Skocz do zawartości

Bmw e60 530d - zacinające wycieraczki


kamcok43

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam problemy z wycieraczkami w moim Bmw e60 2004r po włączeniu działająprzez chwile potem się wyłanczają zazwyczaj na środku szyby i przestają reagować. Dopiero jak wyłącze i włącze zapłon od nowa działają ale tez na chwile. Ktoś miał podobny problem i moze powiedziec co bedzie do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częsta przypadłość tego modelu. Silnik pada/gnije. Za jakiś czas przestanie działać. Ja kupiłem cały mechanizm i jak ręka odjął :) wcześniej próbowałem wymieniać przekaźnik, ale to nic nie pomogło.

 

 

Pozdr B.

z pozdrowieniami

bArT


Matematyka to nie ma technika, moja tematyka matematyki nie dotyka. / k44

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka miesięcy temu też przerabiałem ten temat. Objawy identyczne. Tak jak kolega wyżej pisze to standardowa usterka e60. Do wymiany mechanizm wycieraczek wraz z silniczkiem (to on pada). Koszt mechanizmu używanego ori to 100-150 zł + 4h roboty :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zaopatrz się w dobry ściągacz do ramion wycieraczek, po stronie kierowcy jest taki aluminiowy krążek który jak skoroduje z metalową osią wycieraczki to jest ciężki do zdjęcia.

 

Jest fajny obrazkowy opis na stronie pelikana. http://www.pelicanparts.com/techarticles/BMW-E60/113-ELEC-Wiper_Motor_Replacement/113-ELEC-Wiper_Motor_Replacement.htm

 

Tu jeszcze jak prawidłowo ustawić ramiona wycieraczek http://www.pelicanparts.com/techarticles/BMW-E60/139-ELEC-Wiper_Blade_Replacement/139-ELEC-Wiper_Blade_Replacement.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki za pomoc. Za chwile jade do mechanika zasugeruje mu własnie to co mówicie i poszukamy tylko używki bo pewnie nówka z ASO bardzo droga. A gdzies czytałem ze to moze byc wina modułu co myslicie? I czy po podpieciu pod komputer cos pokaze?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też spotkałem się z wypowiedziami kolegów z forum którzy grzebali przy module ale z tego co pamiętam usterka i tak po chwili wracała. Ja osobiście do modułu się nie dotykałem. INPA błędów nie wywalała. Problemem jest zacierający się silnik mechanizmu wycieraczek i to jego trzeba wymienić. Koszt nie jest wysoki a jak masz trochę samozaparcia i ściągacz o którym pisze kolega BaX to temat załatwisz nawet samodzielnie (choć trochę rozbierania tam jest).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ściągacz to podstawa, ja poległem na 'figure 10' bo taki ściągacz jak jest na zdjęciu się złamał. :duh: Udało mi się zdemontować mechanizm z całym podszybiem i dopiero potem uwolniłem przy pomocy imadła i młotka ten aluminiowy krążek. Ten używany mechanizm który kupiłem też miał ten krążek zapieczony i nie obyło się bez młotka. To jest najbardziej nerwowy moment bo dojście żadne, blisko szyby i jeden błąd może być mocno kosztowny. :cry: /wcześniej wymieniłem przekaźnik, bez efektu/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.