat znam, ale z S60 nie miałem do czynienia.
Opublikowano

Witaj, jeżeli chodzi o komfort jazdy, mam tu na myśli typowe i wygodne przemieszczanie się z punktu A do punktu B, jest bez porównania. Pominę fakt odnośnie usterek, gdzie według mojej prywatnej opinii w E46 występuje więcej. S60 lepiej tłumi drgania na drodze dziurawej, jest znacznie ciszej przy prędkościach autostradowych, jak i miejskich. Jeżeli chodzi o jakość wnętrza e46 wypada lepiej, są to odczucia wizualne. Co do materiałów użytych w s60 nie ma się do czego przyczepić, czasami coś zatrzeszczy, jak w każdym aucie ale bez przesady. Zależy na czym najbardziej Ci zależy. S60 to typowy rodzinny, i ułożony samochód bez wodotryskow, ale dający porównując te dwa auta dużo lepszy komfort jazdy, jak i finansowy.

 

 

Volvo s60 d5 - Na tym egzemplarzu bazuje swoje porównanie, jak i doświadczenie w użytkowaniu.

Opublikowano
A ja powiem tak, mam oba interesujące cię samochody. Volvo od 2011 z silnikiem2.4d z 2005 roku. Zacznijmy od komfortu. Volvo jest miększe, bardziej sie buja na zakrętach, przechyla ale jest to bezpieczne. Dstc nie ma co robić, auto jest pewne i przewidywalne. Układ kierowniczy działa lżej ale jest dość precyzyjny. Tłumienie nierówności na dobrym poziomie, głucho i gumowo. Jednak Volvo meczy sie w mieście, jest szerokie i promień skrętu jest bardzo duży. Tam gdzie inne auta skręcają na raz, volvo na trzy. S60 to auto na autostradę, drogę szybkiego ruchu czy wakacje gdzie trzeba zabrać cała rodzine w komfortowych warunkach. Szerokość robi swoje i w środku jest dużo miejsca na wysokości ramion. 160 tempomat i autostrada- do tego jest stworzone. Fotele to największy plus wnętrza- wyglądają dobrze a siedzi sie w nich jeszcze lepiej. 1000 km bez zmęczenia, do tego regulowane lędźwie itd. Pozycja jedynie za kierownica wyższa niz w BMW- jak miałem tylko volvo to było ok ale teraz jak pojeżdżę pare dni e46 to jest dziwnie wysoko. W środku jest cicho ale bez szału, silnik słychać ale to r5 wiec jest przyjemnie. Jedyna rzecz która mi trzeszczy to podłokietnik jak sie o niego oprę;-) Na pewno jest głośniej niz w BMW. Porównuje do e46 cabrio 2003 które tez posiadam.
Opublikowano
dziękuję za opinie, choć już widać różnicę w zdaniu, SilverRanger twierdzi, że ciszej przy prędkościach autostradowych. rothe46, że głośniej niż e46... jedynym wyjściem będzie chyba przejechanie się takim autem ;) Interesuje mnie tylko wersja "R" w manualu także nie aż takie ułożone Volvo ;)
Opublikowano
właśnie znalazłem na forum Volvo obszerny temat, w którym użytkownicy opisują jak rozebrać pół S60tki, żeby ją wyciszyć... widać nie ma nic za darmo, można mieć podobne osiągi i lepsze materiały oraz wyciszenie w 540i lub S6/S8, ale tam jest prawie 2x droższe utrzymanie ;)
Opublikowano

nie można porównywać e46 do s60 bo to różne klasy

volvo s40 = bmw serii 3

volvo s60 = bmw serii 5

volvo s80 = bmw serii 7

 

*wyciszenie w e46 vs s40/v50 to volvo bije na głowę bmw także w jakości audio

*prowadzenie tu wygrywa bez konkurencji bmw przez jakość i pewność prowadzenia, volvo mimo FWD także jest nadsterowne i dobrze trzyma się drogi

*komfort i nierówności hmmm raczej podobnie, e46 = s40 i e60 = s60 będą się podobnie zachowywać

Opublikowano

Volvo S40 to klasa kompaktowa, segment C tak jak seria 1.

E46 jest wewnątrz po prostu małe, współczesne kompakty sprawiają wrażenie większych, co nie zmienienia faktu, że seria 3 zaliczana jest do segmentu D tak jak Volvo S60.

Porównanie serii 3 do S60 jest jak najbardziej na miejscu, chociaż S60 sprawia wrażenie zdecydowanie większego i obszerniejszego.

Opublikowano
no właśnie sądząc po ilości miejsca na tylnej kanapie, to w S60 jest tak samo jak w E46, czyli jako tako, przypuszczam, że główna różnica, to więcej miejsca w szerz auta. A jako ciekawostka - nowsze S80 są robione na płycie podłogowej Mondeo, więc raczej trudno to porównywać do serii 7 ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.