Skocz do zawartości

Limitowana edycja > BMW 320SI E90 wszystko o silniku


klagosz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
W związku z tym, że nie mogę znaleźć informacji kto takie czynności robi oprócz ASO. Zwracam się w tym wątku z pytaniem; gdzie lub kto w Warszawie ustawi mi prawidłowo luzy zaworowe w silniku N45 :?:

 

ASO ci nie zrobi w Warszawie, bo to głąby i umieją tylko klocki i olej wymieniać :mad2: ,

Andrzej Gajek w raszynie http://www.pkt.pl/auto-gaj-phu-gajek-andrzej/100801403/5-1/

Ja u niego serwisuje tani i dobry :cool2: głównie robi BMW, zmieniałem u niego rozrząd regulowałem zawory i inne ale tylko mechaniczne.

ile masz przelotu?

Zadzwoń do niego wcześniej, powiedz że z chcesz wyregulowac zawory bo płytki musi kupić

znajdz na forum użytkownika PRMAX i umów się na update do sterownika silnika,

zapobiegniesz problemowi odpalania na zimnym który wcześniej lub póżniej mają wszystkie SI, raczej wcześniej :mrgreen:

jak coś to dawaj znać na PW w SI trochę już przetrenowałem temat...

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu

Andrzej Gajek w raszynie http://www.pkt.pl/auto-gaj-phu-gajek-andrzej/100801403/5-1/

 

Zadzwoń do niego wcześniej, powiedz że z chcesz wyregulowac zawory bo płytki musi kupić

 

Hmm... a skąd Andrzej ma wiedzieć jakie płytki są potrzebne. Temat polega na tym, że trzeba pomierzyć jakie są luzy oraz sprawdzić jakie są płytki, wówczas można zamawiać odpowiedni rozmiar. Problem polega jeszcze na tym, że jeśli będzie potrzebna płytka o rozmiarze powyżej 2,48mm to będzie trzeba zamówić kpl płytek regulacyjnych, które kosztują 1574,00 zł. Ogólnie pojedyncze sztuki to koszt około 13,00 zł.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Andrzej Gajek w raszynie http://www.pkt.pl/auto-gaj-phu-gajek-andrzej/100801403/5-1/

 

Zadzwoń do niego wcześniej, powiedz że z chcesz wyregulowac zawory bo płytki musi kupić

 

Hmm... a skąd Andrzej ma wiedzieć jakie płytki są potrzebne. Temat polega na tym, że trzeba pomierzyć jakie są luzy oraz sprawdzić jakie są płytki, wówczas można zamawiać odpowiedni rozmiar. Problem polega jeszcze na tym, że jeśli będzie potrzebna płytka o rozmiarze powyżej 2,48mm to będzie trzeba zamówić kpl płytek regulacyjnych, które kosztują 1574,00 zł. Ogólnie pojedyncze sztuki to koszt około 13,00 zł.

 

pewnie masz rację, jak Ja robiłem samochód u niego to trochę czekałem międzyinymi na płytki i blokadę rozrzadu...

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

pewnie masz rację, jak Ja robiłem samochód u niego to trochę czekałem międzyinymi na płytki i blokadę rozrzadu...

A widzisz... blokadę rozrządu pożyczał ode mnie :norty:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

pewnie masz rację, jak Ja robiłem samochód u niego to trochę czekałem międzyinymi na płytki i blokadę rozrzadu...

A widzisz... blokadę rozrządu pożyczał ode mnie :norty:

 

ok, pamiętam, że jak szukałem warsztatu do owych czynności, to obdzwoniłem wszystkie aso w warszawie, bmw polska, auto rawski , servicemile w konstancinie i pewnie też klika innych i też Was i jakoś nie kleiła się rozmowa z tego co pamiętam zbyt pozytywnego wrażenia nie zrobiliście przez telefon, wiem że dużo osób was poleca, ale nie byliście zbyt zainteresowani?

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Nie wiem z kim rozmawiałeś :?: W każdym razie usługi typu ustawienie zaworów w si pamiętam i nie przypominam sobie w tym czasie rozmowy z kimkolwiek na ten temat. Jest też szansa, że odległy termin Cię odstraszył...

