Skocz do zawartości

E46 330d 184km - dusi się / szarpie - brak mocy


Albi0404

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam pewien problem ze swoją BMW.

Otóż kilka dni temu jadąc przez miasto, turbina zaczęła się 'zawieszać' załączyła na chwile a po chwili zaczęła szarpać, nie było mocy itp.

Po chwili jednak problem ustał. Samochód następnie stał przez 3 dni nie odpalany i po ponownym wyjeździe problem istnieje przez cały czas.

E46 nie ma swojej mocy, powyżej 2tyś/obr. szarpie, obrotomierz jedynie stopniowo podskakuje i ciężko ma się wkręcić, praktycznie do 3-3.5tyś/obr. i koniec.

Na wolnych obrotach wszystko jest ok.

Filmik:

 

https://www.youtube.com/watch?v=FfqljZ7SQ3Y&feature=youtu.be

 

Orientujecie się co to może być?

 

Kilka dni przez w/w usterką podłączałem ją pod kompa i wykazało błędy takie jak:

1. Regul. prędk. jazdy - część obsługi

Zakłócenia działania

2.Sterownik - stopień końcowy podgrzew.

Przerwa

3. Ciśnienie wtrysku wstępnego - kontrola

Za niskie ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuje zakonczyc amatorke i podpiac auto pod kompa z inpa

zrobic logi, zgrac bledy itp

 

co mamy z obrotomierza wywróżyć ? do tej pory wróżyliśmy z fusów, chyba ze ktoś potrafi z obrotomierza to sorry

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuje zakonczyc amatorke i podpiac auto pod kompa z inpa

zrobic logi, zgrac bledy itp

 

co mamy z obrotomierza wywróżyć ? do tej pory wróżyliśmy z fusów, chyba ze ktoś potrafi z obrotomierza to sorry

 

tutaj nie chodzi o wróżby tylko możliwe przyczyny zaduszania turbiny

myślę, że przed wizytą w warsztacie warto zapytać na forum.

zdążyłem już wyczytać, że może być to przepływka bądź egr ale to nadal zgadywanie.

 

jeśli ma ktoś jakieś sugestie to proszę o odpowiedzi, jutro postaram sie wybrać do mechanika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikt nie chce abys jechał do mechanika, spokojnie tam w ostatecznosci

 

to co napisałem masz zrobic ty sam

ale jesli chcesz bawic sie w zgaduj zgadule to sprawdz całe sterowanie turbo, od przewodowó po zaworek, gruszke, sztange

pozniej ustal czy nie ma nigdzie nieszczelnosci(weze, IC, kolektor, czujnik cisnienia), odepnij wtyczke od przeplywki, zobacz czy jest roznica, odlacz egr, wyczysc egr, ponownie sprawdz i tak mozna bez konca

nie prosciej miec bledy, wskazania i dopiero analizować ?

jesli jestes z tych co mysla ze znajdą rozwiazanie bez kompa to moze i znajda... kto ich tam wie ale wcześniej powinni znaleźć worek $$

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem dziś sam z siebie ustąpił. Na razie jest ok, zobaczymy jak długo.

Na komputerze pokazało tylko te 3 błędy które wypisałem wyżej - nic nowego.

Znajomy mi podłączał i sprawdził tylko błędy, nic po za tym na tą chwile.

 

Dodatkowo wyczyściłem EGR, ale tak jak pisałem problem już sam dzisiaj ustąpił więc to nie sprawka EGRa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak szarpanie występuje to ja stawialbym na układ zasilania paliwem a nie turbo. Turbo albo ładuje albo nie, albo ciągnie albo nie, nie ma szarpania.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Problem tak szybko jak ustąpił, tak też szybko powrócił :?

Co dziwne, zaczęła znowu przerywać tuż po wyjechaniu ze stacji.

Tankowałem na Shellu, także myślę że samo paliwo jest ok.

 

Gdzieś wyczytałem ale nie jestem pewny, że w E46 znajdują się dwa filtry paliwa.

