Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam mam takie pytanie otóż samochod jezdzi wszystko sprawnie aczkolwiek po jezdzie na wyższych obrotach po zgaszeniu auta widać jak wydobywa się z pod silnika niewielka ilość białego dymu i śmierdzi spalinami

czy ktoś mógłby mi powiedziec co to za rurka i do czego służy i czy być może to jest powodem tego dymu? Na zdjęciu być może nie widać tego za dobrze ale ta rurka wychodząca z silnika i idzie (nie jestem pewien) w chłodnice jest troche zapaćkana i wilgotna. Czy jest to być może przyczyną całego problemu i czy jest to ewentualnie kwestia wymiany jakichś uszczelek, przewodów ? Czy coś bardziej drastycznego jak kolektor/turbo? Nie jestem mechanikiem i ciężko mi stwierdzić co do czego służy kiedy zaglądam pod maskę

Poczytałem troche forum i było przewałkowane pare tematów o podobnym problemie coś z odmą coś z uszczelkami od kolektora ale ja nie mam pojęcia gdzie się co znajduję i jestem ciekawe czy ten przewód ze zdjęcia jest w kwestii mojego problemu

bmw e90 320d 2007r m47 163hp

pozdrawiam

e2e8998373119.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W pierwszej kolejności zdejmij plastikowa osłonę silnika, i sprawdź czy chłodnica spalin jest szczelna.
Opublikowano

jak wspomniałem nie jestem specjalistą i prawdopodobnie nawet nie bede wiedział który element jest ową chodnicą spalin.

a Czy ten przewod ze zdjęcia? Jakbys był w stanie w skrócie przedstawić mi co to jest i czy to co cieknie od spodu tej rury to olej czy cos innego? Są na niej 2 metalowe zaciski być może kwestia ich wymiany?

 

Dodam, że jeżeli robie krótkie spokojne dystansy to żadnego dymu nie ma - pojawia się po przejechaniu trasy 20-30km+ na wyższych obrotach czyli prawdopodobnie kiedy silnik się już dobrze nagrzeje

 

z góry dziękuje za pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tych przewodów nie będziesz czuł spalin, ten cienki to chyba od klimatyzacji? Miałeś tam pewno wyżej jakiś wyciek kiedyś, albo płynu chłodniczego albo olej z turbiny? że to wszystko ufajdane trochę. Ale z tych miejsc nie będziesz czuł spalin.
Opublikowano

chodzi mi o tą rure zaznaczoną kolorem czerwonym - jest od spodu brudna w takiej jakby mazi ciezko mi stwierdzic co to jest

ta rurka zaznaczona kolorem zielonym tez jest z jednej strony brudna ale to być może nakapało z tej wyżej zaznaczoną kolorem czerwonym

9260bab442f12.jpg

samochód jest w moim posiadaniu od kilku miesiecy

wymienialem komplet filtorw z olejem ale nie wymieniałem odmy

Opublikowano

Rura zaznaczona na czerwono to rura idąca od intercoolera do kolektora dolotowego.

Posiada dwie uszczelki zaznaczone poniżej.

aecb1b6cf2016.png

Maź o której mówisz to pewno olej z turbosprężarki.

 

Rurka zaznaczona na zielono to, jak dobrze kojarzę, element układu wspomagania kierownicy (więc brudny będzie raczej "przy okazji")

 

Temat jest taki, że rura zaznaczona na czerwono to rura dolotowa i nie ma raczej prawa tam być spalin (ewentualnie kawałek dalej za EGR)

Opublikowano

dzieki za informacje mazzik

 

Maź o której mówisz to pewno olej z turbosprężarki.

czy mogę się przez to spodziewać jakiejś kosztowniejszej naprawy?

 

ten dym jest jak taka delikanta mgiełka ciezko stwierdzic z których stron leci, najbardziej widać chyba z drugiej strony silnika, od boku od strony pasażera

 

ogólnie samochód śmiga super, nie mam żadbych zastrzeżeń ale to nie normalne i raczej nie powinno tak bvyc, że po zgaszeniu auta w garażu widać jak sie dymi z pod maski :evil:

Opublikowano
Ta rura, którą zaznaczyłeś jest dosyć mocno ubrudzona olejem więc turbina pewnie puszcza olej, który leci w dolot. Możliwe, że to właśnie przy przepustnicy kapnie czasem trochę oleju na jakąś gorącą część silnika i dlatego śmierdzi i jest dym.
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano

czy mogę się przez to spodziewać jakiejś kosztowniejszej naprawy?

Zdania są podzielone. Na pewno delikatne zaolejenie przewodów (taka mgiełka) to normalne w silnikach turbodoładowanych. Gdzieś tu czytałem, że dopóki nie wylejesz szklanki oleju z IC to nie ma się co za dużo martwić :wink:

 

ten dym jest jak taka delikanta mgiełka ciezko stwierdzic z których stron leci, najbardziej widać chyba z drugiej strony silnika, od boku od strony pasażera

 

ogólnie samochód śmiga super, nie mam żadbych zastrzeżeń ale to nie normalne i raczej nie powinno tak bvyc, że po zgaszeniu auta w garażu widać jak sie dymi z pod maski :evil:

Zdejm obudowę silnika - 2 śrubki

Zdejm dolot powietrza (ten ze znaczkiem bmw) - 3 śrubki

I wtedy będziesz coś widział. Bo tak to wróżenie z fusów.

Może być "chłodniczka spalin" - sprawdź poziom płynu chłodzącego.

Może być odma, olej ścieka do filtra powietrza, tam jest odpływ i kapie prosto na puszkę DPF i jak się podgrzeje to "dymi" - skoro twierdzisz, że widać to od strony pasażera.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.