Skocz do zawartości

[e90 320d] Wymiana uszczelki pod głowicą w okolicach Głogowa


lewy22222

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zdaje się, że szykuje sie mi się wymiana uszczelki pod głowicą (oby nie głowica) w BMW e90 2005 320d. Wywala mi płyn chłodniczy dołem zbiornika przy wiekszych predkosciach, najdziwniejsze jest to ze nie mam ani płynu w oleju, ani oleju w płynie(jedynie czarny osad na korku od wewnatrz), auto było juz u 3 mechaników, każdy powynieniał co innego a problem dalej jak był tak jest. Doszedłem do wniosku ze lepiej będzie wymienić tą uszczelkę, bo zapewne jak pojade do kolejnego mechanika to wymieni znowu co innego a problem pozostanie.

 

Moje pytanie do Was drodzy forumowicze brzmi czy znacie kogoś z okolic głogowa (woj. dolnoslaskie) kto wymieni mi to dobrze i w miare tanio?

 

Z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi,

 

Pozdrawiam

 

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, nie robili, ale czy ten osad na korku od wewnątrz nie świadczy o obecności spalin w płynie? poza tym wywala płyn dołem zbiornika wyrównawczego-nawiasem mówiąc również wymieniany- czy to nie świadczy o zbyt dużym ciśnieniu w układzie i w następstwie wywalanie płynu aby zmniejszyć ciśnienie?

 

Ja już po prostu nie mam siły do tego samochodu i ostatnie co mi przychodzi do głowy to ta uszczelka pod głowicą, bądź sama głowica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, tak zrobię. Nie mam pojęcia jaka mam temperaturę płynu jak przekraczam 140, nie za bardzo wiem nawet jak to sprawdzić. Jak mogę sprawdzić tą kompresję? i co zrobić po tym jak już dam mu w piz*e? Widzę, że kolega ma to samo auto, czy miałeś już podobny problem ze swoją e90?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwuj co się dzieje w zbiorniczku czy lecą bąbelki itp, temperaturę sprawdzisz w ukrytym menu albo programem diagnostycznym. Nie miałem problemów z uszczelką ani głowicą. Pomiar kompresji musi wykonać mechanik wkręca manometr w otwory np. od świecy żarowej i kręci rozrusznikem i odczytuje wartości. Jeśli na którymś cylindrze będzie niższa to znaczy że tam może być wypalona uszczelka, ewentualnie na dwóch np między cylindrami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, czyli jak rozumiem jak rozgrzeje auto to odkręcić korek od zbiorniczka wyrównawczego ,przytrzymać go na obrotach i obserwować czy nie lecą bąbelki? Jak lecą to uszczelka, jak nie to szukam gdzie indziej przyczyny?

 

Dzięki za odpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozgrzej samochód do temperatury roboczej. Nie katuj na zimnej motorynce!!Znajdź pomocnika niech operuje pedałem przyspieszenia a ty obserwuj, jest jeszcze opcja taka że masz gdzieś przytkany układ np. nagrzewnice i to będzie powodowało nadciśnienie. Test obecności spalin dałby ci 100% pewność, jeśli wymienili chłodniczke egr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprawdź też temperaturę, najlepiej włącz sobie podgląd od razu po uruchomieniu. Do menu wchodzisz przyciskiem resetowania trip na zegarach. Naciskasz długo (5 sekund), naciskasz aż dojdziesz do poz. 19, czekasz 2 sekundy, wciskasz taka liczbę która jest suma5 ostatnich cyfr vin, naciskasz aż dojdziesz do poz 7 i voila. Jeżeli przez przypadek wejdziesz w nie tą pozycję to cofasz przyciskając przycisk 2 sekundy.

 

Też na początek obstawiałbym chłodniczkę, swoją drogą łatwo ją sprawdzić, nie trzeba tego od razu wymieniać jeżeli jest ok.

 

Niestety ciężko teraz o dobrego mechanika, te rzeczy które proponuje adolfone już dawno powinny być sprawdzone.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co sądzisz o takich testerach?

 

http://allegro.pl/tester-szczelnosci-uszczelki-glowicy-co2-tanio-i5608359339.html

 

Będę w Polsce na weekend to bym od razu sprawdził tym testerem jeżeli powiesz, że on daje rade. Nie jesteś czasem mechanikiem z dolnego śląska? :D

 

Temperaturę chętnie bym sprawdził tym sposobem, tylko że mam wciśnięty(wyciśnięty?) ten przycisk resetowania na zegarach... zauważyłem to już po zakupie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Proponuję Ci nadłożyć trochę kilometrów i udać się albo chociaż skonsultować z kolegą Czerwonym memberlist.php?mode=viewprofile&u=40791 z Żor. Chociaż może odezwie się ktoś bliżej.

 

BTW dawaj znać co się stało, jakoś specjalnie głowice nie padają w tych silnikach więc to pewnie tylko uszczelka.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym bardzo chętnie tez omijał mechaników, ale po prostu się nie da, bo na mechanice specjalnie się nie znam. Swoja e90 kupiłem jakieś 5 miesięcy temu i od tego czasu włożyłem w nią powyżej 10 tys zł( w tym 2 tys na klocki i tarcze, które "mechanik" przy zakładaniu nawet nie raczył oczyścić, więc po paru km tłukło jak jebni*te- a więc po raz kolejny u innego mechanika tarcze do ściągnięcia i toczenia) a dalej końca nie widać....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja w swoich okolicach przerobiłem już wszystkich, jeden nawet przy zerwanym kablu od świateł w tylnej klapie chciał mi modul od światel wymieniać.... dobrze ze coś mnie tknęło i sam sprawdziłem kable pod gumą...

Żory są jakieś 310km ode mnie więc naprawdę byłoby miło dorwać kogoś trochę bliżej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja chętnie też bym coś innego z tymi pieniążkami zrobił... dlatego już nie mam sił jeździć po tych mechanikach- ładować kasę i dalej bez efektu- dlatego też pisze na forum czy znacie kogoś z okolic co zrobi to w przystępnych pieniądzach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie chyba nie ma takiego tematu... a szkoda, ja już jeździłem 200km do dziqska z forum, bardzo dobry diagnosta- usunął mi DPF w komputerze oraz zrobił aktualizacje oprogramowania ale nie wydaje mi się żeby pomógł przy mechanicznych usterkach...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygodę nie miałem mocy, ale taka już kupiłem. Wymieniłem turbine ale nie to okazało się przyczyną braku mocy, następnie pojechałem do dziecka który to trafnie stwierdził że to przez dpf. Po wypalenie dpf od razu auto poszło jak nowe. Okazało się że miałem walnie termostat, który niedopuszczalne płynu na duży obieg i auto trzymało temperaturę 50 stopni cały czas więc nie miał się jak wypalić ten dpf.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty masz naprawdę pecha do tych mechaników. Gdyby na czas ogarneli temp to dpf nie musialbyś usuwać, ja tam nie mam żadnych problemów z Dpf cały czas jeżdzę po mieście raz na jakiś czas wyskoczę na trasę. Czasem to w ogóle zapominam że go mam:). Kiedy kupiłem samochód też miałem termostat do wymiany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.