Jeden w zbiorniku, od tego chciałbym zacząć wymianę. Możecie jakoś w skrócie opisać proces wymiany? Jak tam wygląda z dojściem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpal inpe i przyjrzyj się pracy szyny commonrail czy ma.odpowienie ciśnienie, na wolnych 300bar, ale mówisz że na wolnych jest ok, więc może coś ją przytyka, albo pompa wys cisnienia niedomaga, albo nie dostaje paliwa. Spróbuj to zaobserwować w live data. Zwróć uwagę na pompe diesla (progowa). Powinna ładować 4bar paliwo. Czy pod obciążeniem nie spada jej ciśnienie. Myślę że nie powinno spasć poniżej 3,6-3,8bara. Może ktoś sprecyzuje te wartości

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Nowa pompa progowa daje ciśnienie 4.2bar więc tak jak powiedział kolega wyżej u ciebie te wartość powinna być podobna, jak będzie dawać 4bar to jest ok a pod obciążeniem żeby nie schodzila poniżej 3.6 bo jeśli schodzi poniżej to nie jest wtedy w stanie zaopatrzyć pompę wysokiego ciśnienia w wystarczającą ilość paliwa.

Sprzedam DYNAVIN N6 do E46,stan idealny.



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Dzisiaj po raz kolejny podpiąłem kompa pod BMW, na początku błędy te same aczkolwiek po próbie sprężania samochód przestał odpalać.

Kręciła kręciła ale załapać nie chciała. W tym momencie zrobiliśmy diagnozę i pokazały się nowe błędy : 2550 oraz 4704.

Samochód postał z 15 minut i odpalił na strzała, pojechałem na stacje i znowu to samo. Musiałem odczekać kilka minut i dopiero załapała.

 

Wyczytałem, że te błędy to często wina czujnika na listwie. Mam jednak inne podejrzenie. Zauważyłem, że po przekręcenia kluczyka na pozycje "zapłon" raz słychać pompę progową dosyć głośno (wtedy samochód pali na dotyk) a po chwili jest cisza, słychać tylko pompkę paliwa i wtedy samochód nie odpala. Raz była sytuacja, że pompa buczała głośno, auto zapaliło, przestała buczeć i momentalnie zgasło.

 

Dodatkowo zauważyłem (co raczej nie ma związku z problemem), że po przekręceniu na zapłon dosyć głośno mi pracuje elektrozawór pompy wody. Jeden z cylinderków (mniejszy) jest gorący, a ten większy zimny. Czy tak powinno być?

 

Dodam, że po odpaleniu na komputerze już nie pokazywało tych dwóch błędów (2550 i 4704)

Zająć się od razu pompką pod progową czy może jednak sprawdzić czujnik na listwie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Objawy wskazują na pompę progową, ale jak raz ja słychać a drugi raz nie to zamieniłbym miejscami przekaźnik od pompy z tym od klaksonu, są takie same.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy wskazują na pompę progową, ale jak raz ja słychać a drugi raz nie to zamieniłbym miejscami przekaźnik od pompy z tym od klaksonu, są takie same.

 

Ok, mógłbyś mi tylko napisać w którym miejscu znajdują się te przekaźniki? W schowku za skrzynką bezpieczników?

 

Wczoraj samochód jeździł/odpalał cały dzień ok, dzisiaj stałem pod marketem 25 minut bo pompa progowa nie chciała się załączyć.

Czasami podczas jazdy dość głośno słychać jej buczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak głośno pracuje to raczej jej koniec, wymieniasz regularnie filtr paliwa? Masz tu schemat przekaźników, są tak jak piszesz za bezpiecznikami w schowku.

http://images65.fotosik.pl/19/49915821d2c0b9b5.jpg

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą pompy progowej chciałem jeszcze sprawdzić te przekaźniki, lecz niestety nic to nie zmieniło.

 

Na tą chwile już jest porażka, auto wkręca się do 1.8-2tyś. obr. i nie chce więcej. Dodatkowo pompa załącza kiedy chce, często nie mogę odpalić samochodu.

 

Mam nadzieję, że wymiana tej pompy przyniesie pożądany efekt.

No właśnie, w kwestii samej pompy. Dzwoniłem do sklepu z częściami M-Mot i cena oryginału to 532 zł, następnie są dwa zamienniki : 412zł, 222zł.

Jak myślicie, jest sens bawić się w te zamienniki? Różnica cen dość wyraźna ale obawiam się czy jakościowo itp. są równie dobre?

 

Czy może wziąć pod uwagę coś takiego? : http://allegro.pl/pompa-paliwa-bmw-e46-318d-320d-330d-e59-320d-330d-i5364125482.html

http://allegro.pl/pompa-paliwa-diesel-bmw-3-e46-318-320-330-progowa-i5409478130.html

 

Dodatkowo przy ostatniej jeździe zapaliła mi się kontrolka bodajże od świec żarowych.

Może być spowodowane uszkodzoną pompą?

