Skocz do zawartości

Dystanse - wygląd vs prowadzenie


TomaszM

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem się spytać jak to jest..., tych co mają założone dystanse, w różnych konfiguracjach ich szerokości w stosunku do wrażeń z jazdy bez dystansów. I nie chodzi mi tu o wygląd bo tu sprawa jest jasna. Jeden lubi szerzej, inny nie zwraca uwagi itp... Na ten temat nie chciałbym tu rozważać.

 

Pytanie moje jest takie, jak dystanse wpływają na trakcję, prowadzenie w koleinach, skręcanie?

 

Auto opuszcza fabrykę bez żadnych dystansów i w takiej postaci powinno prowadzić się teoretycznie najlepiej, optymalnie. Tak ja to rozumiem. Dokładając centymetry na osie, lub jedną oś zaburzamy geometrię, koła poruszają się po innych liniach itd.

Ważna uwaga, mam na myśli auta, które opuszczają fabrykę na jednakowych felgach, na każdym z kół. Ta sama szerokość opon, ET, średnicą. Takich jest większość.

Czy w BMW rozstaw kół na obu osiach jest fabrycznie jednakowy, czy np. tył już jest nieco szerszy? Pytam bo różnie z tym bywało na świecie. Francuskie samochody miały kiedyś szerszy rozstaw kół przednich i też miało to jakieś uzasadnienie...

 

Więc jak to jest? Z dystansami jest tak samo o ile damy po równo? Lepiej jeśli damy więcej z tyłu? Gorzej w każdej sytuacji? A może chodzi tylko o wygląd...? Jeśli tak to czy warto tracić przyjemność z prowadzenia...?

 

t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

BMW w bardzo dużej części aut fabrycznie robi tył szerzej niż przód, a różnice w szerokości dostępnych felg i opon są bardzo duże dla każdego modelu.

 

Geometria jest właśnie po to żeby mimo tych różnic auto przylegało do jezdni całą szerokością opony. Generalnie im szerzej stoi auto tym lepiej.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ale weźmy taki klasyczny przypadek modeli od 318 do 330 (wszystko jedno czy benzyna czy diesel). Zakładam że z fabryki, w standardzie wychodzą z takim samym rozstawem kół. Oczywiście wielkość kół (średnica, szerokość) będą się różnić ale od piasty do piasty zakładam że jest tak samo...

Może teraz będzie precyzyjniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mam e92 m pak. Zalozylem 20mm na tyl i przy pelnej obsadzie docieralo na dolkach. Zmienilem na 14 mm i jest gitara. Choc wyglad na 20mm byl o niebo lepszy!!!!
" OD NADMIARU WIEDZY JESZCZE NIKT NIE UMARL" ALBERT EINSTEIN.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przejeździłem jeden sezon letni z dystansami tył 20mm na stronę. Felga miała 7" szerokości i ET35. Nie odczułem żadnych różnic w prowadzeniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Zamówiłem sobie komplet dystansów na przód i tył 20 mm i 30 mm dystanse przykręcane do piasty razem z śrubami w komplecie. Mam pytanie czy będę potrzebował teraz dłuższych nowych śrub do przykręcenia koła do dystansów? Stare śruby będą miały odpowiednią długość?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedzieć jakiej długości śrub potrzebujesz na pewno więcej niż 20 i 30 mm gwintu :P a tak na serio zmierz na swojej feldze po odkręceniu ile wystaje i pewnie tyle powinna wystawać poza dystans, czyli jak wystaje 12mm z felgi to do dystansów potrzebujesz 32 i 42, ale jak będziesz to robił w wulkanizacji to niech ci dobierze.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.