Skocz do zawartości

Zakup BMW Serii 1, porównania, pytania, oceny


osy4

Rekomendowane odpowiedzi

No i tutaj się jak najbardziej zgodzę z Tobą :) Czyli ogólnie rzecz biorąc silnik z 2x turbo jest godny uwagi ? Poszperał bym tylko w ogłoszeniach bo to ogłoszenie co wisi wyżej wydaje się troszkę drogawe moim zdaniem :)

Ja osobiście zaczynam się przymierzać do przeskoku z 120 na 530d lub 535d Więc i tam muszę zasięgnąć info jak to się ma do tych 2x turbo :) Co do 4x4 raczej sobie odpuszczę nie wiem czy to dobra decyzja ale wygodnie i stabilnie jeździ mi się z napędem na jednej osi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W tym wypadku uważam, że jak najbardziej jest wart uwagi :) po przesiadce z single turbo na bi-turbo wiem tyle, że do tego pierwszego już nigdy nie wrócę ;) docelowo i tak chciałbym jakąś turbo-benzynę, ale to przy moim stylu jazdy inne cyferki jeżeli chodzi o spalanie... Jedyny minus poza typowymi bolączkami n47 to fakt, że trzeba się liczyć z możliwością, że któreś turbo pójdzie, no ale tak samo w aucie z jednym turbo musisz się z tym liczyć. Trzeba dbać i liczyć, że poprzedni właściciel też dbał. Ostatnio brałem się z piątką kombi M550d ten to w ogóle ma trzy turbiny ;) lekki oddjazd przy prędkościach 200+ miał..

 

Polecam napęd na tył zamiast Xdrive ze względu na wagę samochodu, chyba, że dużo jeździsz w górach i ciężkich warunkach. W normalnej jeździe 4x4 tylko wadzi moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby ktos szukał szybkiego 1 er to moge zamienic za e60 lub ewentualnie sprzedac rakiete domowa :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

 

Rozglądam się za autem do miasta i zainteresowałem się BMW 1. Przewidziany budżet to 40-45. Z racji tego, że samochód ma jeździć głównie w mieście zastanawiam się nad automatem - nie wiem tylko czy nie jest awaryjny - w serii 3 czytałem że nie jest polecany w tym budżecie. Z silników do miasta chyba najlepiej moim zdaniem jakąś 2.0 150 lub 170 km. Co myślicie? Z góry dzięki za ewentualne wskazówki i ostrzeżenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kupiłam auto BMW1 116d z 2009 i potrzebuje pomocy czy auto było objęte rok temu akcja serwisowa ii czy moje auto przeszło taki serwis. Nie mam namiaru na ostatniego właściciela a na komisie nie udzielono mi inf. Numer Vin WBAUH51020E303478 prosiła bym o pomoc bo słyszałam ze taka wymiana rozrządu jest bardzo kosztowna. Nie chciała bym czegoś wymieniać jesli juz zostało zrobione. Pozdrawiam i liczę na pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tu masz przykład:

Posłuchaj i sam oceń. Zawsze też możesz spróbować jak kolega wyżej napisał - zadzwoń do ASO i spytaj.

 

PS. Nie ma czegoś takiego jak "poprawiony rozrząd" w N47 (niezależnie od rewizji). Są tylko takie które nie były objęte akcją serwisową ale to nie znaczy, że nie rozciągają się w nich łańcuchy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

0okm dobrze pisze. Moja jedynka zaczęła poprzedniemu właścicielowi dzwonić przy 170 tys km. Także rozrząd wymieniony przy takim przebiegu. Teraz ma prawie 230 tys km. Silnik N47 tylko 143KM z 04.2009. Te silniki muszą mieć wymieniany rozrząd i tyle.

P.S. Ładne autko, tylko szkoda że taki golasek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niektóre N47D20C (przynajmniej z E9x bo o tych wiem na pewno) jeszcze się łapały na akcje. Nie zmienia to faktu, że KAŻDE N47 ma ten sam problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam Serdecznie Wszystkich Użytkowników forum a zwłaszcza posiadaczy 1er modelu E87. Jako że jest to mój pierwszy post, znalazłem się tu żeby już konkretnie prosić Was o porady w zakupie wersji z najsłabszym motorem 115 KM. Niestety albo stety tylko takowa mi się trafiła od znajomego, który sprzedaję ponieważ kupuje większy. Ale do rzeczy, żeby nie było że robie off top... to wyżej przeczytałem trochę o zakupie jedynki, niemniej jednak większość pytań i odpowiedzi dotyczy wersji 118i lub 120i albo poliftowych. Ja bym chciał wiedzieć czy ma sens zakup 116i w moim przypadku rok 2005 z przebiegiem ok. 170 tys. dodam że znajomy ściągnął ją z niemiec z przestawionym rozrządem gdzie się z tym uporał i obecnie jest po wymianie, tak samo jeśli chodzi o płyny oleje itd... Jechałem dzisiaj tą wersją po raz pierwszy i na pewno prowadzenie na wielki plus aczkolwiek brakowało mi mocy... Mam do wyboru również fiata bravo z silnikiem 1.4 t.jet 120 konny i nie wiem co wybrać. Dodam że na minus BMW to fakt że boje się eksploatacji i tego że wszędzie piszą że ta jednostka jest dosyć awaryjna. Chętnie posłucham waszych opinii :shock: :D :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No przy takim wyborze to chyba nie ma watpliwosci co kupic.

