Skocz do zawartości

Wariujące światla - Moduł LCM e83 ???


Torvastad

Rekomendowane odpowiedzi

cześć.

 

Od kilku dni X3-ka mojej żony (2,0d 2007 model) zamienia się w pojazd-choinkę podczas jazdy.

Po właczeniu silnika wszystko jest OK ale już po 3-4 minutach włączają sie samoistnie światła drogowe oraz kierunki.

drogowe świecą cały czas ale za to kierunki zmieniają sie co chwilę. "Dyskoteka" trwa 10-15 minut i wszsko wraca do normy aż do nastepnego "odpalenia" stacyjki.

 

Niestety Inpa ktora już dawno nie używałem nie działa ale moj kolega podłączył AutoCom'a. Znależliśmy błąd połączenia z modułem SMC w lewym reflektorze ale według niego to LCM odpowiada za zaistniałe

sytuacje ponieważ po odłączeniu wtyczki od reflektora "dyskoteka" nadal trwa. Co gorsze. Nawet przy wyłączonym zapłonie światla drogowe jakiś "kierunek" i tylne postojowe potrafią sie włączyć na 10-15 min kilka razy w

przeciągu 4-5 godz co doprowadziło do kilkukrotnego rozładowania aku, wiec teraz odpinam wtzczke z LCM'a.

Moj moduł to: BMW 3449689, LM II E83 AE II532327823 , 1172447.

Szukałem na necie i w wielu przypadkach spotkalem z zamiennikami ponieważ ta seria była krotko stosowana.

 

Czy ktos może mi pomoc i podesłać info na temat zamiennikow tego LCM'a??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

Mam idealnie ten sam moduł świateł i ten sam problem. Powiedz jak go rozwiązałeś bo ja sobie nie umiem poradzic z problemem. Zakup używanego modułu o tym numerze jak na razie sie nie powiódł a w serwisie mi sie nie uśmiecha. Może jakaś porada? :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

.... gdzies juz cos podobnego bylo .... ale nie moge znalezc :(

 

Winny jest modul LSZ za przelacznikiem swiatel . Na plytce jest prawdopodobnie przebicie na jakiejs sciezce .

 

Zobacz zdjecia z forum zagranicznego. Wyciagnij swoj modul LSZ i zobacz jak wyglada plytka ukladu oraz inne elementy :cool2:

 

http://www.ma-bmw.com/forum/viewtopic.php?t=17919&p=417230

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wyższy model nowego typu juz niestety. Z zamiennikami jest tak że ten mój model jest modelem który ma obsługę świateł ksenonowych i doświetlanie zakrętów. Zamienne modele niestety tych funkcji nie posiadają. Jak będzie zachowywał się komputer? czy brak zakodowanych funkcji nie wprowadzi błędów do kompa? W moim module padł pewnie układ BTS5440S ale na płytce jest takich 8 a koszt jednego 40zł. Nie wiem który dokładnie bo nie mam opisu. Poza tym nie wiem co spowodowało uszkodzenie żeby znowu nie padło znowu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

twoj modul wyglada chyba tak ..... jak na zdjeciu ponizej . Nasi sasiedzi tez maja problemy :D

 

http://bmwfanatics.ru/forumvb/viewtopic.php?f=17&t=90426

 

Wyciagnij swoj modul LSZ i zobacz jak wyglada plytka ukladu oraz inne elementy :cool2:

