Skocz do zawartości

524TD + intercooler - finał:)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Dawno mnie tu nie było:) Zmagałem się z tym tematem ponad 2 lata. W końcu finał.

Więc tak:

1. zmieniłem cały układ wydechowy u MGMotorSport (poszeżenie zaraz za turbiną, brak środkoweego tłumika, ostatni zrobiony na zamówienie)

2. Podkręcenie elektronicznie pompy paliwa i ściągnięcie ograniczeń

3. Podkrecenie turbiny o 0,2 bara

4. DOŁOŻENIE INTERCOOLER-A

:)

Efekt:

Kosmos:) - aktualnie moc oscyluje w granicach 150KM i 280Nm (nie wiem dokładnie bo hamowany był przed dokładką intercoolera i było wtedy 138KM i 250Nm.)

We wtorek jadę jeszcze na ostateczne dostrojenie elektroniki i turbiny, ponieważ po dołozeniu intercoolera będzie turbina jeszcze podkręcana.

Wtedy też wrzucę jakieś fotki całej instalacji.

Samochód nie samowicie furga w porównianiu do tego co było.

Przykład:

Kiedyś V-max to 195km/h

w tej chwili v-max to 212km/h przy 4500 obrotów (a do 5000 koła mozna kręcić:)

Całość instalacji intercoolera zaprojektowałem i wykonałem sam.

Pozdrawiam wszystkich zapaleńców Diesla i własnoręcznej dłubaniny:)

Opublikowano

Ok:)wiec od poczatku.

Zaczeło się nie winnie od stożka. Oczywiście mocy nie przybyło za to dźwiek zmieniła się diametralnie:) ktoś kto nie znał mojego samochodu to jak przyspieszałem to szacowali ze mam conajmiej 4litry na V8 pod maską:)

Ostatecznie chciałem podnieść moc i załozyc intercooler.

Zaczołem więc od poszukiwań w internecie, czytałem dużo teoriirozmawiałem z wieloma fachowcami od uturbiań silników.

 

Pierwszym krokiem było podkręcenie turbiny i zwiększenie cisnienia na pompie po przez zmianę map paliwa i sciągniecie blokad - dokonałem tego w zaprzyjaźnionej firmie tuningowej TTC z Krakowa

 

Kork nr.2

Dowiedziałem sie, ze przydało by się odetkać wydech a więc i tak zrobiłem. Jest u nas na Ślasku magik od ukl. wydechowych Michał Guzy firma MGMotorSport. Wykonał dla mnie cały układ wydechowy czyli: porzeżenie średnicy zaraz za turbina (co spowodowało szybszy wylot spalin a co za tym idzie szybsze wkręcanie się turbiny na obroty) następnie usunięcie środkowego wydechu a w tym miejscu zwężka z powrotem na normalna srednice celem nie rospreżenia silnika, i na koniec dołozenie ostatniego tłumika.

 

Krok. nr 3

zakup intercoolera - kupiłem intercooler z TDS-a chyba z e-46 i umocowałem go.

 

Krok nr4

Zaprojektowałem instalacje w 80% ze stali nierdzewnej reszta z węzy gumowych bądź silikonowych

 

Krok nr5

nastepnie szukałem firmy gdzie mógłbym sie zaopatrzeć detalicznie w rury i kolanka ze stalui nierdzewnej i znalazłem w sosnowcu RenTrans - polecam tanio:)

 

krok6

pospawanie i częściowym polerowaniem zajołem się ja z ojcem:)

 

Krok nr 7

Szukanie kolanek gumowych bądź silikonowych. i tu był największy problem bo ptrzebowałem ich troche a z jedynej znanej mi firmy czyli sameco koszt jednego to 200pln - chora cena Naszczęscie jest taka firma jak Fagumit w Walbromiu która miała prawie wszystko i to wyskoso cisnieniowe i olejoodporne:) w cenie od 10 do 25 za kolanko:)

Brakowało mi jednak jeszcze 3 kolanek o średnicy 60mm których fagumit nie posiadał w ofercie. Szukałem i znalazłem warszawskiego sprzedawce silikonu gdzie zakupiłem kolanka silikonowe, niestety po duzej cenie bo 120pln za szt. no ale i tak taniej niz samco.

