Skocz do zawartości

E91 318d 2011r Problem usterka silnika


mefiuu2509

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.

Jeżeli temat był poruszany to przepraszam i proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu.

Od niecałego roku posiadam e91 2011r 318d i od jakiegoś czasu wyskakiwał komunikat usterka silnika.

Przebieg 127500km

Byłem dzisiaj w serwisie Bmw Lublin zdiagnozowali niby problemy.

Powiedzieli że do wymiany 4 wtryskiwacze i turbina koszt 20 tysięcy, załamałem się.

W turbinie ponoć jest problem z nastawnikiem. Oni mogą wymienić wszystko na nowe. Cena kosmiczna. Wtryskiwacze: test wykazał wymianę, tyle powiedzieli tylko.

 

Kody błędów jakie były:

3F25 Charge air hose monitoring

4530 Boost pressure control, control deviation

4868 Air system, to EGR mass flow, plausibility

4990 Exhaust pressure sensor before turbocharger, plausibility

4AD5 Zero Quantity Adaptation Injector 1

4AE5 Zero Quantity Adaptation Injector 2

4AF5 Zero Quantity Adaptation Injector 3

4B05 Zero Quantity Adaptation Injector 4

Czy to możliwe żeby przy tak niskim przebiegu poleciały od razu wszystkie wtryski? przebieg autentyczny, pełna książka serwisowa. Był wymieniony czujnik ciśnienia spalin.

Może ktoś pomoże bo ręce opadają :( Z góry dziękuje za każdą pomoc

 

C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zadnym wypadku nie wymieniaj wtryskow. Jest to winna DDE, przerabialem to, zostaly wymienione wszystkie i zaraz bledy wrocily. Dopiero po jakims czasie wpadli, aby cos tam pozmieniac. I teraz jest ok, zostaw wtryski w spokoju, zaufaj mi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak niski co to jest 110 tys km ????? to jest nic wg mnie na disla, w innym aucie mam prawie 300 tys. km i nie wiem co to wtryski.

 

Co to jest DDE? Szczerze nie zamierzam wymieniać tych wtrysków auto nie kopci, nie są zauważalne żadne zmiany w pracy silnika, raz na jakiś czas jest delikatna utrata mocy.

Kolego możesz powiedzieć co Ci tam powymieniali? nie ukrywam, że były by to przydatne informacje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robili nic mechanicznie, wlasnie zmieniali czy programowali DDE. Mowiac "pozamieniac" mialem na mysli zmiany w DDE. Wiecej nie pomoge Tobie, moze popytaj tutejszych "guru". Natomiast wiem, ze to nie byla wina wtryskow, na 100%.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak kolega wyżej raczej nie jest możliwe żeby było tyle błędów, miałem zaproponować że może być uszkodzony sterownik silnika dde ale nie słyszałem takiego przypadku. Może niech zrobią update softu może coś pomoże, jak nie to sterownik do naprawy, używki nie założysz chyba że programowana pod twój samochód, dde, cas, kluczyki muszą być programowane pod siebie. Można kupić zestaw do startu czyli to co wyżej w komplecie. Sterownik również możesz oddać do naprawy robią też takie rzeczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwierz mi, tłumaczenie nie da Tobie poglądu. Mam dobry angielski, ale po polsku to wszystko brzmi dziwnie. W/g mnie, zostaje servis(tak było w moim przypadku) lub ktoś z ISTA/P zastanawiam się rownież nad remappingiem. Nie wiem co to jest "PUMA -(Produktions- und Maßnahmenmanagement Aftersales), "IRAP". Jest tu podany zarys czynności w ISTA jakie powinny być przeprowadzone.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wie ktoś ile może kosztować remapping w serwisie? Mam dostęp jedynie do serwisu w Lublinie byłem już tu to postawili mi taką diagnoze jak jest w 1 poście...

Albo kto to może mi zrobić dobrze w Lublinie bądź Radomiu? Nie ukrywam że z tej mechaniki elektronicznej to za wiele nie wiem niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remappu nie zrobia Ci w servisie(pogadaj z osobami z forum, które podnoszą moc) , jedyne co zrobią to aktualizacje oprogramowania i to chyba całego samochodu(nie jestem tego pewien do końca, czy można wybrać poszczególne moduły). Słuchaj na priv masz mój numer, dodaj mnie do viber lub whatsapp i powiem Ci jak było u mnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
DDe to jesdnostka sterująca (komputer silnika ). Też najpierw zrobił bym aktualizację softu (popatrz na forum ile ludzi zajmuje się aktualizacją sterowników ).Ja mam auto z 2008r 318d silnik n47 143ps ,przebieg zaraz wskoczy 260tys.km . i żadnych tego typu błędów nie miałem . Raz na jakiś czas leje do baku preparat do czyszczenia wtrysków kupiony w markiecie stp lub LIQUI MOLY , efekt jest taki że silnik ciszej pracuje .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
I have had the same issue on my 2010 E91 318; 4AF5, 4B05, 4AE5, 4AD5. Actually it became worse over the course of a year to a point that the engine went into emergency mode on the German highway. I have succesfully updated myself (after some internet forum digging) the DDE module using an OBD adapter and winpkf. Now all problems have disappeared. If you need help, let me know.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.