Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc:) Jestem nowy na forum i prosze o choć odrobine wyrozumiałości:) Mam problem w swoim BMW e36 1.6 benzyna+gaz Rok 1993 silnik M40. Auto mi sie grzeje a problem wyglada następująco. Oszronił mi sie kiedyś parownik Lpg dowiedziałem sie ze przyczyna jest niski poziom płynu chłodniczego postanowiłem go wymienić na nowy oraz odpowietrzyć układ. Problem miałem z zapieczonym odpowietrznikiem na termostacie ale juz jest nowa śruba odpowietrzajaca oraz nowa śruba do odpowietrzania na chłodnicy. I teraz prosze o pomoc jak mam dobrze odpowietrzyć układ chłodzenia. Szukałem na górach raz to robiłem ale nie wyszło. Nadałem swiezego płynu z oby dwóch odpowietrznikow wylewa sie płyn. Ogrzewanie w aucie ustawione na Max. Korek od wlewu płynu odkręcony a odpowietrzniki zakręcone. Odpalam samochod powoli sie grzeje od czasu do czasu dodaje gazu i w zbiorniczki robi sie jakis "wir" sa bąbelki i podnosi sie lekko poziom płynu. Po jakis 20-25 minutach płyn jest chyba jest juz wystarczajaco nagrzany bo wydobywa sie para z zbiorniczka. Gaszę samochod a z zbiorniczka wylewa sie płyn!!! Zakręcam korek odkręcam odpowietrznik na termostacie i leci sam płyn wiec zakręcam. Następnie odkręcam odpowietrznik na chłodnicy leci płyn z bąbelkami a po jakimś czasie tylko para... Waż od termostatu do chłodnicy letni wiec termostat sie otworzył chłodnica od góry robi sie ciepła.

I gdzie jest problem co robię zle?! Prosze o pomoc.

Opublikowano
Odpalasz silnik, ogrzewanie dajesz na max, odkrecasz zbiorniczek i wlewasz plynu do kreski ( w miare sytuacji dolewasz), zwieksz obroty silnika na jakies 2.000 obr/min, odkrec srube termostatu- jak zacznie wylewac sie plyn chlodniczy bez babli, zakrec odpowietrznik, na podniesionych obrotach odpowietrz chlodnice- jak zaczeni wylewac sie plyn bez babli zakrec odpowietrznik. Co chwila sprawdzaj poziom plynu w zbiorniczku- nie pozwol aby poziom spadl ponizej kreski. Tyle... jesli nadal sie grzeje silnik to walniety termostat, wisco albo uszczelka pod glowica.
Opublikowano
przy odpowietrzaniu nie bać się tego że ucieka płyn- odpowietrzniki powinny być odkręcone aż spadnie z układu ciśnienie. Płyn kosztuje kilka zł natomiast przegrzanie silnika jest ciut droższe. Druga sprawa, że nawet po poprawnym odpwietrzeniu powinno się monitorować układ chłodzenia w dalszej eksploatacji.
Opublikowano

Ale to długo będzie sie nagrzewał przecież. No ale skoro tak ma był to tak zrobie:)

A jak dodaje gazu i robią sie bąbelki to jest dobrze czy zle?

Opublikowano
A jak auto na Odra temperatury to podnosi sie poziom płynu w zbiorniczku to jest Okey? A jak zgadze auto to sie jeszcze bardziej podnosi i wylewa...
Opublikowano
jeśli masz dobrze odpowietrzone a robią się bąbelki to masz uszczelke do wymiany. lepiej jedź do kogoś kto wie z czym to się je i pomorze Ci odpowietrzyc uklad
Opublikowano
Uszczelka pod glowica do diagnozy. Gaz w plynie (babelki przy przegazowaniu) to prawdopodobnie spaliny. Zrob test plynem reakcyjnym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.