 

Krok nr 8

dostrojenie na hamowni to się do piero stanie we wtorek:)

 

W razie pytań piszcie, chetnie odpowiem, a jeżeli ktoś jest ze śląska to i moge się spotkać , pokazać i wyjaśnić wątpliwości

Pozdrawiam

Opublikowano

Odp.:Wazik

 

Pewnie masz rację ale popierwsze mam go od 4 lat od 1 właściciela jest w stanie wręcz idealnym a kupując znowu uzywke nie wiadomo na co sie trafi a tego juz dobrze znam. Po za tym większyść prac wykonałem sam z ojcem bądź znajomi (patrz TTC i MG) co spowodowało że koszt był dla mnie nie wielki a samochod mam bardzo teraz unikatowy ponieważ nie znam drugiego 2,4td z intercoolerem i tak zrobionego:)

Opublikowano
Odp.:Wazik

 

Pewnie masz rację ale popierwsze mam go od 4 lat od 1 właściciela jest w stanie wręcz idealnym a kupując znowu uzywke nie wiadomo na co sie trafi a tego juz dobrze znam.

 

swieta prawda - wrzuc zdjecia

zh
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To auto ma faktycznie kosmiczny dźwięk. Brzmi rzeczywiście na o wiele większy silnik i nie jest głośne. Nie wiem, jak z mocą, ale wymiata ładnie :)
Kai
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kai - a miales mozliwosc posluchania na zywo??

 

Tak, widzimy się z kolegą na zlotach.

Kai
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, dzis spotkalem sie z kolega zvip11 i szczerze powiem ze to co zrobil naprawde robi wrazenie i dzwiek i wyglad, zamocowania, a przede wszystkim wrazenia z jazdy sa naprawde zaje***** :dance: autko wyglada super, a cale serducho robi wrazenie (zdjecia nie oddaja tego absolutnie). Pozdrawiam i zapraszam do Bytonia zobaczyc unikatowy egzemplarz 524TD+S ;) a z tego co wiem to jeszcze nie koniec...

PS. Dzieki za pomoc, wlasnie zamowilem kompa za "grosze".

Opublikowano
Centrino zapraszam:) jak tylko bedziesz w poblizu to chętnie wszystko pokaże

Pozdrawiam

 

Tylko nie zapowiada sie abym byl niedaleko Ciebie w najblizszym czasie :(

 

A moze wybierasz sie w sierpniu do Torunia na zlot??

Opublikowano

Noo Problemoo Malpa84, fajnie że ci się podobał mój samochód:)

Co do Torunia to bardzo bym chciał jechać i jeżeli nie wypadnie mi nic w pracy to napewno bedę.

Pozdrawiam

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Wracajac do tematu, kupilem niedawno e30 324 td w kombinie i od poczatku myslelismy z kolega nad takimi przerobkami.

Sport wydech juz zamontowany.

Pora na intercooler:-)

Moje pytanie: czy wstawiajac intercooler konieczne sa zmiany w ustawieniach silnika i turbiny? Czy samo wmontowanie intercoolera tez cos zmieni czy moze wrecz oslabi auto, bo np zwiekszenie obiegu zmniejszy cisnienie podawanego powietrza?

 

Pozdr

Opublikowano

Witam

Po założeniu intercooler-a ciśnienie się nie zmniejsza ale powiększa się turbo dziura ze względu na większą zwłokę napełnienia układu odpowiednim ciśnieniem, dlatego powinno się podkręcic turbine i pompę (elektronikę) .

Ale oczywiście można załozyć intercooler i podkręcić samą turbinę mechanicznie co da jakieś 10 może 15 koników o około 30 do 45Nm. Aleprzyszłościowo trzeba pamiętać o tym że mieszanka będzie uboga w paliow a więc przyda sie chip żeby podręcić pompę paliwa.

Pozdrawiam

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Odświerzam temat :roll: :roll: ale planuję u siebie coś takiego i zacząłem się tematem interesować,a widać tylko kolega zvip11 coś takiego zrobił:) Narazie myśle nad samim zamontowaniem IC i do tego mechanicznie podkręceniem turbiny,ale obawiam się o głowicę czy przypadkiem nie będzie dużo bardziej się nagrzewać :?: :?: Nie mam zamiaru ścigać się tym,ale przy normalnym użytkowaniu jednak większe ciśnienie turbiny będzie.

Pozdro Gierap

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.