Skocz do zawartości

[E39] 523i Czasami go muli benzyną/lpg


xMALIN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pisałem już wcześniej o tym post, lecz myślałem że tylko go muli na lpg, ale z benzyną jest tak samo.

Otóż zaczyna się niewinnie, gdy opalam samochód czy to na ciepłym, czy na zimnym, czasami odpali na za mule, to znaczy odpala nie od razu tylko muszę przytrzymać 2/3 sekundy aż załapie, wtedy buczy jak jedzie, maksymalne spalanie a nie chce go ciągnąć, przełączy lpg to samo. Ale żadko tak odpala, może to jest wina filtra paliwa? nie wiem kiedy był zmieniany, kupiłem nowy firmy filtron, zmienić go ? i gdzie on się znajduje w moim modelu e39 523i r97.

 

Teraz opiszę mulenie podczas jazdy.

Odpali normalnie na benzynie, przejadę czasami parę km, czasami 50, czasami kilometr na lpg i przerwie samochód i wtedy buczy i nie ma sił ciągnąć muszę redukować, gdy zatrzymam samochód odpalę od nowa jest ok, aż znów go zmuli. na benzynie jest to samo.

 

Sekrwencja gazowa, parownik kme Gold, wtryski złote hana chyba.

Mam również z wałem napędowym, lekko stuka, ale to chyba nie z tego.

Moim zdaniem, przyczyna jest w przepustnicy filtra, ponieważ kiedyś z kolegą robiliśmy rozrusznik i ściągaliśmy pół boku, dokładnie filtr, przepustnice, wtryski benzynowe i parę przewodów, Szlufików. Mam takie wrażenie że od tamtej pory jest ta zamuła, mam samochód od prawie 4 miesięcy, a od jakiś 2 jeżdżę na tej zamule, czasami jest częściej, czasami tylko z 2 razy dziennie tylko. Dużo jeżdżę taką mam pracę, przez tą jazdę wczoraj zrobiłem za 20zl lpg, gdzie lpg po 1.50zl, jakieś 55km. Jest to cholernie dużo.

 

Jestem trochę w tym zielony, piszę to na szybkości, jeśli jest coś nie zrozumiałem proszę pisać i proszę was o pomoc bo nie wiem za co się brać, a nie będę wsadzał pieniądze w coś co nie pomoże mi w tym.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr jest za przednim lewym kołem, no to kładziemy się i do roboty. (Polecam kanał, będzie dużo łatwiej)

Trzeba zdjąć plastikowa osłonę

kilka plastików, śrubek i mamy osłonę zdjęty.

Rozkrecamy metalowe obejmy(cybanty jak kto woli) i zsuwamy je po wężyku (nie zdejmujemy całkowicie!!!)

Rozkrecamy obejmę filtra

Przygotowujemy nowy filtr żeby był „pod ręką”

A teraz………… szybka akcja zdejmujemy stary filtr i zakładamy nowy

Czemu szybka? żeby jak najmniej paliwa nam pociekło na ziemie!!!

WAZNE: Strzałka na filtrze powinna być skierowana w stronę komory silnika!!!!!

A z tym muleniem moze pod kompa go podlacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze sprawdził pod przepustnicą, idzie tam wężyk cienki często sparciały. U mnie zerwał się pod swoim ciężarem a jak zdejmowałeś przepustnicę to pewnie skruszył się. musisz sprawdzić, bo wtedy niektóre objawy są takie jak opisujesz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u gazownika, wytłumaczyłem mu to mówił żeby ktoś ustawił "przepływomierz" Jak jest podłączony to telepie się silnik, jak jest odłączony to go trochę mniej przymula i ta przymula jest zazwyczaj po dłuższej jeździe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wtryski zielone, wstawiłem parownik KME Gold, na gazie chodzi jak na benzynie.

Wczoraj dostałem Filtr stożkowy więc sobie wstawiłem, lepiej chodzi ale jak zamuła to znów go muli.

 

Filtr NS:

http://images75.fotosik.pl/509/1338e50344b054ff.jpg

 

Coś mi jeszcze brakuje do tego filtra, coś by wstawił za przepływomierzem, tylko co.

Jak mam podłączony przepływomierz to silnik się telepie, więc jeżdżę na odłączonym, nie zmuli go na 1,2 ,3, tylko jak jade w trase na 4. 5 biegu.

Kupić używany przepływomierz i podłączyć czy jakiś nowy lepszy ? Jak myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, wiem kupiłem od takiego asa, że szkoda słów. Miałem zrobić to już dawno, zamówiłem w pewnym sklepie taką gumę skrywającą na kable ,ale coś im nie przychodzi długo. Podoba mi się ten stożek i fajnie chodzi, oraz dobrze chłodzi, zamówiłem do tego jeszcze 'cold air intake' także jak zrobię cały przód to będzie dobrze, muszę ogarnąć, kupiłem samochód za grosze, bo właściciel robił ambaras, teraz są tego konsekwencje. To zamawiam w takim razie używkę przepływki, jak będzie coś nie tak, odezwę się. Pozdrawiam i dzięki za rady.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.