116 tka nie jest demonem przyspieszen ale przy tej mocy nie mozna oczekiwac cudow.

Co do awaryjnosci to ludzie stworzyli taka opinie a wystarczy wymieniac rozrzad regularnie i nie bedzie awaryjny.

We fiacie bedziesz robil czesto zawieszenie co tez jest kosztowne a nikt tego nie uwaza za awaryjnosc bo jak Fiat to ma prawo sie sypac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie dziewczyna ma od jakiegos czasu fiata bravo, w kwestii zawieszenia nie wypowiem sie czy sie sypie ale jest napewne bardziej mieksze niz w jedynce, co kto woli, auto mniej toporne niz bmw, chodzi o zawieszenie, skrzynie, uklad kierowniczy wszystko bardziej lzej chodzi niz bmw, bmw bardziej sport, co do kosztow czesci nie ma co porownywac we fiacie taniej, a jezeli mialby porownac 116i do 1.4 t-jet 120 km to jedynka z tym silnikiem nie jedzie cos jak 102 mpi w grupie wv. Jezeli auto do miasta do 116i starczy, ale jak samochod dla osoby w mlodym wieku lepiej poszukac 120i albo diesla. W kwestii designu to co komu sie bardziej podoba, w jedynce mniej miejsca z tylu niz we fiacie. W kwesti wykonania wnetrza nie widze roznicy na plus dla bmw, w jedynce problem ze skrzypieniem jest tylnich foteli, deski rozdzielczej na slupkach, fiat srodek bardziej nowoczesny ale auto mlodsze, mowa o przedlifcie jedynki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Domyślam się, że pytanie zadawane wiele razy ale nie znalazłam odpowiedzi, która by mnie usatysfakcjonowała.

Który silnik wybrać?

Benzyna, diesel?

Myślę o przedziale 2004-2007r.

Obecnie jeżdżę Audi A3 1.9TDI 110KM i poszukuję czegoś o podobnych parametrach i bezawaryjności, z trochę większą mocą.

Widziałam, że Jedyneczki w dieslu to najczęściej silnik 2.0, 150-177KM, tyle aż nie potrzebuję, 130 w zupełności by wystarczyło.

Jak oceniacie te silniki? Słyszałam coś o awaryjności i to mnie martwi.

Rozważam też benzynkę + (bez linczu proszę) zagazowanie.

Nie mam doświadczenia z marką BMW ani też z autami w benzynie.

Jeżdżę głównie po mieście, czasami w trasę, zależy mi na tym żeby auto było dość ekonomiczne, co polecacie?

Tak, jestem kobietą :D

 

Dziękuję za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam 116 2005r benzyna zagazowane. Sam gaz w niczym nie przeszkadza jeżeli jest w dobrym zakładzie zamontowany. Miałem tez 2.0 zagazowane w niedobrym zakładzie (za wolne wtryski) . Tyle że oba auta kupiłem 4-5 lat temu kiedy były większe szanse kupić w dobrym stanie. Auta nie należą do bezawaryjnych dodatkowo kupując teraz mają już dużo większe przebiegi i może się okazać że będzie sporo do wymiany/naprawy. Gdybym dzisiaj kupował to bym kupił mazdę 3 2008-2013 benzyna. Najważniejszy jest stan auta obojętnie jakie kupujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie jeżdżę Audi A3 1.9TDI 110KM

Jesli to jest auto przed 2003 to sa to silniki niesmiertelne silniki ktore przyniosly tej marce slawe i o takich autach po 2004 mozesz zapomniec

- szkoda że turbiny i kultura pracy już sławy nie przynosiły...

Kup benzyne, tańsze utrzymanie, lepsza kultura pracy, szybciej się nagrzewa i lepsze do miasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę 120d 177km 140tyś przebiegu pół roku.

Mam 24 lata, jak dla mnie poezja :cool2:

Napęd na tył i przyspieszenie 177km, lata jak bolid, też się długo zastanawiałem, na wstępie odrzuciłem 116 i 118 - bo to takie standardowe moce i nie żałuję.

Z tym, że moim kryterium była moc, w 116 i 118 widuję większość kobiet więc o czymś to świadczy.

 

Co do spalania:

w mieście przy korkach / agresywnej jeździe 8L/100 (komputer)

w trasie 6L

 

To jest naprawdę mało jak na to jakie możliwości daje nam to auto.

 

Za naprawę zawsze zapłacisz nie małe pieniądze ale coś za coś to BMW - radość z jazdy :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie jeżdżę Audi A3 1.9TDI 110KM

Jesli to jest auto przed 2003 to sa to silniki niesmiertelne silniki ktore przyniosly tej marce slawe i o takich autach po 2004 mozesz zapomniec

 

Klekot, trzepanie budą i smród jak z Jelcza bezcenne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei mam 16 2004r benzyna. Zdecydowanie odradzam_ "muł" straszny IMO.A i średnia spalania, to nie mało: 9,5 l/100 . Skusiłem się ,bo bardzo dobry stan,prawie pełne wyposażenie, wyposażenie oraz potwierdzony przebieg 140KK. Hm, mimo tego wszystkiego drugi raz, z tym silnikiem bym nie kupił.
Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.