Skocz do zawartości

Skrzynia automatyczna - wymiana oleju


dpslkpl

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 189
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tu mam odp ZF na pytanie o wymianę oleju w naszej skrzyni-

Wrzućcie sobie do Google tłumacza

" Ein Getriebeölwechsel ist ratsam, da dieses hohen Belastungen im Fahrbetrieb ausgesetzt ist. (hohen Temperaturen, Scherkräften usw.)Der Ölwechsel inkl. Spülung kostet 645,00 Euro inkl. MwSt. Beim Ölwechsel wird die Ölwanne demontiert, Getriebe gespült, Filter erneuern, Ölwanne montieren, Ölbefüllung laut ZF Richtlinie und anschließende Probefahrt.

 

Für den Ölwechsel müssten Sie Ihr Fahrzeug einen Tag ausplanen, da der Ölwechsel ein temperaturabhängiger Vorgang ist.

Das Fahrzeug würde nach Terminabsprache (3 Arbeitstage vorab) früh, spätestens 8.00Uhr, benötigt, und ist ca. 16 Uhr wieder abholbereit.

 

Als Zahlungsart gibt es die Möglichkeit der Barzahlung oder EC-Kartenzahlung bei Abholung.

 

ZF empfiehlt einen Getriebeölwechsel je nach Einsatzbedingungen zwischen 80000km und 120000km, spätestens nach 8 Jahren."

a tutaj link z w/wymienionym tematem

http://www.f30-forum.de/board1-f30-f31-f32-f33-f34-f35-f36-forum-allgemein/board4-motor-getriebe-auspuff/6300-getriebeölwechsel-ga8hpxx/?s=17a8df2cc40c353ab2c885fc5ef5522e366d0c68#post195497

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się ze ZF zaleca wymianę oleju między 80-120 000 km a pozniej już nie

 

a później już nie?

co to za bzdury?

po pierwsze nic takiego nie wynika z tego wpisu

po drugie niemieckie fora to nie żadna biblia - pełno tam bzdur jak i na polskich forach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynika dokładnie

" ZF empfiehlt einen Getriebeölwechsel je nach Einsatzbedingungen zwischen 80000km und 120000km, spätestens nach 8 Jahren"

Tłumacze- ZF zaleca wymianę oleju w skrzyni biegów w zależności od użytkowania pomiędzy 80 000 a 120 000 km najpóźniej po 8 latach.

I nie chodzi tu o niemieckie forum tylko o producenta.

Wraz ze spadkiem ceny F30 widzę coraz częściej forumowicze w PL wiedza lepiej co jest lepsze dla auta od producenta (auta/podzespołów)

Jeszcze znalazłem- sam przetłumacz ja już udział w Sylwestrze biorę-

" Spätere Ölwechsel, speziell bei hohen Laufleistungen,

machen keinen Sinn. Im Gegenteil, sie bergen die Gefahr, dass sich an

den Dichtungen usw. die feinen Ablagerungen durch das neue Öl lösen und

so ungewollte Störungen bis hin zum Totalausfall provozieren. Wenn

schon ein Ölwechsel bei hohen Laufleistungen dann immer mit Reinigung /

Spülung und neuer Ölwanne/Filter durch ausgewiesene Fachbetriebe."

Źródło- strona ZF

http://www.zf.com/corporate/de_de/aftermarket/services/repair_service/repair-service.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze żaden z wklejonych przez ciebie cytatów nie pochodzi ze strony ZF - nawet tej, którą podałeś

a jedynie z powtarzanych od kilku lat wpisów na niemieckich forach

rnd23e.jpg

 

po drugie sprawdźmy co faktycznie ZF na swojej stronie pisze na temat wymiany oleju

http://www.zf.com/corporate/en_de/aftermarket/spare_parts/transmissions_spare_parts/oil_change_kits/Oil_change_kits.html

ZF Services therefore recommends a transmission oil change every 100,000 km or after 8 years at the latest.

tłumacząc na nasze - ZF Services zaleca wymianę oleju co każde 100 000 km lub najpóźniej po 8 latach

i dokładnie to samo mieli na myśli koledzy Niemcy pisząc

Getriebeölwechsel je nach Einsatzbedingungen zwischen 80000km und 120000km, spätestens nach 8 Jahren

a nie, że po przekroczeniu 120 000 już nie wolno wymieniać :)

