Skocz do zawartości

118d M47N2 - ciśnienie sprężania turbosprężarki


VienioB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem świeżo po pomiarach dynamicznych logów turbosprężarki w mojej E87 118d z roku 2005. Logi robione w programie PCM Scan

Z wykresu obroty silnika/ciśnienie kompresji - sporządzonego w excelu (w oparciu o logi) wynika pewien overload. Świadczy on z tego co wnioskuję o problemach ze zmienną geometrią.

http://i65.tinypic.com/ng96r6.jpg

 

Co powinienem zrobić w pierwszej kolejności?

Pojeździć dynamiczniej?

Od razu zabrać się za czyszczenie zmiennej geometrii?

Auto nie wpada w tryb awaryjny ani nie ma zmian (niestabilności) mocy w pełnym zakresie obrotów.

Chętnie poczytam na temat WSZELKICH faktów odnośnie turbosprężarki w naszych 118d, gdyż nigdzie nie znalazłem nominalnej wartości ciśnienia kompresji dla naszych turbosprężarek.

Wszelkie inne uwagi/ciekawostki również potraktuję jako cenne.

Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

moje zdanie jest takie;

skoro ECU nie zglasza Ci problemu pracy turbiny to ciesz sie jazda...

Ja prubowalem sie dowiedziec o parametry turbiny ale zaklady regeneracyjne trzymaja to w tajemnicy wiec jak sie mozna odniesc do wykresu skoro nie znamy cisnien jakie ma osiagnac turbuna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na forach anglojęzycznych przewinęła mi się wartość górnej granicy nadwyżki ciśnienia 1.30-1.35 bar (całkowite max. ciśnienie 2.30-2.35)

Nie ręcze za te informację.

Sedno mojego pytania tkwi w tej "górce cisnienia" która wynosi 2.44 bara i dalej siada oscylując między 2.25-2.30 bar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Gdzieś na forach anglojęzycznych przewinęła mi się wartość górnej granicy nadwyżki ciśnienia 1.30-1.35 bar (całkowite max. ciśnienie 2.30-2.35)

Nie ręcze za te informację

Sam widzisz ze nie reczysz za prawidlowe wartosci cisnien

Sedno mojego pytania tkwi w tej "górce cisnienia" która wynosi 2.44 bara

Tym bym sie nie przejmowal...

Gorka jest w zakresie obrotow najwiekszego obciazenia gdy silnik ma najwieksze zapotrzebowanie na powietrze / w dieslu moc jest generowana wlasnie z ilosci dostarczonego powietrza /

Wykres robiony zapewne na biegu jalowym a podczas jazdy bedzie innaczej

Skoro czujnik zaworu turbiny nie odcina jej pracy to znak ze silnik przerabia to powietrze w przeciwnym razie walnelo by bledem o przeladowaniu silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężarka dmucha tyle ile należy, odchyłki w granicach 40mbar nie są żadnym problemem, odnośnie górki przy ~2200obr to standardowy obraz przy wejściu na zadany boost, po chwili przetwornik ciśnienia doładowania ładnie stabilizuje Ci ciśnienie. Jeśli z turbiny nie dochodzą niepokojące dźwięki podczas rozpędzania i hamowania wirnika to wszystko jest ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dźwięku turbo. Podczas jazdy nie mam zastrzeżeń.

Zauważyłem, że zawsze po wyłączeniu silnika słyszę jak wirnik turbo jeszcze się kręci. Oczywiście przed zgaszeniem silnika odczekuję 60-90 sekund aby wirnik nie latał jak szalony bez smarowania.

Moje pytanie brzmi, czy to normalne, że słychać wirnik po wyłączeniu silnika, czy powinien wyhamowywać do zera bezgłośnie? Dźwięk jest słyszalny tylko jak głowę dosłownie wepchnie się pod maskę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.