Skocz do zawartości

E36 Coupe Hellrot


Rekomendowane odpowiedzi

W końcu zabrałem się za zawieszenie ;) Chciałem wymienić amortyzatory, a po wnikliwym sprawdzeniu wyszło jeszcze kilka rzeczy więc liczę na dużą poprawę prowadzenia e36 :cool2:

 

Lista do wymiany:

4x amortyzator + osłony + odboje + poduszki tył => najprawdopodobniej zdecyduję się na komplet bilsteina

2x łącznik stabilizatora przód

2x końcówka drążka kierowniczego

2x tuleja pływająca tył

2x tuleja wahacza wzdłużnego tył

 

Robociznę wraz z geometrią wyceniono na ok 800zł, więc chyba bez tragedii. Części chcę zakupić porządne by o temacie zapomnieć.

 

Zastanawiam się również nad wymianą wydechu - ostatni tłumik był wymieniany i nie wiedzieć czemu zamiast prawidłowego połączenia jest dość krzywy spaw :mad2: Wydech brzmi dość chropowato, a wolałbym by był "bezdźwięczny" :wink: lub delikatnie sobie mruczał - wiem wiem 316i to nie R6 :8)

 

Z chęcią zapoznam się z Waszymi uwagami w temacie powyższych wymian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Bierz spokojnie amortyzatory bilsteina, są tak dobre jak OEM. Co do części zawieszenia to polecam firmę Meyle, jeżdżę na gratach z tej firmy (zawieszenie przód i tył) już 2 lata i trzymają się jak nowe.

 

Co do wydechu to najlepiej fabryczny Bosal. Mam ten tłumik z 4 lata i naprawdę przemiło mruci i jest bardzo cichy

 

Wysłane z mojego P9000 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się tego uzbierało :shock: Auto mam od początku marca i od tamtej pory przejechałem nim trochę ponad cztery tysiące kilometrów. W momencie zakupu było w pełni sprawne, a poniższe wymiany wynikają bardziej z mojej fanaberii niż z faktycznej potrzeby :roll:

 

na początek kilka drobnostek:

-nowa skóra na gałkę ok 12zł

-lusterko od strony pasażera (stare było w marnej kondycji) 40zł

-dywaniki welurowe petex 140zł- najlepszy/najdroższy model jaki udało mi się kupić w PL - duże rozczarowanie, po kilku miesiącach i ok 3 tys. km są w gorszej kondycji niż ori welury w moim poprzednim bmw po 11 latach...

-radio alpine, głośniki magnat, kabel aux + montaż zestawu ok 600zł

-osłona pod silnik ok 70zł

-gaśnica 30zł

-nowy akumulator 200zł

 

pewnie jeszcze o czymś zapomniałem :wink:

 

-przegląd w serwisie boscha 2409zł... olej, filtry, płyny, elementy układu chłodzenia, nowe przewody hamulcowe, paliwowe i inne pierdoły - wszystko dla własnego bezpieczeństwa

 

-koła letnie 1000zł - używane, ale opony świeże, a felgi niemal jak nowe

 

w chwili obecnej czekam jeszcze na części zawieszenia, ukł. kierowniczego za ok. 1200zł, natomiast za robociznę jestem umówiony na 800zł, jednak jak znam życie "po drodze" jeszcze coś znajdzie się do wymiany....

 

Podsumowując: e36 z założenia jako drugie auto miało być tanim w utrzymaniu środkiem transportu dom-praca-dom. Czy się udało? hmm :) raczej nie... bo powyższe wymiany już pochłonęły sporo więcej niż średnia cena 3er coupe z tych lat. W najbliższej przyszłości chciałbym wymienić jeszcze układ wydechowy. W marcu po roku jazdy i zapewne ok 7-8 tys. km pokuszę się o ponowne podliczenie kosztów, ale już teraz mogę śmiało napisać że jeszcze nigdy nie miałem tak "drogiego" auta :norty: Na poprzednie bmw nie wydałem tyle kasy przez ponad 4 lata.... e36 najprawdopodobniej przebije nawet S klasę :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chodzi raczej o zaniedbania poprzedników. Robisz tak jak ja czyli porządnie. Nie ogromne felgi, nie gwint chiński tylko solidna mechanika. Wiesz że niektóre rzeczy mimo że może jeszcze działają to dla bezpieczeństwa lepiej jest zmienić.

 

ja moje auto mam właśnie 2 lata, 35tys zrobione i już w nie wpadło jakieś 15tys lekko. Ogólnie teraz już nie ma wiele rzeczy które mogą paść. Ogólnie są dwie szkoły, albo auto jeździ jako tako jak 90% samochodów, albo jeździ solidnie i nie boisz się wsiąść i jechać daleko. Aktualnie jest nas tutaj 3 w galerii porządnych gości którzy aktualizują temat i mocno dbają :) czerwone autko kolegi marcars też daje rade.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czerwone autko kolegi marcars też daje rade.

a podziękował podziękował :lol:

 

Ostatnio wiele się nie dzieje przy moim aucie, bo pogoda (zimno) też nie powala na kręcenie przy aucie. A z większych rzeczy to wszystko jest opanowane. W następnym roku do wymiany może pójdą w ruch poduszki belki tylnego zawieszenia + tuleje wahacza tylnego (częściowo już niektóre są powymieniane). Z większych napraw to może uszczelnienie automatycznej skrzyni biegów (olej z filtrem wymieniany w tamtym roku latem) i ewentualnie wymiana oleju w dyferencjale.

 

W planach modowania:

- tempomat sterowany z kierownicy

- multifunkcja w kierownicy (tempomat + radio Pioneer)

- elektryczne szyby na tył

 

Graty w trakcie kompletowania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Aktualnie jest nas tutaj 3 w galerii porządnych gości którzy aktualizują temat i mocno dbają :) czerwone autko kolegi marcars też daje rade.