 

wszystkiego najlepszego w nowym roku!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczęśliwego Nowego Roku :cool2:

Taka odpowiedz dostali od ZF na pytanie czy wymieniać olej po 200 000 km (1 raz)

" " Spätere Ölwechsel, speziell bei hohen Laufleistungen,

machen keinen Sinn. Im Gegenteil, sie bergen die Gefahr, dass sich an

den Dichtungen usw. die feinen Ablagerungen durch das neue Öl lösen und

so ungewollte Störungen bis hin zum Totalausfall provozieren. Wenn

schon ein Ölwechsel bei hohen Laufleistungen dann immer mit Reinigung /

Spülung und neuer Ölwanne/Filter durch ausgewiesene Fachbetriebe."

Najlepiej napisz maila z podobnym pytaniem i sprawa się wyjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pytanie czy wymieniać olej po 200 000 km

jeśli już tłumaczysz z niemieckiego - to rób to rzetelnie i nie zmieniaj treści pod swoje teorie

 

forumowicz zapytał ZF

Czy powinno wymieniać się olej pomimo, że skrzynie mają zadeklarowane jego ważność na "Lifetime" (na zawsze). Jeśli tak, to czy powinno się robić pełną wymianę (przepłukać) i czy powinno wymieniać się miskę z filtrem. Wiem, że spuszczając wymienia się tylko 4,5l z 8,5l całości oleju.

i tylko tyle - nic nie pisał o wspomnianych przez ciebie 200 tys. km

 

odpowiedz ZF

Zmiana oleju nie jest wymagana dla tych skrzyn. Dodatki w oleju pozostają stabilne przez cały czas. Nie zauważa się również zmiany koloru oleju nawet po 200 tys. km. Olej wciąż pozostaje przezroczysty i żółty jak nowy

a więc stąd wziąłeś te 200 tys. :)

Jeśli jednak olej zmienił kolor świadczy to o awarii i może wiązać się naprawą lub wymianą
Jeśli rozważamy prostą wymianę (spuszczenie z miski i wlanie nowego) powinno się ją robić najpóźniej co 80 tys. W takim przypadku tylko część oleju zostanie wymieniona, więc wymianę można zrobić dwukrotnie aby zwiększyć ilość świeżego oleju w mieszance. Najlepiej przy tej okazji wymienić również miskę / filt
Późniejsza wymiana oleju, szczególnie przy dużych przebiegach, nie ma sensu. Przeciwnie - niesie ryzyko że zanieczyszczenia zostaną wypłukane i przyczynią się do problemów lub usterki. Jeśli planujemy wymianę przy dużych przebiegach musi być zrobiona z czyszczeniem/przepłukaniem oraz z wymianą miski / filtra

 

podsumowując ten komentarz:

- wymiana samego oleju z miski wyłącznie regularnie co 80 tys

- wymiana przy dużych przebiegach (nie wskazują jakich :) ) wyłącznie pełna wymiana wraz z miską / filtrem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podsumowując ten komentarz:

- wymiana samego oleju z miski wyłącznie regularnie co 80 tys

- wymiana przy dużych przebiegach (nie wskazują jakich :) ) wyłącznie pełna wymiana wraz z miską / filtrem

 

ASO BMW podaje że wymiana zawsze wiąże sie z wymianą filtra (czyli de facto miski, któa jest z filtrem zintegrowana)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktos pytal ile zaplacilem w serwisie ZF w NL:

rowno 727 euro. W cenie bylo bmw i3 na czas serwisu :)

 

To byla pierwsza wymiana w skrzyni, zrobiona przy przebiegu ok 200 tys km (95% autostrady). Nikt nie wymienial oleju wczesniej poniewaz auto kupilem w Premium selection w BMW NL. Auto mialo chyba 60tys przy kupnie, nie pamietam juz dokladnie. Jak zapytalem o historie auta, to nic nie bylo robione przy skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
na pytanie czy wymieniać olej po 200 000 km

podsumowując ten komentarz:

- wymiana samego oleju z miski wyłącznie regularnie co 80 tys

- wymiana przy dużych przebiegach (nie wskazują jakich :) ) wyłącznie pełna wymiana wraz z miską / filtrem

tak z ciekawości: czy jest możliwość założenia starej miski , jak podaje ZF po wymianie po 80 tkm ( czy ponownie założona zapewni szczelność? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.