Skocz do zawartości

Zakup BMW Serii 1, porównania, pytania, oceny


osy4

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No właśnie ta pierwsza też mi się wydaje z jakieś kilka k za tania. Dzięki za info o drugiej, bo moje laickie oko nic nie wypatrzyło =)

 

nie ma takiej opcji zeby wyjechac na niemieckich blachach z niemiec po zakupie. Tzn niby jest ale to rzadkosc. Samo zaslanianie blach jest juz dziwne. pewnie tloczone w pl...

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ta pierwsza też mi się wydaje z jakieś kilka k za tania. Dzięki za info o drugiej, bo moje laickie oko nic nie wypatrzyło =)

 

nie ma takiej opcji zeby wyjechac na niemieckich blachach z niemiec po zakupie. Tzn niby jest ale to rzadkosc. Samo zaslanianie blach jest juz dziwne. pewnie tloczone w pl...

 

na zdjeciu nawet widac ze tunel ssacy powietrze (ten duzy plastik pod maska jest z przodu nie wsadzony wiec albo cos dlubane albo ktos przy myciu silnika nie wlozyl).

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6i 122KM. Ja mam taka wersje i nie narzekam. Przez 1,5 roku wymieniłem termostat, świece zapłonowe, napinacz rozrządu,olej silnikowy a tak to tylko lać i jechać. Bardzo oszczędny silnik na tryb miejski i pozamiejski.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ta pierwsza też mi się wydaje z jakieś kilka k za tania. Dzięki za info o drugiej, bo moje laickie oko nic nie wypatrzyło =)

 

nie ma takiej opcji zeby wyjechac na niemieckich blachach z niemiec po zakupie. Tzn niby jest ale to rzadkosc. Samo zaslanianie blach jest juz dziwne. pewnie tloczone w pl...

Kupiłeś kiedyś samochód za granicą że tak twierdzisz czy tylko tak ci się wydaje. Jak kupujesz samochód z obcymi tablicami to przy rejestracji zdajesz je w wydziale komunikacji a ten odsyła je do właściwego urzędu więc jak się nie znasz to się nie wypowiadaj i nie wprowadzaj nikogo w błąd. Jesteś takim ekspertem że Potrafisz każdy samochód ocenić ze zdjecia? Widzę że wydaje ci się że jesteś ekspertem co to na pierwszy rzut oka potrafi zweryfikować stan samochodu i jego powłoki lakierniczej przebieg pasowanie itp. I to że zdjęcia. Zejdź na ziemie chłopcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zastanawiam się nad zmianą Alfy MiTo na cos innego. Alfa ma 255 km, wprawdzie dostępne przy wysokich obrotach ale można nią sprawnie pojechać.

 

Z tego względu szukam czegoś ok. 300 km żeby był postęp. Przebiegi roczne nieduże więc tylko benzyna wchodzi w grę. Gabarytowo seria 1 pasuje.

 

Budżet w idealnym świecie do 70-80k.

 

Wpadła mi w oko seria 1, dokladnie​j 135i e82. Nie wiem wiele na jej temat, mam nadzieję że pomożecie :) interesuje mnie wszystko, od awaryjnosci, przez prowadzenie po to, czy warto może szukać 1M zamiast zwykłej (jak duże są różnice?).

 

Podaż jest mega mała, w zasadzie znalazłem standard 135i i limitowana wersje Sauber na otomoto więc liczę się z tym, że trochę czasu może minąć zanim coś trafię. Rozważam Saubera ale ciężko znaleźć konkrety na jej temat-czy oprócz dodatków stylistycznych i wyższej ceny zmienili coś w częściach performance? Szpery mechanicznej z tego co wiem nie ma (największą różnica vs 1M) ale może podziałali z zawieszeniem, hamulcami itp?

 

Mam nadzieję że pomozecie bo informacji jak na lekarstwo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

Rodzyny;

1. Auta w holandii i belgii sa na tyle drogie ze ludzie stamtad jezdza do Niemiec kupowac auta. W Belgii zeby auto sprzedac to trzeba zrobic badania techniczne itp do wgladu dla kupujacego takze dobre auto z Belgii/Holandii bedzie kosztowac odpowiednio wiecej niz dobre auto z Niemiec wiec takie jak to to trup.

2. Ze Szwajcarii auta nie da sie wywiezc na Szwajcarskich blachach wiec te blachy byly wyrobione w polsce czyli auto przyjechalo do PL na lawecie.

 

Mysle ze to powinno wystarczyc. Za dobra jedynke trzeba dac min 25tys i kupic od prywaciarza

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Rodzyny;

1. Auta w holandii i belgii sa na tyle drogie ze ludzie stamtad jezdza do Niemiec kupowac auta. W Belgii zeby auto sprzedac to trzeba zrobic badania techniczne itp do wgladu dla kupujacego takze dobre auto z Belgii/Holandii bedzie kosztowac odpowiednio wiecej niz dobre auto z Niemiec wiec takie jak to to trup.

2. Ze Szwajcarii auta nie da sie wywiezc na Szwajcarskich blachach wiec te blachy byly wyrobione w polsce czyli auto przyjechalo do PL na lawecie.

