Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
  • 1 rok później...
  • Odpowiedzi 162
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam

Czy opony zimowe 235/45 na alufeldze 17 moga byc zbyt szerokie i powodac ze auto ciezko przyspiesza?

Dedykowane dla tego auta wyczytalem z naklejki na aucie ze dla felg 17 sa 225/45.

Dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam.


Auto BMW E90 320i 150 km 2005 rok

Opublikowano
Witam

Czy opony zimowe 235/45 na alufeldze 17 moga byc zbyt szerokie i powodac ze auto ciezko przyspiesza?

Dedykowane dla tego auta wyczytalem z naklejki na aucie ze dla felg 17 sa 225/45.

Dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam.


Auto BMW E90 320i 150 km 2005 rok

 


Kolego, jeśli po podniesieniu koła chodzą luźno, bez oporu, to może dopompuj trochę więcej powietrza i sprawdź czy jest jakaś poprawa.


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

oczywiście,że źle dobrane koła mogą powodować takie wrażenie - a Ty masz właśnie źle dobrane. tym bardziej,że silnik 2.0i demonem mocy nie jest...

powinieneś mieć 225/45 przy 17 calach. ogólnie większe koła to gorsze przyspieszenie,nawet jak się ma prawidłowe ciśnienie w oponach. no ale są też plusy większych kół. tak czy inaczej - lepiej trzymać się wymiarów zalecanych przez producenta auta.


wracając na chwilę do poprzedniej strony - NIE POLECAM DUNLOPÓW SPORT A/S 01, o których była mowa. u mnie powodowały bicie kół pomimo dobrego bieżnika. :mad2:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)
Witam,


Ciekaw jestem czy mieliście podobne jak poniżej odczucia przy zmianie opon na nowe lub pomiędzy producentami.


Po zmianie opony z Dunlop SP SPORT 01 AS 225/40R18 92 H MFS XL na Nokian WeatherProof 225/40R18 92 V XL (te pierwsze nie były dostępne), zauważyłem negatywny wpływ na prowadzenie samochodu.

...

 

Winna okazała się zbieżność. Teoretycznie dobra, sprawdzona w 3 warsztatach, ale dopiero czwarty - super ekspert coś zmienił i problem ustał. Okazało się, że jak powiedział ekspert, coś nie było super dokręcone w zawieszeniu i przy dużym obciążeniu zmiany pasa szybko, mogło delikatnie wpływać na geometrię co powodowało to niebezpieczne uczucie. Dodatkowo poprawił jeszcze geometrię i od tego momentu nie ma już tego niebezpiecznego uczucia. Niestety w związku z tym, że 3 inny warsztaty dotykały auto, nie wiem który nie dokręcił mi tego w zawieszeniu - ale przeraża partactwo, gdyż mogło to doprowadzić do nieszczęścia.


Auto jest bardziej miękkie na Dunlop'ach ale nie ma już tego niebezpiecznego uczucia zarzucenia i jeździ się super. Polecam więc te Dunlopy.


Z ręką na sercu mogę polecić warsztat prowadzony przez Jarka P. na Góralskiej, Wrocław - zna się na tym co robi i zrobił magię z zawieszeniem, której nikt inny z super odstawionych i z super sprzętem warsztatów nie potrafili.

Edytowane przez Bugsy
Opublikowano

Z ręką na sercu mogę polecić warsztat prowadzony przez Jarka P. na Góralskiej - zna się na tym co robi i zrobił magię z zawieszeniem, której nikt inny z super odstawionych i z super sprzętem warsztatów nie potrafili.

 

To jeszcze napisz w jakim to mieście.

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Opublikowano

Z ręką na sercu mogę polecić warsztat prowadzony przez Jarka P. na Góralskiej - zna się na tym co robi i zrobił magię z zawieszeniem, której nikt inny z super odstawionych i z super sprzętem warsztatów nie potrafili.

 

To jeszcze napisz w jakim to mieście.

 

Racja - p. Jarek P., ul. Góralska, Wrocław. Uaktualniłem poprzedni post również. :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
chciałbym podzielić się swoją opinią co do tzw noszenia w koleinach.Przetestowałem parę zestawów i z mojego doświadczenia wynika ,że nie tyle wielkośc koła decyduje o noszeniu a rodzaj opony.Im/ opona ma twardszą ściankę boczną tym jest gorzej .Przetestowałem parę zestawów na 17" i 18" z szerokością 255/40 i 255/35 .Np na miękkich continentalach czy wredestainach idzie jak po maśle nie wiem co to koleiny ,natomiast przy bridgestonach porażka :shock: Jescze dobitniej to widać przy oponkach zimowych gdzie guma jest generalnie miekka
Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich, chciałem się poradzić w sprawie opon, otóż mam zamiar kupić nowe opony zimowe bo stare się kończą. Przejdę do rzeczy, obecnie jeżdżę na zimówkach 235/40 r18 , na felgach 8J z BMW E65. Teraz chciałbym założyć oponki o rozmiarze 225/40 R18. Pytanie czy będą pasowały? Szperałem trochę na necie i wygląda na to że jest to opcjonalna opona na dwie osie. Chciałem jeszcze się upewnić na 100%.

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mam u siebie założone z przodu 225\ 40 felga 8J 18" z tyłu 255/35 felga 8,5 18" IS przód34 IStył37 koła zamontowane fabrycznie motosport autko prowadzi się rewelacyjnie czy to na torze cz po głębokich koleinach po prostu nie chce się wysiadać z bmw ki.
  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.