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Nie wiem z kim rozmawiałeś :?: W każdym razie usługi typu ustawienie zaworów w si pamiętam i nie przypominam sobie w tym czasie rozmowy z kimkolwiek na ten temat. Jest też szansa, że odległy termin Cię odstraszył...

 

hmm... nie pamiętam już dokładnie jak to było.

a tak z innej beczki jakie polecił byś sprężyny obniżające jeszcze troszkę samochód mój, narazie mam mpak ori, i jak cena za taką usługę?

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam!

Posiadambmw e90 320si z 2006r, wiele złego słyszałem o tym silniku, niestety już po zakupie.... mówię tu o N45B20 2.0b 173km.

Chciałbym go wymienić na inny.

Moje pytanie brzmi jaki silnik powinienem wybrać aby jak najmniej wymieniać. Bo oczywiście muszę się liczyć z tym że będę musiał jako minimum wymienić komputer, immobilajzer, przepustnicę, pewnie do tego jeszcze skrznię i sprzęgło i kilka innych rzeczy o których nie wiem....

NARAZIE z moim silnikiem wszystko jest ok, ma 87tys km przebiegu, jednak te silniki rzadko dożywają 120tys. km, a ceny sprawnych na allegro są horendalnie wysokie, powyżej 10tys zł, stąd mój pomysł alby zrobić swap przed tym jak ten silnik padnie, gdyż nie chcę się rozstawać z moim e90.

 

Proszę o wasze sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
od zwykłej 2.0 benzyny z 2006 roku, jesli chodzi o si o możesz zrobić tulejowanie bloku za 1500pln i zapominasz o problemie :D
sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poważnie? Znasz jakieś warsztaty które sie tym zajmują i robiły to już przy SI? Edit. Widzę, że też masz SI, robiłeś to u siebie? Jaki masz nalot? Robiłeś regulację luzów zaworowych? Rozrzad ustawiałeś? JA na razie zrobiłem ustawienie rozrządu bo przeskoczył i wanosy się...."rozstroiły" mój mechanik mówił że ktoś wcześniej już przy nich musiał dłubać na razie mam spokój.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tu na forum kilka osób z tym autkiem, w galeriach jest dość obszerny temat i opis prac. No i zawsze możesz spróbować poszukać kolegi o niku 320SI - bardziej regularni bywalcy forum zapewne wiedzą co gość sobą reprezentuje, nie tylko jako posiadacz takiego rarytasa. Krótko mówiąc poczytaj, poszukaj, sporo spraw Ci się rozjaśni a humor poprawi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam, byłem szczęśliwym posiadaczem BMW E90 320si, znaczy wciąż jestem, tyle, że załamanym posiadaczem ów pojazdu. Cały czas myślałem o dieslu 320d, jednak trafił się benzynowy, ładny, zadbany itp, więc pomyślałem, że niższe koszty eksploatacyjne wyjdą mi na dobre, niż jak mam się pakować w diesla i nie wiadomo z jakim przebiegiem. Nie wiedziałem o edycji limitowanej, byłem przekonany, że to zwykły benzynowy 320i, jednak po zakupie auta i przeczytaniu opinii na jego temat lekko spięły mi się pośladki.

 

Od razu powiem tak. Samochód ma na liczniku 100 000 km, czy jest to faktyczny przebieg, tego nie wiem, jednak po stanie wydaje mi się, że jest on faktyczny. Z tego co wyczytałem problemem są aluminiowe tuleje cylindrów oraz rozrząd. Fachowcem nie jestem, ale póki co nie dzieje się z nim nic strasznego, jednak chciałbym abyście mnie uzmysłowili.