 

Mysle ze to powinno wystarczyc. Za dobra jedynke trzeba dac min 25tys i kupic od prywaciarza

 

 

Widzę że europejski rynek samochodowy znasz od podszewki, ty i te twoje złote myśli. Sam kupiłeś trupa a doradzasz innym bo wydaje ci się że się znasz. Pasuje do ciebie takie powiedzenie... Nie znam się ale wypowiem się...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze nie szukaj auta w pośpiechu. Czas działa na korzyść kupującego zawsze wyczekaj odpowiedni moment i czujnie przeszukuj portale aukcyjne. Z telefonami ostrożnie im więcej pytasz tym bardziej uświadamiasz sprzedającego, że Ci zależy więc cenę będzie trzymał "sztywniej". Co do "szrota" wybaczcie ale jedynka to na tyle bezawaryjne auto ( przynajmniej w przypadku mojej 120d ), że śmiało mogę stwierdzić, że coś takiego jak szrot w ukryciu nie istnieje jeśli jest zniszczona, zmęczona życiem to to po prostu widać. Nie ten przedział cenowy okolice 20 tys zł nie za bardzo opłacają się aby jakoś bardzo kombinować ze stanem technicznym głównie dlatego, że auta w granicach 20/30 tys zł to dla przeciętnego polaka już dość drogie auto i w wyborze jest bardzo ostrożny a rynek bardzo szeroki więc mało kto świadomie i z premedytacją bawi się w "alpejskie kombinacje" z takimi autami. Ale wiadomo czujnym trzeba być zawsze. Co do aut z Belgi owszem są nieco droższe niż z Niemiec ale na logikę jeśli jest droższe niż z Niemiec to po co sprowadzać szrota za duża kasę żeby stał miesiącami i czekał na głupiego i naiwnego kupca ? Handlarzom chodzi o to aby jak najszybciej sprzedać im dużej stoi tym więcej traci a pieniądz musi nabyć w obiegu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-120d-limited-sport-edition-automat-ID6yWCaD.html

 

Cóż mogę tylko polecić :) pali mniej niż passat w tdi :P Idzie jak dzik po żołędzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jestem nowy na forum - witam wszystkich.

 

Zacznę od tego, że z marką BMW nie miałem nigdy do czynienia.

Zaliczam się do tych, którzy nie wiedzą nawet co oznaczają konkretne oznaczenia z serii ale o tym później.

 

Przygotowuję się do zakupu BMW takiego:

http://i.wp.pl/a/f/jpeg/28089/1_3d.jpeg

 

To raczej zdjęcie poglądowe żeby było wiadomo o jaki model mi chodzi a ten ze zdjęcia nie wiem nawet czy przed, czy po liftingu.

 

Do rzeczy - prawdopodobnie ograniczę się do auta maksymalnie z 2007 roku.

Proszę o podpowiedź jaki silnik najlepiej wybrać i na co zwrócić uwagę?

Ograniczam się tylko do silników benzynowych z manualna skrzynią biegów.

 

Z jakimi pierwszymi wydatkami należy się liczyć po zakupie tego auta i jaki to jest szacunkowy koszt ASO a jaki w nieautoryzowanym warsztacie?

 

Pomińmy temat udokumentowanej historii auta bo w papiery przestałem wierzyć. No chyba, że podpowiecie jak sprawdzić historię auta w sposób w miarę wiarygodny?

 

I jeszcze pytanie proszę mi powiedzieć co oznaczaja symbole E81/E87 ?

 

Na ten moment to wszystko czekam na podpowiedzi.

Jak coś mi jeszcze przyjdzie do głowy to będę pytał w tym wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E87 - 5 drzwiowy

e81 - 3drzwiowe coupe

e88 kabriolet

 

Ja mam 130i i 116i i oba zdają egzamin , ale każdy jest do czegoś innego. 116 to wozidło ( mimo demonizowania ossiągów) całkiem przyzwoite. 130 to totalny fun i banan na gębie :).

Jeździłem także 120i - bardzo przyzwoite osiągi , fajny silniczek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

przejrzałem kilka ostatnich stron tego wątku i w skrócie można je podsumować: 1.6 122km mały, oszczędny i bezawaryjny, diesle bezawaryjne i oszczędne.

No to może ja mam strasznego pecha, ale po kilku tygodniach szukania, rozmów z mechanikami i czytania for mam zgoła inne doświadczenia:

 

1.6 122KM (n43b16) - 116i

Taki w końcu kupiłem. Silnik mało popularny (występował tylko w 116 i 316, produkowany krótko i tylko w wersji 122km) drogi i trudno dostępny na rynku wtórnym. Wiem, bo mój padł po 4 dniach od zakupu i rozglądałem się za silnikiem na sprzedaż - ceny nie spadają poniżej 8 tys za mocno używane jednostki (podczas gdy dwulitrowy o takiej samej mocy mozna dostac już od 5 tys.). Jak widać, bezawaryjny nie jest (patrz wyżej). Teraz pewnie kupowałbym dwulitrowy, bo on jest dużo bardziej popularny (występuje w 116, 118 i 120 oraz w trójkach) przez co tańszy potem w naprawach.

 

2.0 D - różne moce (n47d20) - 118d, 120d

Nikt nie wspomina o koszcie wymiany rozrządu, który w tym silniku jest z tyłu, od strony skrzyni, przez co koszt wymiany sięga 4-5 tys zł. A przy okazji rozrządy w tych silnikach są wadliwe i trzeba je wymieniać już przy małych przebiegach. Wszystkie egzemplarze, które oglądałem, miały rozrząd natychmiast do wymiany (hałasował), co zniechęciło mnie finalnie do zakupu diesla (+5 k do ceny auta). Jednak podobno te diesle są wytrzymalsze od benzyny (cóż, mój przykład chyba to potwierdza) i poza tym rozrządem nie ma większych problemów (tyle, że trzeba szukać nowszych silników, po 2009 r z końcówką symbolu "c", czyli n47d20c - one są jakoś poprawione)

 

Nie jestem mechanikiem, nie jestem ekspertem i nie chcę nikogo wprowadzać w błąd, a wszystkie powyższe informacje pochodzą z mojego doswiadczenia zdobytego przy szukaniu auta i/lub zostały zasłyszane od mechaników - więc z góry przepraszam za możliwe nieścisłości,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.