Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Zamierzam sam wymienić pierścienie tłokowe i uszczelniacze zaworów :twisted: , czy mogłby mi ktoś opisać krok po kroku jak to zrobić........ (powód: niebieska chmura dymu przy kazdym ruszniu ze swiateł)

 

-co do zdjecia głowicy to jakoś sobie poradze bardziej marti mnie zdjęcie i załozenie nowych pierścieni

 

-zamontoewanie nowych uszczelniaczy

 

-ustawienie rozdzielacza zapłonu

 

Prosił bym o opisanie tych czynności krok po kroku :8)

 

co do cześci to potrzebuje:

-nowe pierścienie 4 szt ??

-nowe uszczelniacze 8 szt.

-uszczelka pod glowice

-uszczelka pod dekiel zaworow

 

czy cos jeszcze? :roll:

Opublikowano
jezeli nigdy tego nie robiles, to daj sobie spokoj, potrzebna jest przynajmniej podztawowa wiedza o silnikach. narobisz sobie balaganu, nawet nie wiesz ile masz pierscieni w silniku.
Opublikowano
na czymś się trzeba uczyć - pamiętaj o szlifie głowicy

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano
potrzebna jest przynajmniej podztawowa wiedza o silnikach

 

To o wiele za mało :!: :naughty:

 

Często niby-niuanse decydują o tym, czy silnik po takiej naprawie będzie chodzić następne lata bezawaryjnie, czy też klęknie - niby bez powodu - za 2 miesiące.

 

Te niuanse to np. używanie nowych szpilek przy montażu kadłuba i głowicy, czy staranne usuwanie resztek oleju ze ślepych zagłębień kadłuba przed założeniem nowej uszczelkę podgłowicową.

 

M10 nie jest tak prosty jak silnik Syreny, który da się rozłożyć i złożyć w parę godzin.

 

Jeżeli jednak koniecznie chcesz, a do tej pory ngidy nie robiłeś, to powinien patrzeć Ci na ręce jakiś doświadczony mechanik (może być amator). No i MUSISZ mieć literaturę, która podpowie jak to zrobić krok po kroku.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Zastanawiałem się aby te kroki po kolei napisać, ale chyba pawel rs ma rację, jeśli nigdy tego nie robiłeś.

Może wyniknąć wiele problemów i jeśli nie masz doświadczenia, to praca i pieniądze mogą iść na darmo. Przykład to zbyt duże ranty na cylindrach, które mogą doprowadzić do połamania nowych pierscieni, gdyż są one wyższe od zużytych i mogą popękać przy pierwszych obrotach wału. Nastepna sprawa to nadmierny luz pierścieni w rowkach w kierunku góra-dół. Są pewne luzy dopuszczalne, po których przekroczeniu silnik mimo nowych pierścieni będzie nadal brał olej. Wtedy należy zastosować wyższe pierścienie i przetoczyć rowki w tłokach.

Te przytoczone przykłady to jedynie wierzchołek góry lodowej problemów, które mogą cię spotkać, ale jeśli chcedsz potraktowac swój silnik jako poligon doświadczalny, to twoja decyzja.

Polecam zdecydowanie mechanika i to dobrego.

Jeśli nadal będziesz chciał to zrobić sam, to zarówno ja, jak i wielu forumowiczów podsuną ci rady, ale nikt przez internet nie zrobi tego za ciebie.

Opublikowano

chyba macie racje moge wiecej popsuc niz zreperowac :roll: niby wydaje sie takie proste zrzucic glowice wyjac stare pierscienie i zalorzyc nowe ale po waszych postach raczej nie bede sie za to sam zabieral....

nawet nie wiesz ile masz pierscieni w silniku

co do pierscieni to wiem ze sa po dwa na tlok :lol:

 

...... jeszcze sie wstrzymam gdyz pewna osoba podpowiedzila mi ze to wcale nie musza byc pierscienie tylko najpierw nalezalo by wyregulowac zawory i ustawic poprawnie zaplon(troche przy nim wczesniej grzebalem)

 

....troche juz robilem w moim autku ale to jednak jeszcze za trudne ....

 

najpierw wyreguluje zawory, moze silnik zacznie rowniej chodzic tzn na obrotomierzy nie widac roznicy ale na sluch , slychac ze chodzi troche nierowno....

 

znaje jakiegos dobrego mechanika ktory ustawi mi zawory........... <--- oprocz ostrorogiej , gdyz coraz mniej przykladaja sie do swojej roboty pozatym nawet nie maja lampy stroboskopowej , oczywiscie warszawa i nie za drogo :lol:

Opublikowano
powiedzcie jeszcze jaka szczeline ustawic, w ksiazce "sam naprawiam" jest napisane 0,20 dla 316 i 318i do VIII 1987 roku ale ja mam 316i M10 02.1988 , wiec jak ustawic 0,20 ssace i wydechowe na zimnym silniku ?
Opublikowano
Ja skolei bym cię namawiał byś się nie poddawał. Chłopaki ci odradzają, jednak nie jest to takie trudne jak piszą. W końcu ja też byłem "niemcem" w tych sprawach ale poszukałem ,poczytałem, popytałem i wymieniłem pierścienie i uszczelniacze w moim M20B25. Od roku jeżdżę, oleju nie bierze i jest ok. Kwestia zachowania "higieny" przy składaniu do kupy. Przede wszystkim musisz mieć pomocnika. Z narzędzi napewno musisz mieć klucz dynamometryczny, specjalne narzędzie do rozmontowania zaworów by dostać się do uszczelniaczy, oraz ściskach pierścieni na tłoku. Bez tego nie wprowadzisz tłoków w cylindry. Musisz też znać wartości momentów z jakimi dokręca się wszystkie elementy.
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Opublikowano

Witam

amoja propozycja jest taka,zenbys sobie kupil jakis zlomiasty M 10 za pare zlotych i go rozebral.Wtedy nabierzesz doswiadczenia.

A generalnie rzecz biorac mozesz kupisc M 10 w b.dobrym stanie za niewielkie pieniadze ,bo jest tego troche w ogloszeniach

pozdrawiam

  • 1 rok później...
Opublikowano

cze

el-viz pisales ze masz duzo czesci do m10 potrzebuje wiatrak chlodnice i uszczelke pod glowice jak masz nowa to ja bym kupil

pisz jak cos

dzieki pozdrawiam all

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.