Skocz do zawartości

E83 LCI 2.0D 2007 kierownica ucieka w lewo


deebee

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

W moim BMW podczas jazdy kierownica "ucieka" lekko w lewo - tak ok. 15 stopni. Samochód jedzie prosto niezależnie od prędkości, nie ściąga. WG VIN (poniżej dekodowanie) samochód wyposażony jest w Servotronic.

 

Ostatnio wjechałem u kolegi mechanika na Huntera żeby sprawdził geometrię. Tył był ok, a przód lekko rozbieżny. Kolega stwierdził, że dla prawidłowego ustawienia niezbędny jest demontaż McPhersonów, żeby ściąć kołki pozycjonujące górne kielichy, wtedy możliwe będzie przestawienie geometrii.

 

Pytania (bo na forum jak dotąd nie udało mi się znaleźć podobnego tematu) - z góry dziękuję za pomoc:

- Czy Servotronic może mieć wpływ na takie "uciekanie" kierownicy?

- Czy ścinanie tych kołków jest naprawdę konieczne?

 

Poniżej rozkodowany VIN mojego X3:

 

Type code PD11

 

Type X3 2.0D (EUR)

 

Dev. series E83 (MUE)

 

Line X

 

Body type GEFZG

 

Steering LL

 

Door count 5

 

Engine M47/T2

 

Cubical capacity 2.00

 

Power 110

 

Transmision ALLR

 

Gearbox MECH

 

Colour BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)

 

Upholstery LEDER NEVADA/SCHWARZ (LUSW)

 

Prod. date 2007-01-28

 

 

 

 

Order options

No. Description

1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

 

2BD LT/ALY WHEELS DOUBLE SPOKE 112

 

216 SERVOTRONIC

 

240 LEATHER STEERING WHEEL

 

249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL

 

358 CLIMATE COMFORT WINDSCREEN

 

386 ROOF RAIL

 

402 PANORAMA GLASS ROOF

 

413 LUGGAGE COMPARTMENT NET

 

423 FLOOR MATS, VELOUR

 

428 WARNING TRIANGLE

 

430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE

 

431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D

 

441 SMOKERS PACKAGE

 

464 SKIBAG

 

470 CHILD SEAT ISOFIX ATTACHMENT

 

473 ARMREST, FRONT

 

493 STORAGE COMPARTMENT PACKAGE

 

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

 

502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM

 

508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)

 

521 RAIN SENSOR

 

522 XENON LIGHT

 

534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING

 

609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL

 

612 BMW ASSIST

 

633 PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF.

 

676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM

 

8SP COP CONTROL

 

801 GERMANY VERSION

 

818 MAIN BATTERY SWITCH

 

863 EUROPE/DEALER DIRECTORY

 

879 GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION

 

981 COMFORT PLUS PACKAGE

 

 

 

 

Series options

No. Description

321 EXTERIOR PARTS IN BODY COLOR

 

4BZ INT. TRIM FIN. TITANIUM LIGHT

 

520 FOGLIGHTS

 

548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING

 

550 ON-BOARD COMPUTER

 

785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS

 

851 LANGUAGE VERSION GERMAN

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszlym roku bylem ustawiac geometrie dodam ze warsztat tylko tym sie zajmuje,i zadnych cyrkow typu scinanie klockow mi nie wykonywano.Wiec moze podjedz gdzies indziej?

 

W sprawie geometrii na pewno podjadę gdzie indziej, natomiast chciałbym się dowiedzieć, czy to uciekanie kierownicy w lewo ma jakiś związek z ustawieniami Servotronica (jeśli w ogóle jakoś się go ustawia), bo ustawienie przodu przy tej przekręconej w lewo kierownicy praktycznie jest na granicy tolerancji, dopiero (co oczywiste) ustawienie kierownicy na wprost "rozjeżdża" geometrię.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kołki wyrywasz bez wyjmowania kolumny mcpersona i robisz to tylko wtedy gdy kąt pochylenia koła jest nieprawidłowy.

Zbieżność regulujesz na drążkach kierowniczych.

Jesli auto ściąga to zamień koła i napisz jaki jest rezultat.

