Skocz do zawartości

Wpływ zmiany opon na osiągi, prowadzenie, napęd, spalanie.


andrew55

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Odpowiedzi 162
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam

Czy opony zimowe 235/45 na alufeldze 17 moga byc zbyt szerokie i powodac ze auto ciezko przyspiesza?

Dedykowane dla tego auta wyczytalem z naklejki na aucie ze dla felg 17 sa 225/45.

Dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam.


Auto BMW E90 320i 150 km 2005 rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy opony zimowe 235/45 na alufeldze 17 moga byc zbyt szerokie i powodac ze auto ciezko przyspiesza?

Dedykowane dla tego auta wyczytalem z naklejki na aucie ze dla felg 17 sa 225/45.

Dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam.


Auto BMW E90 320i 150 km 2005 rok

 


Kolego, jeśli po podniesieniu koła chodzą luźno, bez oporu, to może dopompuj trochę więcej powietrza i sprawdź czy jest jakaś poprawa.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

oczywiście,że źle dobrane koła mogą powodować takie wrażenie - a Ty masz właśnie źle dobrane. tym bardziej,że silnik 2.0i demonem mocy nie jest...

powinieneś mieć 225/45 przy 17 calach. ogólnie większe koła to gorsze przyspieszenie,nawet jak się ma prawidłowe ciśnienie w oponach. no ale są też plusy większych kół. tak czy inaczej - lepiej trzymać się wymiarów zalecanych przez producenta auta.


wracając na chwilę do poprzedniej strony - NIE POLECAM DUNLOPÓW SPORT A/S 01, o których była mowa. u mnie powodowały bicie kół pomimo dobrego bieżnika. :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam,


Ciekaw jestem czy mieliście podobne jak poniżej odczucia przy zmianie opon na nowe lub pomiędzy producentami.


Po zmianie opony z Dunlop SP SPORT 01 AS 225/40R18 92 H MFS XL na Nokian WeatherProof 225/40R18 92 V XL (te pierwsze nie były dostępne), zauważyłem negatywny wpływ na prowadzenie samochodu.

...

 

Winna okazała się zbieżność. Teoretycznie dobra, sprawdzona w 3 warsztatach, ale dopiero czwarty - super ekspert coś zmienił i problem ustał. Okazało się, że jak powiedział ekspert, coś nie było super dokręcone w zawieszeniu i przy dużym obciążeniu zmiany pasa szybko, mogło delikatnie wpływać na geometrię co powodowało to niebezpieczne uczucie. Dodatkowo poprawił jeszcze geometrię i od tego momentu nie ma już tego niebezpiecznego uczucia. Niestety w związku z tym, że 3 inny warsztaty dotykały auto, nie wiem który nie dokręcił mi tego w zawieszeniu - ale przeraża partactwo, gdyż mogło to doprowadzić do nieszczęścia.


Auto jest bardziej miękkie na Dunlop'ach ale nie ma już tego niebezpiecznego uczucia zarzucenia i jeździ się super. Polecam więc te Dunlopy.


Z ręką na sercu mogę polecić warsztat prowadzony przez Jarka P. na Góralskiej, Wrocław - zna się na tym co robi i zrobił magię z zawieszeniem, której nikt inny z super odstawionych i z super sprzętem warsztatów nie potrafili.

Edytowane przez Bugsy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ręką na sercu mogę polecić warsztat prowadzony przez Jarka P. na Góralskiej - zna się na tym co robi i zrobił magię z zawieszeniem, której nikt inny z super odstawionych i z super sprzętem warsztatów nie potrafili.

 

To jeszcze napisz w jakim to mieście.

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ręką na sercu mogę polecić warsztat prowadzony przez Jarka P. na Góralskiej - zna się na tym co robi i zrobił magię z zawieszeniem, której nikt inny z super odstawionych i z super sprzętem warsztatów nie potrafili.

 

To jeszcze napisz w jakim to mieście.

 

Racja - p. Jarek P., ul. Góralska, Wrocław. Uaktualniłem poprzedni post również. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
chciałbym podzielić się swoją opinią co do tzw noszenia w koleinach.Przetestowałem parę zestawów i z mojego doświadczenia wynika ,że nie tyle wielkośc koła decyduje o noszeniu a rodzaj opony.Im/ opona ma twardszą ściankę boczną tym jest gorzej .Przetestowałem parę zestawów na 17" i 18" z szerokością 255/40 i 255/35 .Np na miękkich continentalach czy wredestainach idzie jak po maśle nie wiem co to koleiny ,natomiast przy bridgestonach porażka :shock: Jescze dobitniej to widać przy oponkach zimowych gdzie guma jest generalnie miekka
Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam serdecznie wszystkich, chciałem się poradzić w sprawie opon, otóż mam zamiar kupić nowe opony zimowe bo stare się kończą. Przejdę do rzeczy, obecnie jeżdżę na zimówkach 235/40 r18 , na felgach 8J z BMW E65. Teraz chciałbym założyć oponki o rozmiarze 225/40 R18. Pytanie czy będą pasowały? Szperałem trochę na necie i wygląda na to że jest to opcjonalna opona na dwie osie. Chciałem jeszcze się upewnić na 100%.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Mam u siebie założone z przodu 225\ 40 felga 8J 18" z tyłu 255/35 felga 8,5 18" IS przód34 IStył37 koła zamontowane fabrycznie motosport autko prowadzi się rewelacyjnie czy to na torze cz po głębokich koleinach po prostu nie chce się wysiadać z bmw ki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.