Skocz do zawartości

odma/odpowietrzenie E36 COMPACT 316i 1.9 M43 - moja wymiana


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Robiłem kilka wymian części korzystając z forum, a to moja relacja.

 

Pacjent: '99 Compact E36 1.9 M43 (M43B19TU) 105KM. Na liczniku 251 tys.

Objawy: dojeżdżając do świateł i trzymając auto na biegu do 1500obr/min po zatrzymaniu spadały obroty aż do prawie zgaśnięcia, wysprzęglając powyżej 2500 na stopie nie było spadku.

Diagnoza: zawór odpowietrzający skrzyni korbowej do wymiany (miejsce mocowania zapaprane olejem, odma wyglądała na nieruszaną od nowości)

 

Kupiłem części BMW. Wąż 11151743386 i zawór 11157501567.

 

http://bmwfans.info/parts-catalog/E36-Compact/Europe/316i_1.9-M43/L-M/jun1999/browse/engine/crankcase_ventilation/

 

Pod maską

 

http://s20.postimage.org/iv3d3zfd5/20160310_123308_resize.jpg http://s20.postimage.org/6hqix2pop/20160310_123322_resize.jpg http://s20.postimage.org/f19wuty15/20160310_123332_resize.jpg http://s20.postimage.org/n81wmeo3t/20160310_123409_resize.jpg

 

Wymiana

 

http://s20.postimage.org/4trdifbt5/20160310_130727_resize.jpg http://s20.postimage.org/iopo0w689/20160310_132037_resize.jpg http://s20.postimage.org/jfie6o8ll/20160310_141203_resize.jpg

 

Myślałem, że coś sobie ułatwię i niepotrzebnie rozdzieliłem dwa stare węże i zdejmowałem je osobno. Z cienkiego węża z końcówki za silnikiem w trakcie wyciągania poleciało kilka kropel płynu chłodzącego. Układu raczej nie zapowietrzyłem.

 

Wyczyściłem nagar i olej i zamontowałem

 

http://s20.postimage.org/c0t2eamq1/20160310_142757_resize.jpg http://s20.postimage.org/619wodrbd/20160310_145514_resize.jpg http://s20.postimage.org/9m5s7lvux/20160310_145533_resize.jpg

 

Stare części

 

http://s20.postimage.org/iigkbjmh5/20160310_152415_resize.jpg http://s20.postimage.org/ijqi4yoax/20160310_152433_resize.jpg http://s20.postimage.org/oypj1mv0p/20160310_152705_resize.jpg http://s20.postimage.org/xi8wze3d5/20160310_152724_resize.jpg

 

Na ręczniku papierowym paprochy z węża. Produkcja odmy 1999. Wewnątrz węża gęsty nagar.

 

Środek

 

http://s20.postimage.org/3rlsdmidl/20160310_152749_resize.jpg http://s20.postimage.org/rjv3p5keh/20160310_153251_resize.jpg http://s20.postimage.org/snf81451l/20160310_153343_resize.jpg http://s20.postimage.org/e5i0t4dqh/20160310_153440_resize.jpg

 

Narzędzia

 

http://s20.postimage.org/e6wk0a4y1/20160310_224220_resize.jpg

 

Kwestia do dyskusji czy warto kupować odpowietrzenie BMW. Na ile trwała jest ta membrana wewnątrz w zamiennikach.

 

Następna rzecz, do której się szykuję to wymiana wszystkich uszczelek silnika. Miski, rozrządu, wału i innych.

 

Dbajcie o swoje odmy!

Opublikowano

dobra instrukcja,

też ostatnio wymieniałem bo przebieg 200.000 a wyglądała na fabryczną, ale węże sobie odpuściłem bo po 1 nie widziałem tam zbyt dużo brudów a po 2 są razem wiec sporo roboty. W kwestii samej odmy - 5 minut i wymienione.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

 

ostatnio wymieniałem wąż od odmy, oryginalnie jest on "spięty" z innym wężem (takim rękawem) którym płynie płyn chłodniczy. może ktoś mi wytłumaczyć co ma na celu ten rękaw? ma ogrzewać wąż od odmy żeby nie zamarzla? ja kupiłem pojedynczy wąż, który jest chyba od e30, jest z deka dłuższy i trochę inaczej wyprofilowany, po skróceniu nawet pasuje, ale oczywiście żeby wyjąc stary wąż musiałem rozciąć rękaw i teraz po wymianie węże nie są nim spięte. i teraz pytanie: czy może to mieć jakieś skutki uboczne takiego zabiegu? stary wąż miał już dosyć, po dotknięciu był jak plastelina a jak go rozciąłem to nie wyglądał za ciekawie, sporo syfu i wygląda jakby się rozwarstwil. myslę jeszcze nad wymianą odmy.

 

zdjęcie węża

https://zapodaj.net/64203b261c8fd.jpg.html

Opublikowano
tez wymieniałem odmę na zamiennik z Bilstein jakieś 3 albo 4 lata temu. U mnie objawem było duszenie się auta na zimnym silniku po bardziej energicznym dodaniu gazu z rana i falujące obroty na luzie. Polecam kupować zamienniki tylko z firmy Bilstein. No name może paść po paru miesiącach albo w ogolę się nie sprawować tak jak powinien.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.