Skocz do zawartości

E90 320d M47 dym z pod maski


petardion

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam takie pytanie otóż samochod jezdzi wszystko sprawnie aczkolwiek po jezdzie na wyższych obrotach po zgaszeniu auta widać jak wydobywa się z pod silnika niewielka ilość białego dymu i śmierdzi spalinami

czy ktoś mógłby mi powiedziec co to za rurka i do czego służy i czy być może to jest powodem tego dymu? Na zdjęciu być może nie widać tego za dobrze ale ta rurka wychodząca z silnika i idzie (nie jestem pewien) w chłodnice jest troche zapaćkana i wilgotna. Czy jest to być może przyczyną całego problemu i czy jest to ewentualnie kwestia wymiany jakichś uszczelek, przewodów ? Czy coś bardziej drastycznego jak kolektor/turbo? Nie jestem mechanikiem i ciężko mi stwierdzić co do czego służy kiedy zaglądam pod maskę

Poczytałem troche forum i było przewałkowane pare tematów o podobnym problemie coś z odmą coś z uszczelkami od kolektora ale ja nie mam pojęcia gdzie się co znajduję i jestem ciekawe czy ten przewód ze zdjęcia jest w kwestii mojego problemu

bmw e90 320d 2007r m47 163hp

pozdrawiam

e2e8998373119.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wspomniałem nie jestem specjalistą i prawdopodobnie nawet nie bede wiedział który element jest ową chodnicą spalin.

a Czy ten przewod ze zdjęcia? Jakbys był w stanie w skrócie przedstawić mi co to jest i czy to co cieknie od spodu tej rury to olej czy cos innego? Są na niej 2 metalowe zaciski być może kwestia ich wymiany?

 

Dodam, że jeżeli robie krótkie spokojne dystansy to żadnego dymu nie ma - pojawia się po przejechaniu trasy 20-30km+ na wyższych obrotach czyli prawdopodobnie kiedy silnik się już dobrze nagrzeje

 

z góry dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tych przewodów nie będziesz czuł spalin, ten cienki to chyba od klimatyzacji? Miałeś tam pewno wyżej jakiś wyciek kiedyś, albo płynu chłodniczego albo olej z turbiny? że to wszystko ufajdane trochę. Ale z tych miejsc nie będziesz czuł spalin.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o tą rure zaznaczoną kolorem czerwonym - jest od spodu brudna w takiej jakby mazi ciezko mi stwierdzic co to jest

ta rurka zaznaczona kolorem zielonym tez jest z jednej strony brudna ale to być może nakapało z tej wyżej zaznaczoną kolorem czerwonym

9260bab442f12.jpg

samochód jest w moim posiadaniu od kilku miesiecy

wymienialem komplet filtorw z olejem ale nie wymieniałem odmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rura zaznaczona na czerwono to rura idąca od intercoolera do kolektora dolotowego.

Posiada dwie uszczelki zaznaczone poniżej.

aecb1b6cf2016.png

Maź o której mówisz to pewno olej z turbosprężarki.

 

Rurka zaznaczona na zielono to, jak dobrze kojarzę, element układu wspomagania kierownicy (więc brudny będzie raczej "przy okazji")

 

Temat jest taki, że rura zaznaczona na czerwono to rura dolotowa i nie ma raczej prawa tam być spalin (ewentualnie kawałek dalej za EGR)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za informacje mazzik

 

Maź o której mówisz to pewno olej z turbosprężarki.

czy mogę się przez to spodziewać jakiejś kosztowniejszej naprawy?

 

ten dym jest jak taka delikanta mgiełka ciezko stwierdzic z których stron leci, najbardziej widać chyba z drugiej strony silnika, od boku od strony pasażera

 

ogólnie samochód śmiga super, nie mam żadbych zastrzeżeń ale to nie normalne i raczej nie powinno tak bvyc, że po zgaszeniu auta w garażu widać jak sie dymi z pod maski :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta rura, którą zaznaczyłeś jest dosyć mocno ubrudzona olejem więc turbina pewnie puszcza olej, który leci w dolot. Możliwe, że to właśnie przy przepustnicy kapnie czasem trochę oleju na jakąś gorącą część silnika i dlatego śmierdzi i jest dym.
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy mogę się przez to spodziewać jakiejś kosztowniejszej naprawy?

Zdania są podzielone. Na pewno delikatne zaolejenie przewodów (taka mgiełka) to normalne w silnikach turbodoładowanych. Gdzieś tu czytałem, że dopóki nie wylejesz szklanki oleju z IC to nie ma się co za dużo martwić :wink:

 

ten dym jest jak taka delikanta mgiełka ciezko stwierdzic z których stron leci, najbardziej widać chyba z drugiej strony silnika, od boku od strony pasażera

 

ogólnie samochód śmiga super, nie mam żadbych zastrzeżeń ale to nie normalne i raczej nie powinno tak bvyc, że po zgaszeniu auta w garażu widać jak sie dymi z pod maski :evil:

Zdejm obudowę silnika - 2 śrubki

Zdejm dolot powietrza (ten ze znaczkiem bmw) - 3 śrubki

I wtedy będziesz coś widział. Bo tak to wróżenie z fusów.

Może być "chłodniczka spalin" - sprawdź poziom płynu chłodzącego.

Może być odma, olej ścieka do filtra powietrza, tam jest odpływ i kapie prosto na puszkę DPF i jak się podgrzeje to "dymi" - skoro twierdzisz, że widać to od strony pasażera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.