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

Moduł ten ze zdjęcia to stary model. Mój nie ma już taśmy łączącej, układów scalonych jest znacznie więcej i nie zawierają widocznych radiatorów. Płytkę dokładnie przejrzałem i niestety nie ma niczego podejrzanego. Żaden z elementów nie wykazuje oznak uszkodzenia wszystko wprost lśni jak nowe. Poza tym dziwne jest to że po odłączeniu akumulatora i kilku godzinach ponowne podłączenie powoduje że wszystko działa jak należy. Awaria następuje w czasie jazdy na równej drodze bez widocznych przyczyn. Nie wiem czy pisałem że objawia się ona włączeniem świateł długich oraz kierunkowskazów z prawej strony. Dzieje się tak pomimo ze manetka jest w położeniu "0". Przełączenie kierunkowskazu w prawą stronę powoduje że świecą się kierunki z lewej strony a w lewą stronę działają kierunkowskazy od strony prawej. :mad2: Wyłączenie kluczyka powoduje że pozostają załączone tylko światła długie - ksenony się wygaszają kierunkowskazy również. Uprzedzając pytania to wymieniłem manetkę na nową i efekt ten sam. Wyłączenie całkowite przełącznika do świateł nie powoduje jakichkolwiek zmian światła wariują nadal. Zaczynam się zastanawiać co jest przyczyną bo zauważyłem, że po wyłączeniu kluczyka mimo że samochód nie jest dotykany to samoczynnie następuje krótkie mignięcie świateł. Jakby jakies zwarcie w instalacji. Może gdzieś "masa" się przepaliła? przejrzałem instalację i niczego podejrzanego na pierwszy rzut oka nie zauważyłem. Walczę dalej bo jazda takim autem jak moje jest zbyt niebezpieczna i dlatego puki nie znajdę przyczyny to szukam dalej. O postępach będę informował ale może ktoś miał podobnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W e60 miałem taki przypadek podobny .Też była choinka niezła łącznie z navi dodatkowo.Manetki też wymieniliśmy,moduł świateł także i nic.Po wymianie regulatora napięcia wszystko jest ok.Ciekawe było tylko to że po zapaleniu dawał prawidłowe napięcie a w trakcie choinki były straszne skoki dopiero
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie regulator napięcia jest ok natomiast akumulator był do wymiany jak wskazał komp oraz przyrząd do badania prądu aku. pod obciążeniem. Wstępna diagnoza była taka że to aku nie trzyma równomiernego stanu napięcia i dlatego wahania mogą powodować, że elektronika dostaje "kota". Zakupiłem nowy akumulator Varty Silver Dynamic i.... niestety bez zmian. Czyli diagnoza się nie potwierdziła szukam dalej przyczyny. Na kompie pojawił się błąd czujnika pozycjonowania świateł - teraz czas na obejrzenie tego elementu. Czujnik na prawym kole. Nie mam innych błędów w systemie. Błąd modułu LCM ani wyłącznika świateł już nie występuje po wykasowaniu. Oby to było to ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Witam! Wymieniłem czujnik pozycjonowania świateł znajdujący się z przodu przy zawieszeniu strona prawa i problem ustąpił. Koszt z allegro za używany to 80zł. Czasem warto zaryzykować i samemu się pobawić a nie oddawać do serwisu bo tam pewnie wymienili by mi moduł LCM za 2500zł (dokładnie takiego nie znalazłem z używanych, ale model niższy kosztował 600zł). Cóż może mój przykład komuś pomoże przy poszukiwaniach przyczyn usterki. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam!

 

Jestem nowym użytkownikiem i podpinam się pod temat wirujących świateł. Mianowicie po włączeniu kierunkowskazu (bez różnicy prawy czy lewy) po sekundzie wyskakuje błąd spalonej żarówki i kierunkowskaz zaczyna bardzo szybko migać (lewy dodatkowo miga z tyłu wraz z stopem) Elektromechanik rozgrzebał mi go i stwierdził moduł świateł jest uszkodzony jego numer to: 3 413 320. Czy da się to naprawić? Czy tylko wymiana? Na allegro jest za ok 450-500 zł o dokładnie tym samym numerze czy może być inny numer? Mam ksenony skrętne.

 

Co o tym myślicie? A może jest ktoś na forum kto to regeneruje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pierwsze co to sprawdził bym której żarówki blad dostajesz. Pozniej bym sie do niej dobrał i sprawdził połączenia.

Miałem w e46 identyczna sytuacje i wtedy wlasnie były zaśniedziałe styki.