Bo ten dział powoli umiera tak jak i E36. Zobacz jaka jest liczba tematów...swap coby lepiej kapcia smażyć, co by tu przydrutować żeby jeździło, czy założę od czegoś innego bo akurat mam, no i najważniejsze co by tu przerobić bo E36 nie może istnieć bez kombinacji. Mało jest osób z "innym" podejściem. Taka smutna prawda :(

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety tak to wygląda :| Pozostaje mi satysfakcja że posiadam jedno z nielicznych 3er z lat w 90-tych w oryginalnym/prospektowym wydaniu :wink:

 

Do listy wymienionych elementów można jeszcze dopisać nowe emblematy, oraz halogeny o których po prostu zapomniałem ;)

 

Części już na miejscu, jednak ciężko umówić się na montaż w szczycie wymiany kół/opon :roll:

 

W kolejce czekają:

-komplet amortyzatorów Bilstein + osłony i odboje KYB + poduszki tył Febi - przód chyba też dokupię dla świętego spokoju

-łączniki stabilizatora przód Febi

-końcówki drążków Delphi

-tuleje pływające Delphi

-tuleje wahaczy wzdłużnych Febi

 

1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem atrakcje z odbojami z tyłu. Ori odboje to taka gęsta gąbka. Zamienniki to lita guma, twarda jak kamień prawie. Jak założyłem do siebie to miałem ze 3cm skoku amora i zatrzymywał się na odboju i nie dało się jeździć. Jak już złożysz to zwróć uwagę czy zostało troche ruchu amortyzatora czy prawie od razu jest odbój. Ja najpierw uciałem odboje do połowy i dało się jeździć a na końcu założyłem używki oryginalne w dobrym stanie. Mam kombi i zawias M wiec może tutaj też wpłyneło to na te tylne amortyzatory. Zakładałem amory KYB i spreżyny KYB wzmocnione do kombi, a mimo to z tym odbojem miałem przygody.
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że ominą mnie przygody ;) Ok 4 lata temu wymieniałem tylne amory w e46, nota bene dokładnie takie same jak w e36 :wink: wszystko było ok więc liczę że i tym razem obejdzie się bez niespodzianek. Zastanawiam się jeszcze nad przednimi poduszkami... nie wiem czy kupić od razu czy czekać jak rozmontują zawieszenie, zdiagnozują i ewentualnie dokupią na szybko... :roll:

 

Zastanawiam się jeszcze nad układem wydechowym. Pracuje dość głośno i "chropowato" :| aczkolwiek może ja mam zbyt duże wymagania w stosunku do dwudziestolatka. S klasa to to nie jest :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poduszki przednie to chyba jak dopiero zaczną halasować przy skrecaniu. Chociaż jeśli i tak jest kolumna rozkręcana żeby przednie amory wymienić to może i poduszki warto zmienić. Jedna robota a spokój na kolejne pare lat.
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw muszę znaleźć chętnego do roboty ;) a potem niech już wymienia wszystko co trzeba.

 

Przypadkiem trafiłem dziś na parkingu na poniższe auto. Gdybym nie wpakował już w coupe worka pieniędzy to bym sobie go kupił. Już dawno nie widziałem e46 w takim stanie

 

https://www.olx.pl/oferta/bmw-e46-m-pakiet-320d-touring-150km-CID5-IDiq39p.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ha parujące reflektorki:) Polecam wymianę uszczelki reflektora na nowa plus wyjecie odpowietrzników plastikowych ( będzie lepsze wentylowanie lamp). Co koloru to polecam jakiś edytor zdjęć np Google zdjęcia. Tam będziesz mógł podrasować czerwony kolor na taki jak jest naprawdę:) Bardzo ładnie zachowany egzemplarz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wcześniej wspominałem że chodzi mi po głowie nowy kompletny wydech ;) pytanie tylko czy nowy będzie lepszy od obecnego :roll: :wink:

 

Za mocno myłem to i zaparowały :wink: czasami się zdarza ale szybko odparowują więc nie będę szukał dziury w całym.

Zdjęcia są z telefonu więc cudów nie będzie. Przy słonecznej pogodzie postaram się o porządną sesję :cool2:

 

Pogoda paskudna a ja muszę jeszcze znaleźć chętnego do wymiany zawieszenia :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Powyższy zestaw zamontowany wraz z pełną geometrią. Doszły jeszcze kompletne tylne hamulce bo zasadniczo nie było już czego ratować :wink:

Wrażenia z jazdy postaram się opisać za kilka dni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Po remoncie zawieszenia zrobiłem może ze 150km więc można opisać pierwsze wrażenia :wink: Auto jedzie sztywno, a nawet bardzo sztywno, czyli tak jak poprzednio... większych różnic nie czuć. Wiele elementów z powyższego zdjęcia według montażysty było już skrajnie zużyte jednak podczas codziennej jazdy nie czuć jakiejś większej różnicy względem stanu poprzedniego. Owszem czuć poprawę jednak nie jest jakaś spektakularna. Wymieniłem już wszystkie elementy wpływające na komfort oraz prowadzenie które wymagały uwagi, więc zakładam że jest to już szczyt możliwości dla e36. Inna sprawa że moje poprzednie auto pod tym względem było z innej planety to też może mieć wpływ na powyższy osąd ;) Różnicę odczuwam przede wszystkim w głowie. Mam świadomość że auto na drodze w każdej sytuacji zachowa się tak jak powinno :cool2: - oczywiście mając na uwadze że to jednak 20sto letni egzemplarz modelu który opracowywano 30 lat temu :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.