Jeśli tylko kierwnica jest źle utawiona to trzeba ją wyregulować.

Proponuje zmienić mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kołki wyrywasz bez wyjmowania kolumny mcpersona i robisz to tylko wtedy gdy kąt pochylenia koła jest nieprawidłowy.

Zbieżność regulujesz na drążkach kierowniczych.

Jesli auto ściąga to zamień koła i napisz jaki jest rezultat.

Jeśli tylko kierwnica jest źle utawiona to trzeba ją wyregulować.

Proponuje zmienić mechanika.

 

A jak usuwa się te kołki bez wyjmowania kolumny McPhersona?

 

Auto nie ściąga, nie ma potrzeby zamiany kół.

 

Pisząc o regulacji kierownicy masz na myśli przestawienie na wieloklinie czy coś w tym stylu? Czy to nie będzie mieć wpływu na działanie Servotronica? Czy trzeba go potem jakoś adaptować / regulować?

 

Z góry dziękuję za informacje :)

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz najpierw sprawdzić czujnik kąta kierownicy zanim coś zaczniesz przestawiać

 

A mogę prosić o dokładniejsze wskazówki? INPA, DIS?

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A jak usuwa się te kołki bez wyjmowania kolumny McPhersona?

 

Auto nie ściąga, nie ma potrzeby zamiany kół.

 

Pisząc o regulacji kierownicy masz na myśli przestawienie na wieloklinie czy coś w tym stylu? Czy to nie będzie mieć wpływu na działanie Servotronica? Czy trzeba go potem jakoś adaptować / regulować?

 

Z góry dziękuję za informacje :)

Te kołki są bardzo słabe. Urwiesz je młotkiem i śrubokretem. Jeśli kąt pochylenia koła jest prawidłowy to nie ma potrzeby urywac kołków. Zbieżnosc reguluje się na drążkach.

Jeśli auto nie ściąga, a tylko kierownica nie jest prosto to wyreguluj na drążkach kierowniczych lub na wieloklinie kierownicy. Następnie kalibracja czujnika skrętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te kołki są bardzo słabe. Urwiesz je młotkiem i śrubokretem. Jeśli kąt pochylenia koła jest prawidłowy to nie ma potrzeby urywac kołków. Zbieżnosc reguluje się na drążkach.

Jeśli auto nie ściąga, a tylko kierownica nie jest prosto to wyreguluj na drążkach kierowniczych lub na wieloklinie kierownicy. Następnie kalibracja czujnika skrętu.

 

OK, spróbuję zatem najpierw w zaufanym warsztacie specjalizującym się w geometrii, w Katowicach zrobić korektę na drążkach celem wyprostowania kierownicy, a jeśli to nie pomoże myśleć o wieloklinie.

 

Rozumiem, że kalibracja czujnika skrętu ma związek z prawidłowym działaniem X-drive i VTG? Czy powinienem zatem szukać warsztatu, w którym zrobią zbieżność i skalibrują czujnik od razu, żeby jadąc po regulacji drążków czegoś nie uszkodzić?

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ale jak masz Dis zam zrobisz kalibracje

 

Własnie z instalacją DIS-a mam problem - próbowałem z dostępną na forum instalacją na bazie Vmware, ale niestety mam Win 10 i nawet odpalenie w trybie zgodności z Win 7 generuje problem z uruchomieniem przez brak jakichś plików...

 

Przy okazji: czy ktoś może polecić na Śląsku dobry warsztat, który zrobi mi geometrię i skalibruje czujnik skrętu? Bo w ASO Gazda w Gliwicach zaoferowano mi taka usługę za jedyne 800 PLN pod warunkiem, że drążki nie będą zapieczone i nie będą wymagać wymiany...

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deebee ja kalibrowałem u Piorkowskiego w Wojkowicach.Podjedz kiedy na Podlesie to pogadamy. :cool2:Albo podjedz do Jeszki w Przegedzy,masz blisko.

 

Jacku dziękuję - na pewno podjadę :)

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz w okolicach Gliwic to Ci mogę skalibrować ISTĄ.

 

Super - odezwę się, tylko najpierw uzgodnię wyprostowanie kierownicy :)

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.