Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Znów układ wydechowy wprawia mnie w zakłopotanie. Rdza zeżarła osłonę termiczną katalizatora i nie mam jej jak pospawać a wpada w taki rezonans, że można cholery dostać. Czy można ją całkiem zerwać i jakie będą skutki? Przypuszczam, że szybciej padnie sam katalizator. Czy między osłoną a katalizatorem jest pusta przestrzeń czy jest tam jakaś izolacja? Czy ewentualnie można zerwać starą osłonę i obłożyć katalizator nową blachą?
Opublikowano

Osłona jest po to aby katalizator się szybciej rozgrzewał i utrzymywał temperaturę oraz żeby się np. od katalizatora coś nie zapaliło (trawa, krzaki). Chroni też wkład katalizatora przed popękaniem na skutek szoku termicznego po wjechaniu w kałużę, oraz mechanicznie od popękania wkładu ceramicznego od uderzeń.

Między osłoną a puszką katalizatora jest warstwa azbestu. Tłumi on dodatkowo hałas i izoluje termicznie.

Gdybyś sciagał to osłonę, to staraj się zbytnio nie wdychać tego pyłu azbestowego, bo podobno jest silnie rakotwórczy.

Ja zrobiłem 100tys bez osłony, bo też mi się tłukła i jak wycinałem katalizator, to wkład nie był wcale popękany.

Opublikowano
Czyli jest tak jak myślałem. Czym w razie czego zastąpić azbest? Może być jakaś gruba warstwa filcu? Czy filc jest raczej mało odporny na taką temperaturę jaka panuje w katalizatorze? Czy może zostawić pustą przestrzeń?
Opublikowano
Gdybyś sciagał to osłonę, to staraj się zbytnio nie wdychać tego pyłu azbestowego, bo podobno jest silnie rakotwórczy.

 

 

Podtwierdzam! Powodzenia w naprawie :)

Opublikowano

Z filcu to pójdzie dymek, zanim zdążysz wejść pod auto, żeby sprawdzić.

Prędzej jakaś wata szklana albo wełna mineralna. W końcu z nich robią wytłumienia wewnątrz tłumików.

Opublikowano
ja sciagnalem oslone termiczna i zaluje. Myslalem ze pozbede sie rezonansu, a jest gorzej niz wczesniej - taki metaliczny dwiek przy przyspieszaniu. Chyba bede musial cos kombinowac z blacha.

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Ja w e30 osłonę zdjąłem w zeszłym roku. Pojechałem do tłumikarza bo mi pierdziało coś. Powiedział: Panie, katalizator do wymiany...i włożył zamiast niego tłumik... ale mi to spokoju nie dawało i rozciąłem tą blachę (porwna i tak była) diaksem (szkoda że nie wiedziałem że to azbest). Patrzę a kat ma po prostu pęknięcie od uderzenia (poprzeni właściciel miał miękkie amorki)... Pospawali włożyli i działa do dzisiaj a było to w zeszłym roku w kwietniu. Ale ja od tego czasu zrobiłem może 20tys km;)

 

 

Jeżeli puka nadal po zdjęciu blachy - to kat się wysypał;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.