 

O kodowaniu i ncs expert musiał byś poczytać. Jest sporo informacji w sieci.

Monitoring spalonej żarówki to po prostu test - nawet przy wyłączonej żarówce - czy żarówka jest spalona czy nie. Chodzi o oporności czy cos....dokładnie nie wiem jak to działa. Jak sterownik wykryje ze spalona to wywala dopiero wtedy komunikat. Jest monitoring hot i cold. Jeden sprawdza odrazu po przekręceniu kluczyka a drugi w trakcie pracy co jakiś czas.

 

No chyba ze masz zaufanie do tego elektromechanika i mu wierzysz ze to moduł. Ja bym jednak sprawdził sam to co wyżej. W ostateczności moduł możesz wymienić sam bo łatwizna. Tylko ze go tez trzeba bedzie zakodować pod auto:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, ja nie mam żadnej spalonej żarówki, jakiś czas temu czyściłem styki w tylnich lampach i nic nie pomoglo :o A gdzie znajduje się ten moduł, łatwo go wyjąć ?? Może go wymontuje i zaniosę do jakiegoś kumatego elektronika i obejrzy całą elektronikę wewnątrz?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mój problem polegał samo włączających się światłach drogowych +kierunkowskaz raz lewy raz prawy,trwało to kilka minut,następnie wracało wszystko do normy.Działo się to każdorazowo po załączeniu silnika.Komputer błędów żadnych nie wykazywał.Moduł świateł był u elektronika wyglądał jak nowy,po ponownym zamontowaniu i wykasowaniu błędów(czujnik zmierzchu,włącznik świateł,przełącznik kierunkowskazów)działa wszystko bez problemów.Mój moduł świateł BMW3450192 a zamienniki to 3451528..3448721..3449688..3427498 podaje nr. bo sam szukałem na allegro i mój był tylko jeden za 700zł, a tamte zaczynały się od 250zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
Witam!

Moduł ten ze zdjęcia to stary model. Mój nie ma już taśmy łączącej, układów scalonych jest znacznie więcej i nie zawierają widocznych radiatorów. Płytkę dokładnie przejrzałem i niestety nie ma niczego podejrzanego. Żaden z elementów nie wykazuje oznak uszkodzenia wszystko wprost lśni jak nowe. Poza tym dziwne jest to że po odłączeniu akumulatora i kilku godzinach ponowne podłączenie powoduje że wszystko działa jak należy. Awaria następuje w czasie jazdy na równej drodze bez widocznych przyczyn. Nie wiem czy pisałem że objawia się ona włączeniem świateł długich oraz kierunkowskazów z prawej strony. Dzieje się tak pomimo ze manetka jest w położeniu "0". Przełączenie kierunkowskazu w prawą stronę powoduje że świecą się kierunki z lewej strony a w lewą stronę działają kierunkowskazy od strony prawej. :mad2: Wyłączenie kluczyka powoduje że pozostają załączone tylko światła długie - ksenony się wygaszają kierunkowskazy również. Uprzedzając pytania to wymieniłem manetkę na nową i efekt ten sam. Wyłączenie całkowite przełącznika do świateł nie powoduje jakichkolwiek zmian światła wariują nadal. Zaczynam się zastanawiać co jest przyczyną bo zauważyłem, że po wyłączeniu kluczyka mimo że samochód nie jest dotykany to samoczynnie następuje krótkie mignięcie świateł. Jakby jakies zwarcie w instalacji. Może gdzieś "masa" się przepaliła? przejrzałem instalację i niczego podejrzanego na pierwszy rzut oka nie zauważyłem. Walczę dalej bo jazda takim autem jak moje jest zbyt niebezpieczna i dlatego puki nie znajdę przyczyny to szukam dalej. O postępach będę informował ale może ktoś miał podobnie?

 

Potwierdzam, za tą awarie odpowiedzialny jest czujnik poziomowania z prawej strony z przodu. Po odpięciu wszystko wróciło do normy. Da się jeździć z odpiętym czujnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.