 

dNEo6HUIMWiOrfNCXeEkBg2wKLVmMipuU52R-CKaJ5gopQeLW8mDJaqfqg5Kc_47F_rCRjWj2Wey=w1280-h720-no

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To chyba już lepiej używkę kupić niż ten "wysokiej klasy zamiennik" bez firmy..pewnie same krzaczki są na niej :roll: jak zamiennik to pierburg lub bosch. Jak jest spadek ciśnienia paliwa to zapali się właśnie ta kontrolka.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Dzisiaj po raz kolejny podpiąłem kompa pod BMW, na początku błędy te same aczkolwiek po próbie sprężania samochód przestał odpalać.

Kręciła kręciła ale załapać nie chciała. W tym momencie zrobiliśmy diagnozę i pokazały się nowe błędy : 2550 oraz 4704.

Samochód postał z 15 minut i odpalił na strzała, pojechałem na stacje i znowu to samo. Musiałem odczekać kilka minut i dopiero załapała.

 

Wyczytałem, że te błędy to często wina czujnika na listwie. Mam jednak inne podejrzenie. Zauważyłem, że po przekręcenia kluczyka na pozycje "zapłon" raz słychać pompę progową dosyć głośno (wtedy samochód pali na dotyk) a po chwili jest cisza, słychać tylko pompkę paliwa i wtedy samochód nie odpala. Raz była sytuacja, że pompa buczała głośno, auto zapaliło, przestała buczeć i momentalnie zgasło.

 

Dodatkowo zauważyłem (co raczej nie ma związku z problemem), że po przekręceniu na zapłon dosyć głośno mi pracuje elektrozawór pompy wody. Jeden z cylinderków (mniejszy) jest gorący, a ten większy zimny. Czy tak powinno być?

 

Dodam, że po odpaleniu na komputerze już nie pokazywało tych dwóch błędów (2550 i 4704)

Zająć się od razu pompką pod progową czy może jednak sprawdzić czujnik na listwie?

 

Nadal nie wiemy jakie ciśnienie ładuje ci pompa progowa. podłączałeś inpe czy jakieś uniwersalne cudo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety miałem dostęp tylko do "uniwersalnego cuda" a myślę, że w tym momencie jest już pewność że winowajcą jest pompka progowa.

Rozejrzę się jeszcze za jakąś używką bo na chwile obecną ~600zł to spory wydatek :wink:

 

Z nowych jeszcze znalazłem:

370zł - MTech

220zł - SKV

415zł - Mabgoria

532zł - Oryginał BMW.

 

Jeśli nie znajdę używki to zdecyduje się raczej na tą oryginalną BMW

 

 

EDIT:

 

Znalazłem na Allegro coś takiego:

http://allegro.pl/pompa-paliwa-bmw-e46-3-0d-pompka-progowa-i5624382887.html

Sprzedający twierdzi, że jest oryginalna BMW i zdemontowana ze sprawnego pojazdu. Zamówię ją na dniach i zdam relację

 

Dzisiaj wymontowałem swoją pompkę, jest ona firmy Pierburg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW jeździ i odzyskała ducha.

 

Dotarła do mnie pompa używana firmy Pierburg, pali bez problemu i przyspiesza również poprawnie.

 

Nurtuje mnie jeszcze jedna kwestia, co prawda istniała ona od początku mojego posiadania E46 (i w 2.0d i teraz w 3.0d) - chodzi mi o przyspieszanie " na raty " z niskich obrotów.

Powiedzmy, że jadę ok. 40-50km/h na 4 biegu i wciskam gaz na maksa, załącza się turbina - przyspiesza, po chwili muli, łapie, muli i tak z 4 razy aż osiągnie wyższy pułap obrotów i ciągnie normalnie.

Znajomy twierdzi, że to normalne w Dieslach i potocznie zwane "turbo-dziurą" ale chciałbym się upewnić ;)

 

Dodatkowo dziękuje wszystkich za pomoc w temacie pompy progowej, miejmy nadzieje że pojeździ teraz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po pierwsze dobrze, że uporałeś się z pompą :cool2:

Po drugie jakie masz obroty przy 40km/h na 4 biegu? 1100? To jak to ma jechać :? i gaz na max? Zniszczysz w ten sposób dwumasę..nawet nie spróbuję tego u siebie, żeby potwierdzić/zaprzeczyć czy to normalne, tak się nie jeździ. Na 3 biegu z 40km/h idzie dobrze?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.