 

W kabinie po odpaleniu, słyszę oczywiście po wyłączeniu radia delikatny cykliczny szum, coś jak obcieranie, ale jak mówię jest on cichy i trzeba się wsłuchać. Po drugie wiem już na 90%, że mam walnięty termostat, ponieważ mam temperaturę silnika na poziomie 65-58 stopni, a z tego co czytałem powinna być 105 ( do tego również dochodzi wyższe spalanie jako niedogrzany silnik, na trasie 40 km na 6 biegu przy ok 2200 obrotów, pokazywał spalanie 8-9l. Wisienką na torcie jest stuk dochodzący na dołach z przodu. Dodatkowo przy zgaszonym jak i odpalonym silniku gdy minimalnie ruszam kierownicą słychać stukanie, tak jakby luzy. Tylko nie wiem czy to maglownica czy coś przy zawieszeniu.

 

To chyba na tyle niedoskonałości w moim aucie. Co o tym myślicie ? W ogóle chciałbym poznać opinię po czym poznać, że zbliża się wymiana rozrządu, czy z tymi tulejami cylindrów jest coś nie tak ?

 

Byłem przygotowany, że używany samochód nie będzie miał wszystkiego sprawnego, jednak jeśli na dzień dobry musiałbym wymieniać rozrząd za 5k będę załamany. Do tego myślałem jeszcze o zamianie tulei na żeliwne z aluminiowych.

 

Pozdrawiam dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do stuków podczas jazdy mogą to być drążki stabilizatora i gumy stabilizatora, koszt bardzo mały a obie części mają ogromny wpły na prowadzenie auta i właśnie stukanie. Jeżeli zdecydujesz się na wymiane to polecam drążki meyle hd albo lemforder - reszta to jakies tanie buble.

 

Ogólnie co do 320si powiem Ci, że sam kiedyś myślałem nad sprzedażą swojego 320d ale jak poczytałem, że padają w nich pokrywy zaworów które nie są naprawialne a nowa kosztuje 11tyś i o pierdyliardzie innych drobnych rzeczy które powodują masakrę w silniku stwierdziłem, żę odpuszcze tym bardziej ze swojego mam od nowości. W 320si kusi niska cena i bardzo mały przebieg. Jeżeli zacznie się coś sypać to pewno sypnie się grubo. Z lektur które przeczytałęm wynika, że bardzo rzadko które auto dojeżdża 150tys bez jakiejś poważnej awarii.

 

Słyszałęm coś o przerobieniu silnika czy zaswapowaniu go, dokładnie nie pamiętam o co chodziło (chyba wymiana głowicy i tłoków od innego modelu) - ale mija się to z celem gdyż cały "urok" 320si to jest właśnie jego silnik i carbonowa pokrywa zaworów - co do tego przerobienia nie jestem pewien. Nie jestem też znawcą tematu ale troche poczytałem więc najlepiej jakby ktoś pewny swego napisał dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, to tylko wyczytane opinie, że się sypią, nie dojeżdżają 150 tysięcy. Ale auto było produkowane w 2006-2007 roku więc pewnie jest jakiś sposób, żeby się przed tym uchronić. Jeśli rzeczywiście jest tak chujowy i nic się nie da zrobić tylko czekać aż się posypie, będę musiał się z nim pożegnać :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak jest w 320si ale np w N46 czy M47n2 jak odkrecisz korek oleju to widać łańcuch, łatwo jest sprawdzić palcem albo śrubokrętem czy jest napięty a jeżeli w 320si nie widać go pod korkiem to najlepij i najszybciej jest sprawdzić na ucho, jeżeli szura i słychać metaliczny dźwięk tzn, że jest do wymiany. Ewentualnie daj do serwisu specializującego się w BMW i oni powinni wszystko ogarnąć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To stukanie najprawdopodobniej może pochodzić od kolumny kierowniczej - częsty przypadek w E9x (u mnie już została wymieniona przez poprzedniego właściciela w serwisie w DE), ale zacznij sprawdzenie od podstawowych rzeczy, tj zawieszenia: łączników stabilizatora, tulei, sworzni, czy nawet amortyzatorów.

Termostat koniecznie trzeba wymienić skoro nie trzyma temperatury. Po wymianie spadnie spalanie.

 

Rozrząd powinien obejrzeć ktoś kto, to wymienia i na spokojnie ocenić jego stan, bo teraz to możemy jedynie zgadywać.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.