Skocz do zawartości

[E91 320d] Skutki uboczne wymiany amortyzatorów?


Dawidzio83

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, szukam podpowiedzi gdzie szukać przyczyny. Wylał mi amortyzator przedni więc w sobotę wymieniłem przednie amorki, mocowania, osłony i odboje. Operacja przebiegła miło i przyjemnie. Po wymianie odpalam silnik a wewnątrz auta dochodzi mnie dźwięk, taki jakby rezonans przenoszący się do auto. Szczególnie gdy silnik jest zimny lub gdy ruszam. Byłem na stacji diagnostycznej i nic nie znaleźliśmy. Za cholerę na zewnątrz tego nie słychać. Może ktoś miał "podobny" przypadek?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobny przypadek. u mnie było słychać coś ewidentnie w środku samochodu a na zewnątrz nie. długo nie mogłem znaleźć co jest nie tak, okazało się, że plastikowa jak zakładałem plastikową pokrywę silnika to nie trafiłem jednym "bolcem" w miejsce mocowanie (w podszybiu) i przeniosiło to drgania do środkka.

możesz sprawdzić jeżeli to ruszałeś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym czegoś nie odkręcić to podczas jazdy na pewno był słyszał jakieś stuka a tu nic. Auto jedzie super, zatrzymam się i słyszę taki dziwne bucenie. No nic dzisiaj na podnośnik i będę zaglądał może coś dzobaczę. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a tak się zastanawiam, czy winowajcą nie jest tzw. tłumik drgań. Może to czysty przypadek, że akurat po wymianie amorków i ten element po prostu się zużył Nie znam objawów uszkodzonego koła pasowego ale jeżeli podczas jazdy wszystko jest ok, a tylko na wolnych obrotach odczuwam wibrację i dziwne buczenie to może tutaj szukać przyczyn. Można jakoś sprawdzić ten element?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarczy błotnej nie podgięliście i nie zahacza o tarczę hamulcową albo o coś innego? Zbieżność geometria zrobiona?

 

Drgania i buczenie występuje tylko na biegu jałowym jak silnik pracuje na wolnych obrotach. Słychać go wewnątrz auta, na zewnątrz nic W czasie jazdy nie występują żadne objawy. Zbieżność sprawdzona, bez zarzutów. Gdybym zagiął tarczę to wyszło by to podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie ewidentnie coś jest niedokręcone, bądź coś się poluzowało, skoro tylko na biegu jałowym to słyszysz.

Miałem podobnie jak kolega wyżej pisał, osłona od filtra powietrza od strony podszybia się poluzowała i było słychać tylko w środku auta na biegu jałowym, podczas jazdy cisza. Sporo sięnapociłem aby znaleść przyczynę. jedna mała śrubka a doprowadzała człowieka do szaleństwa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie ewidentnie coś jest niedokręcone, bądź coś się poluzowało, skoro tylko na biegu jałowym to słyszysz.

Miałem podobnie jak kolega wyżej pisał, osłona od filtra powietrza od strony podszybia się poluzowała i było słychać tylko w środku auta na biegu jałowym, podczas jazdy cisza. Sporo sięnapociłem aby znaleść przyczynę. jedna mała śrubka a doprowadzała człowieka do szaleństwa ;)

 

Dzisiaj po pracy mam w planach rozkręcić trochę auto. Może taką metoda uda mi się zlokalizować, jeżeli to faktycznie jakiś niedokręcony element, przyczynę usterki. Niby przy wymianie amortyzatorów nic nie odkręcałem pod maską (poza trzema śrubami, które trzymają mocowanie łożyska).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.